Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@22:16:51 GMT

پژوهش تقاضا محور زیربنای اشتغال و تولید در کشور است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۱۵۶۲

پژوهش تقاضا محور زیربنای اشتغال و تولید در کشور است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار در همایش بانوای پژوهشگر در جمع دانش آموزان دختر این شهرستان گفت: یک پژوهش تقاضا محور زیربنای اشتغال و تولید و به نحوی دنبال کننده اقتصاد مقاومتی در کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهل ماه نیوز، محمد قاسم پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار صبح امروز در حاشیه مراسم همایش بانوی پژوهشگر در جمع دانش‌آموزان دختر این شهرستان، با اشاره به اینکه پژوهش در درجه اول دارای 3 اولویت است، گفت: به لحاظ اهمیت پژوهش تعرف پژوهش و فلسفه ایجاد هفته پژوهش در درجه اول داری 3 اولویت ارج نهادن به مقام شامخ پژوهشگران، تجلیل از پژوهشگران برتر و بررسی موانعی که  بر سر راه پژوهشگران قرار دارد، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: تمام نهادها به نحوی  با پژوهش و تحقیقات سرکار دارند، امروز اگر پژوهش و برنامه ریزی نباشد آن  برنامه، برنامه درستی نیست، یکی از شاخص های مهم برنامه موفق و عملیاتی ،پژوهش موفق و علمی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نتایج خوب پژوهش فناوری است، و با تاکید بر اینکه این دو مکمل یکدیگر هستند، یادآور شد: امروز تمام ادارات و نهادهای ما نیاز دارند پژوهش را انجام دهند، فناوری ماعسل پژوهش است، و به نحوی فناوری عبارت است از هنر تبدیل علم به عمل، امروز بحث فناوری به مدد حوزه پژوهش آمده و در عصر امروز نمی توانیم فناوری و پژوهش را از هم جدا کنیم.

 


مدیر آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار با تاکید بر اینکه پژوهش و فناوری در مدارس و دانشگاه ها پررنگ تر است، اظهار داشت: هر اداره‌ای که تحقیق و پژوهش نداشته باشد، در برنامه یقینا موفق نیست، در آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد بستر ساز و آینده ساز، پژوهش از اهمیت بیشتری برخوردار است،  و ما امروز به دنبال این هستیم که پژوهش را به عنوان یک فرهنگ در ذهن دانش‌آموز نهادینه کنیم.

وی در ادامه فرهنگ سازی پژوهش، را رسالت اصلی هفته  پژوهش و فناوری دانست، و اذعان داشت: مجموعه آموزش و پرورش درای ظرفیت زیادی است، در اکثر رشته های علمی،در بحث پژوهش به عنوان یک دانشگاه است، تنوع رشته، کیفیت، جشنواره علمی نوجوان خوارزمی، جشنواره جابربن حیان، و جشنواره علمی و عملی یک دانشگاهی از پژوهش در آموزش و پرورش و مدارس است.

وی در پایان  با اشاره به شعار امسال هفته پژوهش، و تائثیر گذاری این موضوع در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: شعار امسال هفته پژوهش، پژوهش تقاضا محور، است، یک پژوهش تقاضا محور زیربنای اشتغال و تولید و به نحووی دنبال کننده اقتصاد مقاومتی است.

در این مراسم از پژوهشگران برتر شهرستان نیز تجلیل شد.







انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تضمین‌گر تعالی کشور است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار ششتمد خراسان رضوی در نشست شورای آموزش و پرورش ششتمد، با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مطهری، اظهار کرد: همه ما مسوولان وظیفه داریم آموزش و پرورش را در مسیر تعلیم و تربیت کمک کنیم.

حسین ایثارگر افزود: معلمان با مجاهدت خود و خدمت در مناطق محروم، در شکل گیری هویت ایرانی - اسلامی دانش آموزان، به عنوان نسل آینده ساز ایران اسلامی نقش بی بدیلی دارند.

فرماندار ششتمد با بیان اینکه شهید مطهری الگویی برجسته برای جامعه فرهنگیان و دیگر اقشار کشور است، گفت: معلمان در کنار اهتمام به علم آموزی، مهارت پروری و مسائل اعتقادی، باید به شبهات ذهن نسل نوجوان در مواجهه با جنگ رسانه ای و روانی دشمن نیز پاسخ دهند.

مدیر آموزش و پرورش ششتمد نیز با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: تکریم جایگاه و منزلت معلمان همزمان با این ایام اقدامی در راستای قدرشناسی از تلاش های این بزرگواران است.

خداداد فروزنده افزود: گفتمان تکریم معلمان باید در جامعه نهادینه شود، چرا که معلمان با گذشت و فداکاری خود، زمینه ساز آینده درخشان فرزندان ایران اسلامی هستند.

به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در شهرستان ششتمد برپا می شود که غباروبی گلزار مطهر شهدا، قدردانی و تجلیل از معلمان برتر از جمله این برنامه ها است.

شهرستان ششتمد چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

دیگر خبرها

  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تضمین‌گر تعالی کشور است
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد