Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی گفت: در سال جاری 4 اقامتگاه بوم‌گردی در استان مرکزی فعالیت خود را آغاز کردند و طی این مدت 2315 گردشگر در این اقامتگاه‌ها اقامت یا بازدید داشته‌اند که سهم گردشگران خارجی از این رقم 58 نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی به عنوان جوان‌ترین راهبرد توریسم جهانی و رویکرد جدید سازمان میراث فرهنگی کشور، توان ایجاد بستر مستحکم برای احیای بافت فرهنگی روستاها، مهاجرت معکوس جوانان و همچنین اشتغال پویای جامعه روستایی را دارد. به علاوه علاقه گردشگران خارجی به شناخت فرهنگ بومی اقالیم مختلف و اقبال گردشگران داخلی به اقامت در محیط‌هایی با بافت تاریخی و ارزانتر از هتل‌های گرانقیمت مزیت بزرگ دیگری است که به این رویکرد راهبردی وجهه‌ای مورد پسند داده است.
حسینی تأکید کرد: از همین رو لازم است دستگاه‌های خدمات رسان در کمک به این جاذب گردشگری، یاری گر متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی باشند زیرا تسهیل روند ساخت و ایجاد اقامتگاه‌ها در نهایت به اشتغال پایدار و پویایی اقتصادی جامعه روستایی ختم می‌شود و این مهم در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در سال‌های اخیر اقامتگاه‌های بوم گردی طرفداران بسیاری پیدا کرده است، زیرا تجربه زندگی در میان منطقه بومی می‌تواند جالب وهیجان انگیز باشد. در حال حاضر 4 اقامتگاه بوم گردی در سطح استان فعال هستند که در بافت تاریخی شهر نراق، روستای ویدر شهرستان زرندیه، روستای بهدشت شهرستان خمین و روستای نورآباد شهرستان شازند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند و 30 متقاضی نیز در حال تکمیل پرونده و یا آماده‌سازی اقامتگاه‌های خود هستند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: امروز مجموعه ارزشمندی از اشیاء باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران وارد کرمان شد که همزمان با هفته میراث فرهنگی در موزه‌های استان به نمایش گذاشته خواهد شد. 

سعید شاهرخی گفت: این اشیاء که از موزه ملی ایران (موزه مادر) انتخاب شده، امروز به کرمان انتقال یافت و همزمان با هفته میراث فرهنگی در باغ موزه هرندی به نمایش در خواهد آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: بخشی از اشیاء این مجموعه انتقالی، حاصل کاوش‌های علمی باستان شناسی در تپه‌ها و محوطه‌های کلیدی استان کرمان از جمله تپه یحیی در دشت صوغان شهرستان ارزوئیه و محوطه باستانی شهداد در شهرستان کرمان بوده که در نتیجه کاوش سال‌های پایانی دهه ۴۰ خورشیدی به دست آمده است. 

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اشیاء مجموعه انتقالی، اشیاء حاصل از حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی جیرفت است که در اوایل دهه ۸۰ از کشور خارج شده بود و با تلاش مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از حراج آن در حراجی‌های لندن جلوگیری و به کشور باز گشته است.

شاهرخی افزود: بخشی از اشیاء مجموعه نیز متعلق به تپه گاوکشی در اسفندقه جیرفت است که در نتیجه کاوش‌های علمی باستان شناسی در این تپه حاصل شده که این اشیاء به دوره نوسنگی و حدود۸۸۰۰ سال پیش از این تعلق دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • افتتاح هتل در ارومیه