Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@06:05:37 GMT

اعلام نام 6 وزنه‌بردار دوپینگی از سوی IWF

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۸۱۹۶

اعلام نام 6 وزنه‌بردار دوپینگی از سوی IWF

کمیته‌ بررسی مواد دوپینگ (AAF) فدراسیون جهانی وزنه‌برداری لیست شش وزنه برداری که دوپینگ آنها مثبت شده است vh منتشر کرد ;i در بین این افراد مدال آور نقره مسابقات اروپایی از رومانی و وزنه بردارانی از روسیه و اوکراین وجود دارند.

به‌ گزارش "ورزش سه" ‌ و به نقل از ایسنا سایت  Inside the games،  فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نام شش وزنه‌بردار دوپینگی دیگر را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مونیکا سونتا سنگری از رومانی که در وزن 48 – کیلوگرم زنان مسابقه می‌دهد و در بازی‌های قهرمانی اروپا مدال نقره کسب کرده بود، در این لیست است.

 

نام نیکولای پانایوتیدی از روسیه و ایگور اوبوکوف و آلونا شوکوپلیاس از اوکراین نیز در این لیست است.

 

روسیه و اوکراین عضو 9 کشوری هستند که به دلیل تعداد دوپینگ‌های زیاد از سوی فدراسیون جهانی محروم شدند. این دو کشور مسابقات قهرمانی جهان 2017 را از دست دادند.

 

دیگر وزنه‌برداری که در لیست شش نفره است، ساپاترا کائو کونگ از تایلند است که در مسابقات قهرمانی جهان آناهیم در وزن 53 کیلوگرم زنان چهارم شده بود.

 

وزنه‌بردار دیگر لیست، لورا ینیرت از ونزوئلا است.

 

کمیته‌ بین‌المللی المپیک اوایل این ماه اعلام کرد که هنوز مشخص نیست وزنه‌برداری در مسابقات  المپیک 2024 حضور داشته باشد ، زیرا باید تکلیف دوپینگ گسترده در این ورزش مشخص شود و راهکارهای فدراسیون جهانی برای مبارزه با دوپینگ عملی شود.

 

قرار است که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در ماه ژوئن 2018 دوباره گزارشی از عملکردهای خود در این زمینه به IOC ارائه دهد.

 

یکی از درخواست های IOC از IWF برخورد با کشورهایی است که دوپینگ گسترده در وزنه‌برداری دارند.

 

دوپینگ وزنه برداری

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است

به گزارش "ورزش سه"، وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا با پیروزی مقابل تایلند گفت: این قهرمانی را به شما به واسطه انرژی و دعای خیرتان تقدیم می‌کنم. این دوره یکی از سخت‌ترین دوره‌هایی بود که به عنوان سرمربی و بازیکن تجربه کرده بودم و هر ساله انتخابی جام جهانی یک دستاورد محسوب می‌شود و حالا با توجه به کرونا، این فاصله به ۳ سال رسید. یک برنامه‌ریزی داشتیم و در مسابقات قبلی ۴ بازیکن سابقه حضور در میادین بزرگ را داشتند و این مسیر ادامه پیدا کرد. اردوهای تدارکاتی و بازی‌های زیادی داشتیم.

او ادامه داد: در این تورنمنت هم همه آمده بودند تا سهمیه کسب کنند و ازبکستان خودش به خاطر میزبانی جام جهانی تلاشش فرق می‌کرد و چون یک سهمیه به آسیایی‌ها اضافه می‌شد و دیدید که فاصله تیم‌ها چه میزان کم شده است که ژاپن قهرمان مسابقات در همان گروهی حذف شد. تیم‌هایی هم مثل افغانستان و تاجیکستان به جام جهانی صعود کردند و البته در اروپا هم فرانسه و هلند به این تجربه رسیدند. الان اوکراین و آنگولا هم پس از غیبت دوباره به جام جهانی رسیدند که نشان می‌دهد فوتسال یک ورزش شناخته شده است و نام تیم‌های جدید را می‌بینیم. انتخابی جام جهانی واقعا سخت بود و فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم، اما مقتدرانه به فینال رسیدیم. خیل عظیم تماشاگران تایلندی خودش به تیم ما هیجان داده بود و ما هم این برد را به مردم عزیز کشورمان تقدیم می‌کنیم. ناقابل است و امیدوار هستم راه‌های رسیدن به اهداف بزرگ‌تر از حالا برای ما مشخص باشد.

دیگر خبرها

  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی