Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اراک، استاندار استان مرکزی بر اهمیت زیبایی های بصری و مبلمان شهری تاکید کرد و گفت: انتظار است که شهرداری اراک در فرصت باقی مانده تا فصل بهار با تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام که از گذشته به ارث رسیده و اجرای طرح های زیباسازی شهری به ترمیم و بهبود فضای بصری شهر بپردازد.

استاندار مرکزی روز یکشنبه در نشست با شهردار اراک گفت: اراک یکی از کلانشهرهای آلوده است که ریشه یابی علمی علل و سهم آلاینده های هوای آن باید با جدیت دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعلی آقازاده افزود: مستندات موجود منشاء آلایندگی هوای اراک را بیشتر ریزگردهای وارداتی و محلی می دانند و البته برخی صنایع آلوده و خودروها و منابع گرمایشی نیز در این میان سهم دارند که باید به طور دقیق نوع آلایندگی، حجم و کیفیت آن ها کاویده شود.

آقازاده اظهار کرد: بیشترین حجم و ترکیب آلایندگی هوا در اراک در ایام سال ناشی از ریزگردهای مناطق جنوب کشور است در حالی که منشا آلودگی در سایر کلانشهرها بیشتر ماهیت شیمیایی دارد و ناشی از سوخت خودروها است.

استاندار مرکزی گفت: گرچه برخی صنایع نیز از علت های اصلی آلودگی هوا در اراک شناخته شده اند و نیاز است با جدیت استانداردهای زیست محیطی را رعایت کرده و به تعهدات خود عمل کنند.

آقازاده افزود: اقدام مطلوب شهرداری اراک در تهیه دوچرخه و موتورسیکلت های برقی و نیز تعویض اتوبوس های قدیمی از جمله راهکارهای مناسب برای کاهش آلودگی هوا است و انتظار می رود که حوزه مدیریت شهری در اراک طرح های خلاق، مشارکت جو و هدفمندی را در حوزه کاهش آلودگی هوا دنبال کند.

آقازاده در ادامه افزود: گرچه سطح درامدی شهرداری ها در شرایط کنونی مطلوب نیست اما باید کوشید با منابع موجود بر مشکلات فارغ شد و رضایتمندی مردم را با ارایه خدمات مطلوب تامین کرد.

وی اظهار کرد: انسجام و وحدت خوبی در مجموعه مدیران استان فراهم شده است و خانواده بزرگ دولت در این استان با حفظ وحدت می تواند بر مشکلات غلبه کنند.

استاندار  مرکزی گفت: گفتمان غالب مدیریتی در استان تلاش برای رفع مشکلات مردم است و باید از این فرصت نهایت استفاده در توسعه، رشد و پیشرفت استان صورت گیرد.

آقازاده افزود: شهرداری ها باید با برنامه ریزی چند لایه ضریب آسیب پذیری اقتصادی را کاهش دهند و بتوانند بر مشکلات غلبه کنند.

استاندار استان مرکزی گفت: تیم مدیریتی استان در قطار واحدی سوار هستند که به سمت توسعه همه جانبه استان حرکت می کند و به منطور دستیابی به اهداف و سرعت بخشی به برنامه ها باید وحدت سرلوحه کارها باشد.

آقازاده افزود: خدمت به مردم هدف غایی همه مدیران استان است و از این مهم باید با فعالیت های اثربخش و ماندگار به دست آید.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود، گفت: تبدیل شهرها به کارگاه عمرانی در استان نشان‌دهنده دوری از حاشیه و توجه به کار است.

سعید خلجی امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان، اظهار کرد: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

خلجی ادامه داد: متاسفانه در دهه گذشته علی‌رغم نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی موثر در این حوزه انجام نشده بود که با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است. در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان به بودجه عمرانی شهرداری زنجان و سایر شهرهای استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است؛ مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

خلجی افزایش بودجه شهرداری‌ها را نیز در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها دانست و تصریح کرد: در این مدت بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

او به اجرای نهضت آسفالت شهری نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعا کام مردم را شیرین خواهد کرد. در ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها در حال انجام بود که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است.

خلجی به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرها نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها