Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس جریان حکمت ملی با اشاره به کمک‌های مستشاری و نظامی ایران به عراق در مبارزه با داعش گفت: به دلیل کمک‌های بی پایانی که ایران به عراق کرد، با احترام می‌ایستیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی امتداد نیوز، سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عصر شنبه در “جشن پیروزی عراق بر داعش و سالگرد رحلت سید محسن حکیم” که با حضور شخصیت‌های نظامی و سیاسی عراقی از جمله هادی العامری دبیر کل سازمان بدر، عرفان الحیالی وزیر دفاع عراق و احمد عقل سفیر فلسطین برگزار شد، گفت: مرجعیت دینی این پیروزی را به 5 طرف تبریک گفتند، که ملت عراق، نیروی‌ها مسلح، خانواده‌های شهدا و جانبازان، شرکت کنندگان در پیروزی اعم از اندیشمندان و نویسندگان، خبرنگاران و فعالان عرصه‌های حمایتی مختلف و کشورها و دولت‌های دوست عراق را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مقابل جمهوری اسلامی با احترام می‌ایستیم، به دلیل کمک‌های بی پایانی که به عراق کرد؛ از مشاوره گرفته تا سلاح و مهمات و از تمام طرف‌هایی که به عراق در جنگ خود با تروریسم کمک و خطر داعش بر دنیا و بشریت را احساس کردند.

رئیس جریان حکمت با بیان اینکه مرجعیت همچنان راهبردی را برای مبارزه با تروریسم مطرح کرده و از اینکه پیروزی نظامی را پیروزی نهایی بر تروریسم بدانیم، با توجه به وجود تفکر افراطی و هسته‌های تروریستی غیر فعال، هشدار داده است، یادآور شد: این راهبرد ـ طبق نظر مرجعیت ـ خواهان مقابله با ریشه‌های فکری تروریسم و احیای اسلام ناب محمدی است که داعشی‌ها آن را ربودند، به علاوه خشکاندن منابع انسانی تروریسم و جلوگیری از سرازیرشدن تروریست‌ها به سمت مناطق جنگی در عراق و سوریه است.

حکیم با اشاره به لزوم خشکاندن منابع مالی و جلوگیری از تأثیرات تبلیغات تفکر افراطی، اظهار داشت: مرجعیت مقابله را در نقشه‌های علمی، کارآمد و دقیقی می‌بیند که به دور از عکس العمل‌های سریع و روحیه ایست ـ بازرسی و ماشین نظامی ترسیم می‌شود، بلکه با کارهای آگاهی دهنده جهت برملا کردن نقشه‌های تروریسم، که این امر مستلزم مشارکت گسترده و فوق العاده نهادهای حکومتی و اجتماعی، ترویج گفتمان اعتدال، تسامح، رواداری، مدارا و بهبودسازی شرایط معیشتی در مناطق آزاد شده و بازسازی آنها و بازگرداندن آوارگان به آنها است.

ابقای نیروی مقاومت مردمی به دور از فعالیت سیاسی ضرورتی حیاتی است

وی با اشاره به توصیه مرجعیت در خصوص حمایت از نیروهای بسیج مردمی در عراق(الحشد الشعبی)، خاطرنشان کرد: مرجعیت دینی الحشد الشعبی را ضرورتی اساسی و حیاتی برای پشتیبانی از سیستم امنیتی برشمرد و آن را با صفات مثبت زیادی دال بر نقش بزرگش در نبرد علیه تروریسم توصیف کرد. تأکید مرجعیت بر استفاده از تجارب، فنون و مهارت‌های آنها و بخصوص جوانانی که آن را از طریق مشارکت در جبهه‌های نبرد کسب کرده‌اند نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

حکیم ادامه داد: مرجعیت بر انضباط دقیق و شجاعت در این نیروها تأکید کرد و معیارهایی در روابط با الحشد الشعبی را در نظر گرفت که مهمترین آنها قانون اساسی و دیگر قوانین، و محدود کردن سلاح نزد حکومت و عمل بر طبق نظر حکومت و احترام به قانون و اجرای آن و صیانت از جایگاه بلندی که این داوطلبان در اذهان جامعه دارند و عدم دخالت آنها در مسائل سیاسی است تا مشکلات سیاسی بر آنها تحمیل نشود.

اولویت‌های عراق بعد از پیروزی بر داعش

رئیس جریان حکمت ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات مرجعیت بر مبارزه با فساد، اظهار داشت: مرجعیت اطمینان خود از قدرت عراقی‌ها بر پیروزی در این مبارزه را، همچنان که بر تروریسم پیروز شدند را ابراز کرد و این بدان معنی است که ما نیازمند راهبرد علمی و عملی قاطع هستیم.

وی افزود: بعد از پیروزی بر داعش از نیازمند وحدت، تحکیم یکپارچگی و مشارکت در لیست‌ها و جریانات فرا قومیتی و فرا مذهبی و با خصوصیت ملی میهنی، برای تشکیل کابینه اکثریت ملی هستیم. مبارزه با فساد در کنار تقویت دمکراسی از اولویت‌هاست و از همه برای انتخابات آزاد و سالم دعوت به عمل می‌آورم.

حکیم اولویت‌های بعدی را تحقق ثبات امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی همینطور داشتن روابط ممتاز و باز با کشورهای منطقه و جهان و تبدیل عراق به پلی برای ارتباط منطقه‌ای خواند.

تصمیم آمریکا در خصوص قدس تهدیدی برای هویت اسلامی

وی همچنین در خصوص تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را “تهدیدی برای هویت اسلامی” خواند و اظهار داشت: مواضع مراجع عظام تقلید پیرامون فلسطین از جمله موضع مرجع بزرگ تقلید شیخ محمد حسین کاشف الغطاء که شخصاً در اولین کنفرانس همیاری ملت فلسطین حضور بهم رساند، بسیار مهم بود.

رئیس جریان حکمت ملی با اشاره به موضع مرحوم سید محسن حکیم در دهه ۶۰ که هیئت بلند مرتبه‌ای را برای حکومت‌های منطقه و کشورهای اسلامی ارسال کرد تا همت‌ها را برای کمک به فلسطین در سال 1967 میلادی به حرکت وادارد و به جایز بودن کارهای چریکی و فدایی فتوی داد، یادآور شد: ایشان همچنین به دادن وجوهات شرعی به مقاومت فلسطینی فتوی دادند و با رهبران عربی و اسلامی برای حمایت از ملت فلسطین تماس گرفتند و نامه نوشتند و به رسمیت شناختن اسرائیل از طرف حکومت شاهنشاهی ایران را محکوم کردند و به سفیر ایران در عراق در آن هنگام نامه اعتراض آمیزی فرستادند.

وی ادامه داد: آیت الله خوئی در همان راه امام حکیم گام نهادند، همچنان امام خمینی (قدس سره) و امام خامنه‌ای (ادامه الله)، که این دو تن تمام امکانات دولت خویش را در راه همیاری ملت فلسطین به کار گرفتند و در نهایت موضع امام سیستانی (ادامه الله) و سایر مراجع عظام تقلید را می‌بینیم.

حکیم اتحادیه کشورهای عربی، سازمان همکاری اسلامی، سازمان غیر متعهدها، شورای امنیت و سازمان ملل را به فشار بر این تصمیم حکومت آمریکا دعوت کرد و گفت: این تصمیم به مثابه تعدی بر همه اعراف، اصول، تصمیمات و قوانین بین‌المللی است و بر پایبندی به معاهده ژنو چهار تأکید کرد و از همه اطراف درخواست کردند از تمام راهها و ابزارهای فشار استفاده کنند تا حکومت کاخ سفید را از این تصمیم و موضع برگردانند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه جدی برای مقابله با فساد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود : اگر حرام خوری و ربا رواج پیدا کند، آن جامعه نمی تواند قرآنی باشد، چراکه این جامعه آلوده است، قرآن نیز بارها بیان کرده که فهم این کتاب بر روی افراد پاک و طاهر اثر می گذارد، بنابراین باید فساد نباشد و حلال خوری در جامعه رواج یابد تا معارف دین را دریافت کنیم، رهبر معظم انقلاب از آن جهت مبارزه با فساد را جدی گرفتند که ما پذیرش بیشتری نسبت به دین داشته باشیم.

وی گفت : سفر رییس جمهور به کشور پاکستان موجب امنیت بیشتر جمهوری اسلامی در سرتاسر مرزهای ایران شد.

امام جمعه قزوین افزود : در سفر رییس جمهور به سریلانکا به غیر از مبادلات تجاری و مالی بین ۲ کشور، تولید فناوری با کمک متخصصان زبردست جمهوری اسلامی در ساخت سد آبی موجب حفظ آبروی علمی و مهندسی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آمریکا با شکست‌های پشت سرهم مواجه شده است، ادامه داد: آمریکا دشمنان قسم خورده خدا و مردم سالها پیش در همین روزها در جنگ ویتنام شکست خورد، درحالی که در جاهای دیگر جهان جولان می داد.

وی تصریح کرد: آمریکا به عنوان کشوری تا دندان مسلح در ایران اسلامی طعم واقعی شکست را چشید، آن‌ها در مقابل حرکت و حضور مردم ایران و تظاهرات و راهپیمایی که با دستان خالی انجام می‌شد، شکست خوردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آمریکا تصور می کرد که عراق را تسخیر کرده و آن را به یکی از ایالت‌های خود تبدیل کرده است، اما به لطف بسیج مردمی و حرکت مردم عراق، این کشور استکباری به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورد، البته در افغانستان نیز شاهد شکست حقیقی آمریکا بودیم، حتی در یمن که مردم چیزی نداشتند مجددا آمریکایی ها شکست خوردند، این روند شکست در لبنان، غزه و سوریه ادامه داشت و ایادی تحت اوامر این ها مثل داعش نیز به برکت جنبش مقاومت از بین رفت.

نماینده ولی فقیه در استان  به هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: وقتی کتاب های این شهید بزرگوار را بخوانیم، نمک گیر شده و علاقه مند مطالب او می شویم، هنگامی که کتاب‌های شهید مطهری را می خوانید، دیگر توان کنار گذاشتن آن را ندارید، چون قلب و منطق ما را راضی می کند، حضرت امام صادق (ع) نیز بارها تاکید داشتند که اگر خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد نور ایمان را درون او روشن می کند که شهید مطهری یکی از همین بندگان خداوند بود.

امام جمعه قزوین به روز کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین مانند استان‌های دیگر کشور از نعمت با برکت کارگر برخوردار است، به تاسی از رسول خدا (ص) دست کارگران را می بوسیم و باید مشکلات و خانواده آن‌ها که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، برطرف شده و همواره شاد و سلامت باشند، کارگران همان افتخار جامعه ایران هستند، رسول اکرم (ص)‌ تلاش و کسب روزی حلال یک کارگر را همانند مجاهدت در راه خدا تشبیه کرده و رهبر معظم انقلاب نیز رکن اصلی اقتصاد و اقتدار کشور را کارگران می داند.

وی در ادامه به سالروز فتح اندلس اشاره کرد و گفت: مسلمانان اندلس در اوج شکوه بودند و آثار این مسلمانان هنوز مایه افتخار آن جغرافیا قرار دارد، اما دشمن نقشه کشید و بی حیایی و بی حجابی را همراه مشروبات الکلی و بی بندوباری بین جوانان اندلس ترویج کرد و بلای خانمان سوز را همانند ویروس بین مردم گسترش داد که یک مرتبه تمام عزت و اقتدار آن‌ها فروریخت و دشمن بر آن‌ها سیطره یافت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: کرد: از مدیران دستگاه قضایی قزوین، نیروهای انتظامی، بسیج مردمی و بانوان امر به معروف و نهی از منکر که وارد میدان شدند و با بدحجابان مثل خواهر و فرزند خودشان رفتار و مدارا کردند، تقدیر و تشکر داریم، از همان بانوانی که به تذکرات دلسوزان توجه کردند و رفتار خودشان را تغییر دادند نیز تقدیر و تشکر می کنیم، چراکه اعتقاد داریم عفاف و حجاب نشانه استقلال، فرهنگ متعالی، پاکدامنی بانوان، سربلندی ایران و پایگاه معنوی برای پرورش نسل های پر افتخار جمهوری اسلامی است.

وی در پایان روز جهانی مطبوعات، ورزش پهلوانی، ایمنی حمل و نقل و شوراها را گرامی داشت و برای مجموعه دست اندرکاران آن آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد