Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-26@17:43:33 GMT

نصف شدن بودجه پزشک خانواده در سال97

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۰۶۵۲

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن گلایه از نصف شدن بودجه برنامه پزشک خانواده در لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: علی‌رغم اینکه انتظار دارند بتوانیم برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرا کرده و پرونده الکترونیک سلامت را مستقر کنیم، اما اعتبارمان را نسبت به سال ۹۵ نصف کرده‌اند.

به گزارش شریان نیوز، دکتر علیرضا رییسی، درباره اعتبارات حوزه بهداشت در لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: در سال ۹۵ اعتبار ما در بحث پزشک خانواده شهری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان  بود که این اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه این اعتبار در سال ۹۶ نصف شد و به حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید. تاکنون هم که در اواخر برج ۹ هستیم، کمتر از ۳۰ درصد همین اعتبار را به ما تخصیص داده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در لایحه بودجه سال ۹۷ هم همین رقم تکرار شده است و اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی را برای این حوزه تعیین کرده‌اند، افزود: علی‌رغم اینکه از ما انتظار دارند تا بتوانیم برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرا کرده و پرونده الکترونیک سلامت را مستقر کنیم، اما اعتبارمان را نسبت به سال ۹۵ نصف کرده‌اند. این موضوع قطعا ما را دچار یکسری چالش‌ها خواهد کرد.   معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره برنامه‌های حوزه بهداشت در سال ۹۷، گفت: در سال ۹۷ در ابتدا بحث تکمیل پرونده الکترونیک سلامت و استقرار نظام ارجاع را پیش می‌بریم و در مرحله بعد اجرای برنامه پزشک خانواده جزو اولویت‌های ماست. در سال ۹۷ قرار است برنامه‌هایمان را ذیل پرونده الکترونیک طوری گسترش دهیم تا زمینه را برای اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده فراهم کنیم. البته ما به صورت لایه لایه کار را پیش می‌بریم و پایلوت نخواهیم داشت.     منبع: رجا برچسب هالایحه بودجهپزشک خانوادهعلیرضا رییسیاعتبارات حوزه بهداشتپرونده الکترونیک سلامتوزیر بهداشتمعاون بهداشت مطالب مرتبط 1600 پزشک خانواده در تهران منتظر قرارداد بیمه
وزیربهداشت: داروها گران می‌شوند
پزشک خانواده بی‌خانمان شد
اجرای طرح پزشک خانواده بعد از 17 سال
وزیربهداشت: مسئله جمعیت توهم نیست/ ایرانیان باید به کودک‌آوری تشویق شوند
وزیربهداشت: بیمه ها به تعهدات خود عمل نکرده اند
یادگاری های وزیربهداشت+عکس
وزیربهداشت:رئیس‌جمهور شجاعانه یک تصمیم انقلابی گرفت
بدهی ۲۰ هزار میلیاردی طرح تحول سلامت
درخواست‌وزیربهداشت‌برای‌گران‌شدن‌ تعرفه‌های‌پزشکی

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ این طرح سال گذشته در ۳ شهر بالای ۲۰ هزار، دهلران، ایوان و آبدانان اجرا شده و امسال نیز قرار است درایلام اجرا شود.

در این طرح شهروندان سلامتشان تحت نظر پزشک خانواده است و مسیر درمان آن‌ها را پزشک تعیین می‌کند.

 در این طرح به ازای هر سه هزار نفر یک پایگاه سلامت فعال و در این پایگاه‌ها یک پزشک و ۲ مراقب سلامت به جمعیت هدف خدمت ارائه می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟