Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تحقق برنامه های اجرایی بر پایه آمایش سرزمین را در گرو یک وفاق و رویکرد ملی و پیگیری و هماهنگی همه دستگاه ها و نهادهای دولتی، خصوصی و جامعه دانست.

به گزارش شنبه تارنمای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، «غلامرضا سلیمانی» اعلام کرد: با توجه به کار ارزشمند آمایش سرزمین و خروجی های آن، باید مزیت های شناسایی شده هر منطقه بر اساس رویکرد و مدل های توسعه منطقه ای تبدیل به برنامه های اجرایی برای توسعه یکپارچه و متوازن مناطق در همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی- اجتماعی، صنعتی، کشاورزی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. شود.
وی ادامه داد: این مهم فقط با یک وفاق و رویکرد ملی که در آن همه دستگاه ها و نهادهای دولتی، خصوصی و آحاد جامعه، محورها و برنامه های خاص آن منطقه را پیگیری و اجرایی کنند، میسر خواهد شد.
وی که در آغاز کارگاه سه روزه آموزش توسعه منطقه ای سخن می گفت، افزود: این دوره با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور برای استفاده از تجربه آلمان در توسعه منطقه ای کسب وکارهای کوچک و متوسط با رویکرد فعالسازی و افزایش ظرفیت این بنگاه ها همراه با ایجاد اشتغال جدید برگزار شده است.
«آلمان از کشورهای موفق در حوزه توسعه منطقه ای است که همه کسب وکارهای منطقه ای در این کشور از کوچک تا بزرگ بر اساس مزیت شناسایی و شکل گرفته اند».
این مسئول با اشاره به برقراری روابط مناسب ایران و آلمان بعد از برجام، تصریح کرد: آلمان تجربه های موفقی در توسعه منطقه ای کسب وکارهای کوچک و متوسط دارد و برای بهره مندی از این تجربه ها دوره آموزشی با حضور پروفسور بارچ، استاد دانشگاه و قائم مقام مدرسه اقتصاد مونیخ (اچ.دی.بی.دبلیو) برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، آمایش سرزمینی به معنای بهره برداری بهینه از امکانات با هدف بهبود وضع مادی و معنوی در قلمرو جغرافیایی خاص است.
در این طرح مزیت های فضای طبیعی، اجتماعی و اقتصادی، سازماندهی و نظام بخشی می شود.
این طرح با هدف ایجاد رابطه منطقی بین توزیع جمعیت و انجام فعالیت ها در پهنه سرزمین با توجه به ویژگی های فضایی مناطق پیش می رود.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام* 3065 *1961
تنظیم: محمد ملک دار *ناشر: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود بیات، مجری طرح پژوهشی «تهیه طرح جنگلداری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی، توسعه توریسم و ارزیابی اثرات جنگل‌کاری بر خاک و پوشش گیاهی در جنگل‌های سرخ گز و گز گل کوچک شهرستان‌های ورامین و پیشوا» در دانشگاه تهران گفت: جنگل‌های ایرانی- تورانی جایگاه ویژه‌ای در توسعه اقتصادی و اکولوژیکی کشور دارند و تضمین‌کننده بقا و پایداری آب و خاک کشور هستند.

عضو هیئت‌علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور به تعریف گردشگری طبیعت پرداخت و گفت: گردشگری طبیعت به نوعی از انواع جهانگردی یا گردشگری اطلاق می‌شود که در آن طبیعت و محیط زیست برای گردشگر مقدم بر هرچیز دیگری است. از طرفی امروزه مشخص شده است که گردشگری طبیعت مهم‌ترین منبع کسب درآمد برای حفاظت از تنوع طبیعی محسوب می‌شود.

این پژوهشگر بیان کرد: جنگل‌های نیمه‌انبوه تا تنک جنگل‌های ایرانی تورانی به‌دلیل آنکه بسیاری از تفرجگاه‌های طبیعی نظیر کوه، دره، رودخانه، آبشار، غار، دریاچه، چشمه، حیات وحش و پوشش گیاهی را در خود جای داده‌اند، اگر فرایند شناسایی و ناحیه‌بندی گردشگری طبیعی برای آن‌ها انجام شود، می‌توان برنامه‌ریزی بهینه‌ای برای استفاده از آن‌ها اعمال کرد.

وی اضافه کرد: هدف اصلی طرح‌های جنگلداری در این جنگل‌ها، بررسی موضوعات اکولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی است و برای مدیریت صحیح این جنگل‌ها ضرورت دارد، طرح جامع و پویای جنگلداری چندمنظوره که پاسخگوی نیروهای پیشران باشد طراحی شود. به دلیل شرایط خاص اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جنگل‌های ایرانی تورانی، آسیب‌های شدیدی به این جنگل‌ها وارد شده است.

این محقق حوزه منابع طبیعی و محیط زیست گفت: مدیریت علمی در قالب طرح‌های جنگلداری در جنگل‌های ایرانی تورانی در چند دهه اخیر شروع شده و طرح‌های متعددی در این جنگل‌ها اجرا شده است. برای تحقق اهداف طرح‌های جنگلداری، باید جنگلداری مشارکتی و اجتماعی به‌کار گرفته شود.

وی ادامه داد: هدفی که این طرح در بلند مدت دنبال می‌کند علاوه بر حفاظت از جنگل‌ها، سوق دادن این جنگل‌ها با اجرای عملیات‌های پیش‌بینی شده در طرح به سمت پایداری جنگل و ایجاد جنگل متراکم و انبوه است.

بیات تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای طرح‌های مدیریت منابع جنگلی و طرح‌های جنگلداری چندمنظوره در استان تهران و شهرستان‌های ورامین و پیشوا حفاظت و احیاء جنگل‌ها، ارزیابی اثر جنگل‌کاری گز بر روی پوشش گیاهی همراه و خاک و در نهایت مشخص کردن مناطق مستعد گسترش اکوتوریسم بوده‌است. این امر با تهیه نقشه‌های شکل زمین و تلفیق آن‌ها با نقشه‌های پوشش گیاهی و تیپ خاک حاصل از کارهای میدانی و عرصه‌ای به دست آمد.

وی تأکید کرد: اهداف این طرح بلند مدت و نیازمند اعتبار زیادی بوده و لازم است از طریق ارگان‌های مرتبط، اعتبار مورد نیاز تخصیص پیدا کند.

این محقق در پایان اضافه کرد: نبود بودجه، هزینه زیاد انجام مأموریت در مناطق محروم، گرمای بیش از حد هوا، فعالیت‌های تحقیقاتی از جمله داده‌برداری خام را دشوار کرده بود؛ با این وجود توانستم این طرح را به نتیجه مطلوب برسانم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است