Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@06:09:15 GMT

الگوی جدیدی به نام سلبریتی

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۵۴۹۸

الگوی جدیدی به نام سلبریتی

خبرگزاری شبستان: صحبت از سلبریتی ها یا همان چهره های مشهور سینما، ورزش و موسیقی است که با داشتن شهرت، هر پدیده و اتفاق ساده و طبیعی از سوی آنها، اتفاق جذاب و هیجان انگیز برای دیگران را رقم می زند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: معصومه شهابی -فعال کانون تخصصی مهدویت بیرجند؛ ازدواج، تولد فرزند، سفر و تفریح و حتی نوع پوشش و آرایششان برای بسیاری از افراد جامعه جذاب و هیجان برانگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت از سلبریتی ها یا همان چهره های مشهور سینما، ورزش و موسیقی است که با داشتن شهرت، هر پدیده و اتفاق ساده و طبیعی از سوی آنها، اتفاق جذاب و هیجان انگیز برای دیگران را رقم می زند.

 

سلبریتی (celebrity) از دیدگاه جامعه شناسی چهره جذاب و شناخته شده ای است که یا با اتکا به ویژگی ها، توانمندیها و خصوصیات خاص خودش یا حتی بر مبنای یک حادثه اجتماعی، مورد توجه خاص رسانه ایی، به موفقیت هایی در عرصه های مختلف ورزش، هنر و موسیقی، دانش و اندیشه دست پیدا کرده و از همه لحاظ، مورد توجه مردم است.

 

البته در جامعه ما، این چهره ها بیشتر در عرصه های سینمایی، ورزشی و موسیقی وجود دارند و در حال حاضر می توان آنها را به عنوان الگوهای جدی، بخش قابل توجهی از جامعه معرفی نمود که توانسته اند بر سبک زندگی فردی و اجتماعی افراد تأثیر بگذارند.

 

جذابیت و دنبال کردن این چهره ها توسط برخی افراد را می توان دلیلی بر قانع کردن حس کنجکاوی آنان در رابطه با زندگی شخصی و اجتماعی آنها به عنوان یک گروه مرجع متفاوت و یا پاسخ به حس همزادپنداری های عاطفی و کششی به سمت آرزوها و اهداف محقق نشده آنها و یا حتی به عنوان یک تفریح و سرگرمی عنوان کرد.

 

اکنون دیگر سلبریتی ها تنها در فضای حرفه ای خود فعال و مطرح نیستند بلکه با ورود شبکه های اجتماعی و فعالیت حداکثری آنها در این فضاها تبدیل به ابزار قدرت اقتصادی و اجتماعی جدید، سرگرمی نو و منبع درآمدی تازه شده اند که تنها از شهرت آنان دراین زمینه ها استفاده و موجی از جامعه را با خود همراه می کنند که در بسیاری از موارد، به دلیل نداشتن تخصص و نگاه علمی نسبت به  موضوع و صرف داشتن شهرت به جز در اقتصاد، در دیگر موارد موفقیت خاصی مشاهده نمی شود.


حضور چهره ها به عنوان سفیران صلح، دوستی، کودکان کار، زنان بی سرپرست و سایر کمپین ها نتوانسته است موفقیت قابل ملاحظه ای را برای جامعه به ارمغان آورد.

 

رسانه های داخلی به عنوان یک عامل مهم در عرصه شهرت سلبریتی ها باید بتواند این پدیده اجتماعی را جهت دهی نماید، به ویژه رسانه ملی که چند سالی است که از این پدیده در افزایش آمار بینندگان خود در بسیاری از برنامه های مناسبتی و یا تبلیغاتی استفاده می کند که می تواند تأثیر منفی در سبک زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه شود؛ چرا که سلبریتی ها هیچگاه نخواهند توانست الگوهای موفق و مویدی برای جامعه باشند. اظهارنظرهای مختلف و سطحی و غیر تخصصی  آنان در مسائل مختلف جامعه و علاوه بر آن سبک زندگی آنها که از در بسیاری ازموارد با فرهنگ ایرانی- اسلامی ما فاصله دارد، می تواند مویدی بر این مطلب باشد.

 

باید اذعان داشت سلبریتی‌های هر جامعه می‌تواند به فرهنگ توده‌ای و شکاف‌های اصلی آن جامعه رهنمون سازد چرا که فرهنگ شهرت فراتر از علاقه به آدم‌های مشهور، انعکاسی از ارزش های جمعی و نمایش رابطه پیچیده میان انتظارات جامعه و واقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی است که این می تواند برای پی بردن به افکار و اندیشه های جامعه مورد تحلیل و بررسی جامعه شناسان قرار بگیرد و راه کارهایی برای حل آسیب ها ارائه شود.

 

 

 


 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه ترور سلبریتی مشهور عراقی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • میدان شهرت در ایران
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • (ویدئو) لحظه ترور سلبریتی مشهور عراقی
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است