Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون آبخیزداری و مسئول پی گیری پروژه بین المللی منارید در خراسان شمالی گفت: هم اکنون 81 گروه توسعه روستایی در روستاهای هدف پروژه بین المللی منارید در خراسان شمالی تشکیل شده است.

محمد فرامرز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا تعداد این گروه ها را 871 نفر عضو عنوان و اظهار کرد: 58 درصدی اعضای این گروه ها بانوان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بابیان اینکه بجنورد، شیروان و مانه و سملقان شهرستان های پایلوت پروژه بین المللی منارید در این استان هستند گفت: همچنین روستاهای هدف در این طرح شامل قتلیش علیا، قتلیش سفلی، سرداب، قلهک(علیا و سفلی)، تفتازان، بربر قلعه، تازه قلعه، یالانچی و ارناوه می باشد.
فرامرز با اشاره به کارگاه های آموزشی و ترویجی در این راستا افزود: برگزاری 40 هزار نفر ساعت کارگاه ظرفیت سازی و کارگاه آموزشی- معیشتی با توجه به اولویت های روستاهای پایلوت از جمله اقدامات انجام شده برای این طرح بوده است.
معاون آبخیزداری و مسئول پی گیری پروژه بین المللی منارید در خراسان شمالی استفاده از سوخت های جایگزین و انرژی های نو
،توزیع 17 عدد تنور گازی در روستای تازه قلعه و توزیع و نصب 14 عدد آبگرمکن خورشیدی در روستای ارناوه با مشارکت مردمرا از دیگر اقدامات صورت گرفته در روستاهای پایلوت طرح برشمرد.
طرح بین المللی منارید(MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می شود.
خراسان شمالی افزون بر 2 میلیون و 33هزار هکتار عرصه طبیعی دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: پروژه انتقال آب‌های سرانی استان در بودجه ۱۴۰۳، ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی رشیدی امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه اوایل کار دولت، خشکسالی در استان مشهود بود و اقدامات انجام شده در گذشته کافی نبود، اولویت‌های استان پیش از سفر هیئت دولت در نظر گرفته شد.

وی افزود: با تاکید استاندار، تأمین آب استان در اولویت قرار گرفت؛ نقاط ضعف و قوت شناسایی و با برگزاری ۱۱۰۰ ساعت کار کارشناسی پروژه‌های نیمه‌تمام و بالای ۵۰ درصد مشخص شد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به پروژه‌هایی اجرایی در حوزه صرفه‌جویی و تأمین آب استان، خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب سرانی، با پیگیری مسئولان ارشد استان در سفر رئیس‌جمهور به استان مصوب شد، اما برای اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود تا اینکه با پیگیری‌های مستمر استاندار خراسان شمالی اواخر سال گذشته، مجوز ماده ۲۳ آن اخذ شد و اکنون برای اجرا در ردیف‌های بودجه‌ی سال ۱۴۰۳ برای آن چهار هزار میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است.

رشیدی از مرمت، احداث و آسفالت بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۸۵۰ هزار مترمربع آسفالت معابر روستاها و ۸۳۰ هزار مترمربع آسفالت معابر شهری خبر داد.

کد خبر 750014

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند