Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان شمالی اظهارداشت: اگر امنیت را عامل اصلی رضایتمندی مردم بدانیم باید جامعه ای امن و نه امنیتی ایجاد کنیم چرا که در جامعه امن، بیم و ترس معنایی ندارد و مردم با مسئولان بدون واهمه سخن می گویند و ارتباط برقرار می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی‍ امروز یک شنبه در نشست شورای اداری، تقویت امنیت نرم را در جامعه امروزی گریز ناپذیر دانست و افزود: امروز شاهد گذار از امنیت سخت به امنیت نرم هستیم و فناوری اطلاعات و ارتباطات توجه و تعریف جدیدی از قدرت و امنیت را برای ما مشخص می کند وامیدواریم توجه به قدرت نرم افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: توجه به قدرت نرم در جمهوری اسلامی ایران بحث جدیدی نیست و این موضوع با تغییر تابلوی وزارت جنگ به وزارت دفاع با دستور امام راحل به دولت موقت پایه گذاری شد و این تغییر یعنی جمهوری اسلامی به دنبال قدرت نرم است بر اساس مبانی فکری دینی ما و مبانی انسانیت در برابر هر ظالمی می ایستیم و از هر مظلومی دفاع خواهیم کرد.

 

صالحی مطرح کرد: اگر امنیت را عامل اصلی رضایتمندی مردم بدانیم باید جامعه ای امن و نه امنیتی ایجاد کنیم چرا که در جامعه امن بیم و ترس معنایی ندارد و مردم با مسئولان و زمامداران خود بدون واهمه سخن می گویند و ارتباط برقرار می کنند.

 

وی تصریح کرد: امنیت، بنیادی ترین نیاز انسان در زندگی فردی و اجتماعی است و این موضوع به طور کامل در جمهوری اسلامی ملموس بوده و این در حالی است که امروز شاهد جنگ و درگیری در نقاط مختلف منطقه هستیم.

 

صالحی بحث جریان عدالت و انصاف را بنیادی ترین موضوع امنیت دانست و گفت: برقراری عدالت موجب می شود تا رابطه مردم با یکدیگر و مردم با حاکمان و مسئولان بر اساس اعتماد متقابل شکل بگیرد و در ادامه خوش بینی مردم به هم و خوش بینی مردم به حاکمان را رقم می زند.

 

وی تصریح کرد: فقدان انصاف و عدالت، رواج سوء ظن و بدبینی و پندار توطئه همیشگی مردم علیه حکومت باعث می شود ما آزادی ها و حقوق شهروندی را محدود کنیم تا بتوانیم یک جامعه امنیتی ایجاد کنیم و در این جامعه لحظه به لحظه افراد یکدیگر را هل می دهند و در اینجا ارتباط دیگر معنی خاصی نخواهد داشت.

 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: در جامعه امن حاکمان و حکومت مردم را زیر دست خود نمی دانند و نگاه آزادی بیان و آزادی پس از بیان به لحاظ عدالت وجود دارد و در گام نخست مردم را با حقوق خود آشنا کرده و با تقویت و آموزش های لازم توانمندی های آنان را در جایگاه اصلی خود قرار می دهند.

 

صالحی افزود: ارتقاء قدرت روابط اجتماعی و گفت وگو در دنیا و جامعه و بین اقوام و گروه های مختلف که قطعا منجر به جلب رضایت مردم و اعمال قدرت نرم خواهد شد، مبناء کار ما خواهد بود.

 

وی به اقدام مثبت دکتر روحانی پس از رای اعتماد مجلس اشاره داشت و مطرح کرد: در پیوست ابلاغ وزراء دستورات خاصی به عنوان خط مشی وزارتخانه ها اعلام کردند و ما توقع داریم در راستای این ابلاغیه حرکت کنند.

 

صالحی تضمین حقوق شهروندی و تاکید بر رعایت امنیت اقتصادی و محیط مساعد و غیر امنیتی کسب و کار را از موارد این ابلاغیه عنوان کرد و گفت: خراسان شمالی از توانمندی های بالقوه فراوانی برخوردار است و امروز شاهد هجوم افراد مختلف برای سرمایه گذاری و تبدیل این ظرفیت های بالقوه به بالفعل هستیم.

 

وی مطرح کرد: یقینا با حمایت و مشارکت مجموعه شورای تامین و اداره کل اطلاعات استان در راستای کمک به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، تبدیل خام فروشی به فرآوری و حمایت از مشاغل موجود و تقویت و توسعه آن ها موفق خواهیم بود.

 

صالحی خاطرنشان کرد: مشارکت موثر در برنامه های مقابله با فساد و قاچاق، حفاظت از حقوق همه گروه های قومی و مذهبی و دینی و اجتماعی، تامین ملزومات امنیتی توسعه جهانگردی، افزایش توان کارشناسی و دانش سازمانی برای تامین اطلاعات راهبردی و ارائه مشاوره و تصمیم سازی به تصمیم گیران استان، تقویت مشارکت سیاسی و دوری از برخوردهای نامناسب با فعالان سیاسی و اجتماعی از دیگر تاکیدات رئیس جمهوری است که باید با همکاری همه جانبه برای تحقق این اهداف بکوشیم.

 

استاندار خراسان شمالی گفت: اگر با کمک مباحث خاص امنیتی و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی بتوانیم آرامشی را در جامعه برقرار کنیم تا در سایه آن دیگران بتوانند در رشد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش خود را ایفا کنند موفقیت بزرگی خواهد بود.

 

صالحی افزود: مبناء فکری جمهوری اسلامی و به ویژه در دولت یازدهم ودوازدهم رویکرد اجتماعی شدن مباحث مختلف است تا با شناسایی آسیب های اجتماعی برای پیشگیری و مقابله از این رویکرد بهره مند شویم و در این راستا باید نقش خانواده و بانوان پررنگ شود.

 

صالحی به آمادگی استان برای تبدیل به پایلوت گفت وگوی ملی خانواده اشاره داشت و بیان کرد: با توجه به این که موضوعات سبک زندگی اسلامی ایرانی برای نخستین بار از سوی مقام معظم رهبری در این استان مطرح شد، در سفر اخیر معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده به خراسان شمالی این آمادگی مطرح شد.

 

وی با اشاره به فضای حاکم توام با آرامش در خراسان شمالی، تصریح کرد: در مراسم معارفه خود اعلام داشتم که هیچ مدیری حق ندارد علیه جراید و رسانه ها شکایت کند و هم اکنون نیز به این گفته باور دارم و پایبند هستم ولی انتظار من از رسانه ها رعایت انصاف و عدالت است که با فضای همدلی ایجاد شده بین مسئولان و رسانه ها این امر تاکنون محقق شده است.

 

صالحی افزود: نقش رسانه ها و خانه تشکل ها در تزریق امید و نشاط در جامعه و در ادامه آن تقویت جمهوری اسلامی برای این که به عنوان الگویی خوب و موفق در دنیا معرفی شود، بسیار موثر است.

 

در ادامه این نشست نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به آموزه های دینی تاکید کرد: نیروهای اطلاعاتی سربازان گمنامی هستند که بدون چشمداشت مشغول به خدمت اند و بسیاری از خطرات و آسیب ها را دفع می کنند و گمنام بودن برای این افراد لذت بخش و گره گشایی از مشکلات مردم برایشان نشاط انگیز است.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: اداره کل اطلاعات سهم و نقش مهمی در ایجاد امنیت و آرامش جامعه عهده دار است.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صولت مرتضوی شامگاه دوشنبه در جشن بزرگ کارگران در مشهد اظهار کرد: تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود و این امنیت، خونخواهی از سرداران نظامی و مردم فلسطین در اقدام سپاه پاسداران انقلاب و عملیات وعده صادق را فراهم می کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام (ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

وی افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن ها و جوامع دارد که به کارگر صرفاً نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار کرد: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت های غربی در حال رخ دادن است.

وی گفت: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

کد خبر 6092717

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان ایجاد رعب وحشت در باقرشهر
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری الگویی تعلیم و تربیت است
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است