Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@15:35:23 GMT

پژوهش باید جهت‌مند و گره‌گشای مشکلات جامعه باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۲۲۸۶

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به مناسبت هفته پژوهش مراسمی با حضور معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا همدان، معاون فرماندار تویسرکان، طلاب، اساتید، دانشجویان و دیگر مسئولان، 25 آذرماه در سالن همایش دانشگاه آزاد تویسرکان برگزار شد.

مجتبی بابایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلام تویسرکان در این مراسم توجه به پژوهش را ضروری دانست و گفت: پژوهش باید جهت‌مند، مرتبط و گره‌گشای مشکلات جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نیاز اساسی جامعه را پژوهش برشمرد و عنوان کرد: هیچ جامعه‌ای رشد نمی‌کند مگر در سایه توجه به مسائل و مشکلات آن از طریق پژوهش. طبیعتاً هر جامعه‌ای با مسائلی مواجه است که مجموعه‌ متخصص و خردورز باید با تعامل و وحدت رویه از طریق تحقیق و پژوهش راه‌حل آن مسائل را پیدا کنند.

بابایی بیان کرد: ایران اسلامی از لحاظ علمی در منطقه دارای جایگاه خوبی است و باید زیرساخت‌ها برای انجام پژوهش‌ها مهیا شود. بنده معتقدم که در سطح شهرستان هم در عمده مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود برای مجموعه‌ای از پژوهشگران تویسرکان به منظور حل مشکلات طرح مسئله شود.

همچنین در ادامه برنوسی، سرپرست معاونت فرمانداری شهرستان تویسرکان با بیان اینکه هفته پژوهش فرصتی برای ایجاد تعاملات علمی و پژوهشی و ارائه دستاورد‌های علمی و ایده‌های تولید علم و فناوری است و باید همه ما از این فرصت نهایت استفاده را کنیم، گفت: مقام معظم رهبری طی سخنانی فرمودند که علم، پیشرفت علمی و فراگیری نیاز اول كشور است؛ در راستای جهاد علمی، نمایش بروز استعدادها و خلاقیت‌های جوانان برومند این مرز و بوم در این هفته به نمایش گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: نامگذاری هفته پژوهش، نشان از اهمیت آن در توسعه همه جانبه ایران اسلامی در راستای سیاست‌های علمی دولت تدبیر و امید دارد و موقعیت مناسبی برای بازنگری و آسیب‌شناسی در خصوص شیوه‌های فرهنگ‌سازی در حوزه پژوهش محسوب می‌شود و می‌طلبد محققان و پژوهشگران جهت تجاری‌سازی علوم تحقیقات و پژوهش با دریافت وام‌های کم بهره در تویسرکان ورود کنند.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از پژوهشگران برتر با اعطای هدایا تقدیر شد.

خدیجه نیکویی‌نژاد

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان امامان جمعه استان با اشاره به شعار امسال که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است نقش مردم به ویژه کارگران را در تولید و اشتغال و بی اثر کردن تحریم‌های دشمنان مهم و تاثیرگذار دانستند.

خطیبان جمعه استان با قدردانی از تدبیر و ابتکار نیروی انتظامی در اجرای طرح نور و حفاظت از حریم عفاف حجاب و خانواده تاکید کردند این طرح رضایتمندی قاطبه جامعه را به دنبال داشته است.

امامان جمعه استان در خطبه‌های امروز خود خواستار اتحاد مسلمان در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی شدند و سکوت و انفعال جامعه جهانی را در برابر این رژیم جعلی محکوم کردند.

تبریک روز شورا و تببین نقش شورا‌های اسلامی در جهت خدمت رسانی و رفع مشکلات و همچنین گرامیداشت روز معلم و لزوم پاسداشت زحمات این قشر از دیگر فراز‌های خطبه‌های امامان جمعه استان بود.

 

دیگر خبرها

  • حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است