Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفع مشکلات مالی پروژه متروی اصفهان، افزایش شیفت‌های کاری تکمیل خط و همچنین رفع مشکلات موجود در ساخت ایستگاه‌های خط یک مترو از مهم‌ترین اولویت‌های جلسه هیئت مدیره سازمان قطارشهری اصفهان به شمار می‌رفت.

به گزارش ایمنا، جلسه هیئت مدیره سازمان قطارشهری اصفهان و حومه با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر، معاونان شهردار اصفهان و مدیران شهری در ایستگاه کوی امام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار اصفهان در این جلسه با بیان اینکه خط یک متروی اصفهان باید تا تاریخ ۲۵ اسفند امسال به صورت کامل تکمیل شود، گفت: برای رسیدن به این هدف، همه مدیران شهری و مدیران سازمان قطارشهری اصفهان، تمرکز و تلاش جدی خود را صورت داده‌اند و نباید از هیچ تلاشی در خصوص آن فروگذار کرد.

قدرت‌اله نوروزی با بیان اینکه اولویت ما در استفاده از پیمانکاران خط ۲، بهره‌گیری از پیمانکاران خوش‌نام و باتجربه خط یک به شمار می‌رود، افزود: بدون شک مدیریت شهری نگاه مثبتی به روند ساخت پروژه متروی اصفهان داشته و پیمانکاران نیز باید در این خصوص عزم خود را به صورت جدی جزم کنند.

وی ادامه داد: همه ظرفیت‌های مورد نیاز به منظور تکمیل خط یک مترو باید مورد استفاده قرار گیرد و بدون شک در این زمینه می‌توان با افزایش شیفت، طولانی‌کردن مدت زمان کار و تزریق مالی به کارگاه‌ها، اقدامات خوبی عملیاتی کرد.

شهردار اصفهان با اشاره به تعهدات شهرداری اصفهان در این زمینه اضافه کرد: شهرداری اصفهان به تمامی تعهدات خود در این زمینه پایبند است و امکانات مورد نیاز را در اختیار پیمانکاران قرار می‌دهد تا خط یک با نهایت کیفیت و در مدت زمان مناسب تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

ساخت ایستگاه دفاع مقدس، برای تکمیل خط یک ضروری است

محمد نورصالحی، سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان در این جلسه با اشاره به مسائلی که در تکمیل خط یک متروی اصفهان وجود دارد، گفت: باید تلاش لازم صورت گیرد تا مشکلات مالی پروژه با اولویت مناسب برطرف شود و امیدوارم که تا یک ماه آینده، تلاش‌های صورت گرفته در این خصوص به صورت محسوس انجام شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن خط یک متروی اصفهان به ایستگاه دفاع مقدس، نیازمند تکمیل ایستگاه کوی امام هستیم، افزود: با توجه به اهمیت این ایستگاه، پیمانکار باید هرچه سریعتر از نظر تجهیزات، ابنیه و مصالح، اقدامات موثری را صورت دهد.

نزدیک به ۸۰ درصد از ایستگاه کوی امام تکمیل شده است

مشاور عالی شهردار اصفهان در این جلسه با بیان اینکه فعالیت ایستگاه کوی امام در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت داشته، گفت: پیمانکار باید در این زمینه همت کند و پروژه را هرچه سریعتر به مراحل پایانی خود برساند تا تکمیل آن به سرعت انجام شود.

جواد شعرباف با اشاره به پیشرفت ساخت ایستگاه کوی امام اظهار داشت: در حال حاضر این ایستگاه تا تکمیل نزدیک به ۲۰ درصد فعالیت دارد که باید در خصوص آن اقدامات جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش همه بر تکمیل این پروژه تا پایان امسال بوده، افزود: ایستگاه کوی امام یکی از کارگاه‌های بزرگ خط یک متروی اصفهان به شمار می‌رود و ایستگاه از عمیق‌ترین ایستگاه‌های این خط است.

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۳ ایستگاه از ۶ ایستگاه باقیمانده خط یک متروی اصفهان تحویل موقت شده، ادامه داد: ایستگاه‌های دانشگاه، کارگر و صفه از باقیمانده خط در حال حاضر نزدیک به تکمیل هستند و ایستگاه کوی امام نیز باید به سرعت فعالیت‌های عمرانی خود را طی کند.

وی اضافه کرد: پیمانکار پروژه باید هرچه سریعتر تأمین مصالح این کار را صورت داده و با تکمیل پروژه، زمینه بهره‌برداری از آن را فراهم کند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج از افتتاح ایستگاه شهید سلطانی مترو (قطار شهری) این کلانشهر در خردادماه امسال خبر داد. - اخبار استانها -

خلیل کوزه کنانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: به طور معمول ساخت یک ایستگاه مترو بین 30 تا 32 ماه زمان می‌برد اما ما در سازمان حمل و نقل ریلی کرج موفق شدیم با حمایت های استانداری، شورای شهر و شهردار رکود ساخت ایستگاه را بشکنیم به گونه‌ای که ایستگاه شهید سلطانی ظرف حدود 22 ماه ساخته شده است.

کوزه‌کنانی با بیان اینکه هم اکنون خط جنوبی ریل گذاری شده است اضافه کرد: ایستگاه را با انجام تست گرم قطار افتتاح می‌کنیم. 

وی درباره تامین ناوگان مورد نیاز مترو بیان کرد: در این زمینه بسیار پیگیر هستیم. هم اکنون یک قطار موجود است و برای تامین و دریافت قطار دوم از طریق شرکت واگن سازی تهران، پیگیری های مستمری انجام داده شده و می شود.

بازدید خبرنگاران از خط دو قطار شهری کرج/ صرف 6 هزار تن میلگرد برای راه‌اندازی خط متروی کرج

به گفته این مسئول، برای این منظور قطعاتی نیاز است که متاسفانه به دلیل وجود تحریم ها هنوز موفق به تامین آنها نشده ایم. 

کوزه‌کنانی با اشاره به اینکه تامین قطار با دولت است، سهم امسال کرج از واگن های در اختیار دولت را 130 دستگاه عنوان و اضافه کرد: همچنین در اوراق سال 1403 مبلغ 500 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده و در تلاش هستیم بتوانیم موضوع تامین قطار را از داخل شهر کرج انجام دهیم به گونه‌ای که در بودجه امسال شهرداری ردیف بودجه برای قطار مترو دیده شده است. 

به گفته این مسئول، خوشبختانه همه شهر و سیستم مدیریتی آن به پیشرفت هر چه سریعتر این پروژه کمک می کنند. در کنار این اقدامات با شرکت‌های سازنده چین هم جلسات مجازی برگزار کرده‌ایم اما هدف ما استفاده از ظرفیت‌های داخلی ست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهر کرج یادآور شد: پس از تامین قطار دوم باید به سرعت قطارهای سوم و چهارم را هم وارد ناوگان کنیم چرا که برای مردمی که از ایستگاه تهران به کرج می آیند و قصد ورود به داخل شهر را دارند باید به فاصله هر 10 دقیقه یک قطار فعال داشته باشیم.

کوزه‌کنانی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با همکاری استانداری و شهرداری تهران، موضوع قطار اجاره ای را هم تا زمان رسیدن به استانداردهای مورد نیاز، مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز