Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@17:13:44 GMT

یکه‎زارع بودجه درخواستی ایران خودرو را لیست کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۳۴۲۴

یکه‎زارع بودجه درخواستی ایران خودرو را لیست کرد

مدیرعامل ایران خودرو در حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر فرصت بودن بازدید وی از کارخانه ایران خودرو، لیستی از بودجه‌های درخواستی این شرکت را در آستانه تصویب بودجه ۹۷ به وی ارائه کرد.

خبرگزاری تسنیم: هاشم یکه‌زارع امروز در آغاز مراسم تولید دنا پلاس توربو و پژو ۲۰۷I صندوقدار اتوماتیک که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت و اعضای کمیسیون صنایع مجلس برگزار شده است، با اشاره به اینکه حضور آقای لاریجانی در ایران خودرو نه‌تن‌ها یک بازدید بلکه یک فرصت به‌شمار می‌آید، اظهار داشت: باید از این فرصت استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
صنعت خودرو امروز نیازمند حمایت است و ان‌شاءالله مزاحم آقای لاریجانی برای قانونگذاری و موارد دیگر جهت حمایت از صنعت خودرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو لوکوموتیو صنایع به‌شمار می‌آید، افزود: اگر یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولیدی در کشور را وارد می‌کردیم حدود ۱۵ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شد. این موضوع نشان می‌دهد ما باید به این صنعت توجه جدی داشته باشیم.

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: ما خودروسازان نیز متعهد به تحویل خودرو‌های باکیفیت و مجهز به تکنولوژی روز به مصرف کننده هستیم، ولی باید این نکته را هم توجه کنید که ۸۰ درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می‌دهد، در این رابطه باید توجه مناسبی به صنعت قطعه‌سازی کشور شود.

یکه‌زارع خطاب به مهمانان این مراسم گفت: صنعت قطعه‌سازی کشور پیر شده، سالهاست که سرمایه گذاری مناسبی در آن انجام نشده است. بازسازی و توسعه صنعت قطعه‌سازی کشور نیازمند منابع است که اگر این منابع به این بخش تزریق نشود در آینده ما شاهد فاجعه در صنعت قطعه‌سازی خواهیم بود.

وی استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را برای حمایت از صنعت قطعه‌سازی کشور پیشنهاد کرد و افزود: برای خروج خودرو‌های فرسوده ما نیازمند منابع هستیم. مصرف سوخت خودرو‌های تجاری ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان است که اگر نصف این منابع را در صنایع موتورسازی سرمایه گذاری می‌کردیم به‌طور حتم شاهد کاهش مصرف سوخت در این خودرو‌ها می‌شدیم، در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم تا بودجه لازم برای کاهش مصرف سوخت خودرو‌های تجاری اعمال شود.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین به بخش مشوق‌های صادراتی نیز اشاره کرد و گفت: صنعت خودرو از سال ۸۰ تاکنون تقریباً مشوق‌ها را با ۵ یا ۶ سال تأخیر دریافت کرده که در این رابطه باید توجه جدی از سوی مسئولین صورت گیرد.

یکه‌زارع در ادامه به قرارداد ایران خودرو و پژو اشاره کرد و اظهار داشت: در این قرارداد صادرات و داخلی‌سازی یکی از اولویت‌های اصلی به‌شمار می‌آید، اما باید توجه کنید که ممکن است قرارداد‌های خوب بسته شود، اما خوب اجرایی نگردد در این رابطه ما پژو را ملزم به انتقال تکنولوژی کرده‌ایم. در برنامه‌هایمان واگذاری بازار به خارجی‌ها نیست و ما به هیچ عنوان بازار را در اختیار خارجیان قرار نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه براساس مذاکراتی که با پژو انجام شده قرار است این شرکت در سایتی که در الجزایر احداث خواهد کرد از قطعه‌سازان ایرانی استفاده کند به این صورت که اگر قطعه‌سازان امکان سرمایه گذاری داشته باشند حتی می‌توانند با پژو همکاری کرده و تولید قطعات مورد نیاز خودرو‌ها را انجام دهند.

مدیرعامل ایران خودرو در خاتمه گفت: طراحی پلت‌فرم نیازمند بودجه است، کره‌ای‌ها وقتی می‌خواهند در حوزه پلت‌فرم کار کنند به‌راحتی از تسهیلات دودرصدی بانکی برخوردار می‌شوند، اما ایران خودرو برای طراحی پلت‌فرم به بالای هزار میلیارد تومان نیاز دارد که به‌دنبال تأمین این بودجه است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرتنمایی بزرگترین عضو خانواده تیگو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تیگو ۹ کانسپت طراحی خانواده تیگو را با شکل کلی پایدار و مجلل به ارث برده است. جلوپنجره الماسی، رینگ‌های بزرگ و چراغ‌های عقب از نوع متصل، حس طراحی آن را برجسته می‌کند. فضای داخلی خودرو با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی پیچیده شده که با صفحه نمایش مرکزی بزرگ هماهنگ شده و حسی سرشار از تکنولوژی و تجمل را منتقل می‌کند.

تیگو ۹ مجهز به نسل جدید پیشرانه سوپر هیبریدی Q-POWER چری است که از مزایای قدرتمند بودن، مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است. مصرف سوخت آن تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد جامع آن به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. باتری‌ این خودرو می‌تواند در ۲۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود و این اولین بار است که حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای داده که استفاده از خودرو در فضای باز را بسیار راحت می‌کند. تیگو ۹ مجهز به رانندگی خودکار سطح L۲.۵، با ۱۹ عملکرد ADAS مانند APA، LKA و DOW است. در عین حال، تیگو ۹ با استاندارد ایمنی پنج ستاره مطابقت دارد، بیش از ۸۵٪ خودرو از فولادی با مقاومت بالا استفاده می‌کند که استانداردهای ایمنی پنج ستاره جهانی مانند C-NCAP ،ANCAP و EUCAP را پاس می‌کند.

تیگو ۹ یک شاسی بلند پرچمدار است که تجملات، هوشمندی و ایمنی را با یکدیگر ادغام می‌کند و برای افراد حرفه ای که کیفیت زندگی عالی را دنبال می‌کنند، با دقت ساخته شده است. این خودرو از روشی زیباتر، مجلل، هوشمندتر و دوستدار محیط زیست برای سفر حمایت می‌کند و هر سفری را به تصعید زندگی با کیفیت تبدیل می‌کند. تیگو ۹ با ویژگی‌های فنی، لوکس و تجاری خود نیازهای سفر را کاملاً برآورده می‌کند و به سرنشینان اجازه می‌دهد تا از سفر با کیفیت، حتی در زندگی کاری پرمشغله خود لذت ببرند.

در آینده، تیگو ۹ به روزرسانی و ارتقای محصول را ادامه خواهد داد و کیفیت بالاتر و تجربه سفر بهتری را برای مشتریان بیشتری در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899352

دیگر خبرها

  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • قدرتنمایی بزرگترین عضو خانواده تیگو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ /عکس
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • ببینید| هیولایی ۳ تنی هامر با صفر تا صد ۳ ثانیه‌ای و حرکت خرچنگی
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران