Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:20:34 GMT

اوج ارزش فعالیت های فرهنگی توجه به کتاب است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۰۸۱۳

اوج ارزش فعالیت های فرهنگی توجه به کتاب است

خبرگزاری شبستان: استاندار سمنان با بیان اینکه میانگین مطالعه در این استان به نسبت مابقی کشور بهتر است گفت: از نظر من مطلوب نیست و باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، محمدرضا خباز امروز(26آذر) در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان، نقش برپایی نمایشگاه کتاب را در تحقق اهداف فرهنگی مهم دانست وگفت: گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه را باید از خودمان شروع کنیم و این محصول فرهنگی را علاوه بر مطالعه به سایر اطرافیان نیز هدیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه توجه به کتاب و مطالعه می تواند ما، نسل ما و آیندگان ما را تضمین کند ادامه داد: اوج ارزش فعالیت های فرهنگی؛ توجه به کتاب است.

 

خباز مهمترین شاخص ارزیابی فرهنگ عمومی یک جامعه را میزان سرانه مطالعه دانست وافزود: طرح‌های فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه در استان سمنان اجرایی می‌شود.

 

سرانه مطالعه در ایران نسبت به سایر کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته قابل‌مقایسه نیست

استاندار سمنان  با بیان اینکه سرانه مطالعه در ایران نسبت به سایر کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته قابل‌مقایسه نیست افزود: باید نسبت به افزایش نرخ مطالعه در ایران اقدامی اساسی انجام دهیم چراکه این مهم تأثیر ویژه‌ای بر روی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دارد.

 

خباز با تاکید بر اهمیت کتاب و خواندن در اسلام گفت: دین اسلام با قرائت شروع شد و اولین کلمه ای که حضرت حق بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) نازل کرد«اقرا» بود و متاسفانه به فرهنگ اسلامی کمتر عمل و توجه می کنیم و میزان مطالعه در کشور کم است که باید با تلاش همگانی این مشکل را برطرف کنیم.

 

نائب رییس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بیان کرد: این درد بزرگی برای جوامع مسلمان است که سرانه مطالعه آنها از کشورهای غیر مسلمان پایین تر است در حالی که هر گونه هزینه در امر مطالعه، سرمایه گذاری محسوب می شود چرا که نسل آتی را پرورش می دهد.

 

وی با اشاره به ظرفیت بالا کودکان و نوجوانان در عرصه یادگیری و شکل‌گیری شخصیتی اظهار داشت: باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ مطالعه استفاده کرد و به آنها کتاب هدیه بدهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالعه می‌تواند بهترین تفریح سالم برای کودکان و نوجوانان باشد

به گفته خباز مطالعه می‌تواند بهترین تفریح سالم برای کودکان و نوجوانان باشد و این مهم آنان را از فضای آلوده به آسیب‌ها و هجمه‌های فرهنگی نیز دور می‌کند.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه توجه به کتاب و کتابخوانی از آسیب های جامعه جلوگیری می کند اظهارامیدواری کرد: با همدلی و همراهی مسیری را طی کنیم که بر حفظ ارزشها و غنای فرهنگی ما بیفزاید.

 

وی با تأکید بر لزوم راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان سمنان تصریح کرد: بهره‌گیری مناطق محروم از فضاهای فرهنگی مانند کتابخانه‌های عمومی می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات فقر فرهنگی را در سطح کشور مرتفع کند.

 

خباز اثر مثبت برگزاری نمایشگاه کتاب را ترویج فرهنگ مطالعه دانست و تاکید کرد: باید مطالعه و کتابخوانی در کشور ما به عنوان یک فرهنگ فراگیر جدی گرفته شود و همگان باید سعی کنتد تا در این راستا تلاش کنند. ‌

 

ترویج کتابخوانی برابربا کاهش آسیب های اجتماعی است 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این مراسم  کتاب را زیربنای همه عرصه ها و حرکت ها دانست وافزود: دین مبین اسلام به کتاب و کتابخوانی تاکید فراوان دارد.

 

محمدرضا سوقندی کتاب  را نماد تمدن، عقل و خرد  عنوان کردوبیان داشت: هر چه فرهنگ کتاب وکتاب خوانی درجامعه ترویج پیدا کند بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی سهم بسزایی در روند توسعه کشور دارد گفت: برای دستیابی به توسعه نیازمند تلاش در عرصه سه نظام توسعه هستیم و کتاب در دستیابی به اهداف در این سه توسعه نقش مهمی دارد.

 

سوقندی توسعه آموزش و پرورش به عنوان نظام تعلیم و تربیت، نظان ارتباطات و اطلاعات و نظام انتقال علم و فناوری را این نظام توسعه  بیان کرد و اظهار داشت: برای دستیابی به توسعه باید تبلیغ و ترویج کتاب و کتابخوانی را جدی بگیریم در غیر این صورت در برنامه های توسعه ای به نتیجه نخواهیم رسید.

 

وی با اشاره به فعالیت های گسترده صورت گرفته در عرصه کتاب و کتابخوانی در استان سمنان تاکید کرد: در صورت امکان مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ استان سمنان را به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی کنند.

 

رونمایی کتاب، معرفی تازه‌های نشر، نشست‌های تخصصی نقد کتاب، نشست‌های ادبی از جمله برنامه های جنبی برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان شده است.

 

پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ و همچنین عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱:۳۰ دقیقه در سالن غدیر سمنان برای بازدید علاقه مندان گشوده است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر کل گمرک استان سمنان گفت:  در فروردین  امسال ، ۲۹ هزار تن کالا شامل مواد شوینده - کربنات سدیم ، هیدروکربن   و سیم و کابل به ارزش ۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان سمنان به ۳۴ کشور جهان صادر شد که به لحاظ وزن ۹۶ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۸۰ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.
مرتضی حاجیان نژاد با بیان اینکه در این مدت هزار و ۵۵۰ تن کالامواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی به ارزش شش میلیون ۵۰۰ هزار دلار به گمرکات استان سمنان وارد شده است  گفت: تراز تجاری یک ماهه استان سه میلیون ۵۰۰ هزار دلار و مثبت بوده است.
حاجیان نژاد همچنین گفت: بر اساس تحلیل‌های آماری ، میزان تجارت خارجی استان سمنان در سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است