Web Analytics Made Easy - Statcounter


طرح ادغام معاونت گردشگری با معاونت سرمایه‌گذاری و به تعبیری انحلال معاونت گردشگری اگرچه در برخی از استان‌ها اجرایی شده اما هنوز در سازمان کل به نتیجه قطعی نرسیده است.

به گزارش امتداد نیوز، زمزمه‌های ترکیب معاونت گردشگری و معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی قوت بیشتری به خود گرفته است. از طرفی طرح تبدیل این سازمان به وزارتخانه گردشگری که توسط نمایندگان مجلس تهیه شده، قرار است در صحن علنی مجلس به بحث و بررسی گذاشته شود و از سوی دیگر با آمدن سعید اوحدی به بخش معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی نظرات به سوی او جلب شده و احتمال اینکه وی به عنوان وزیر پس از طرح وزارت خانه شدن مجلس معرفی شود قوت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر بررسی این موضوع که تهیه طرح‌های سرمایه‌گذاری در گردشگری، تکمیل طرح‌ها، ارائه مجوزهایی نظیر موافقت اصولی ساخت هتل‌ها و مراکز گردشگری دیگر همه برعهده معاونت سرمایه گذاری است و این معاونت است که بودجه بیشتری را نسبت به معاونت گردشگری می‌گیرد باعث شده تا طرح ادغام این دو معاونت مطرح شود.  

معاون گردشگری: ایده کوچک‌سازی در دست بررسی است

در این باره سازمان میراث فرهنگی جلسات محدود و مقدماتی برای بررسی آن داشته است. محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به امتداد نیوز توضیح داد: این بحث از قبل مطرح بوده که باید تعداد معاونان سازمان کاهش پیدا کند این بحث‌ها به بخش توسعه سازمان مربوط می‌شود و معاونت توسعه براساس کار کارشناسی جمع‌بندی می‌کند که چه ترکیبی در معاونت‌ها ایجاد شود. فعلن جلسات اولیه برگزار شده و باید منتظر نتیجه‌ باشیم.  

وی گفت: سرمایه گذاری و زیرساخت، حوزه بزرگی است و تعدد حوزه‌های گردشگری هم زیاد است محوریت گردشگری تنها یک حوزه نیست این معاونت چتری بر سایر حوزه‌هاست به عنوان مثال اگر درباره گردشگری سلامت صحبت می‌کنیم زیرساخت‌های آن مربوط به وزارت بهداشت است زیرساخت‌های گردشگری تفریحی نیز در حوزه شهرداری‌هاست پس توسعه زیرساخت‌ها کار بسیار بزرگی است. دوستان در معاونت سرمایه گذاری در همه این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند و ما در معاونت گردشگری باید تمرکزمان روی بحث توسعه حوزه بازار و جذب گردشگر باشد. بخش سرمایه گذاری هم کار زیادی دارد. به هر حال وظیفه است که باید دولت را کوچک کرد و اگر این اتفاق بیفتد باید تدبیری اندیشیده شود که وظایف روی زمین نماند.

معاون توسعه: بنایی برای کوچک‌سازی نداریم!

اگرچه محب خدایی توضیحاتی درباره این طرح ارائه کرد اما احمد دانیالی معاون توسعه سازمان میراث فرهنگی در گفتگو با امتداد نیوز اظهار کرد: ما بنایی بر کوچک شدن سازمان نداریم. بخش‌نامه‌ای قبلا داده شده بود به همه سازمان‌های و وزارتخانه‌ها که توجیه شوند معاونت‌ها را کمتر کنند. هر کدام از سازمان‌ها نیز با توجه به قوانین و امور استخدامی‌توجیهات خود را بیان می‌کنند. توجیه ما هم این است که باید هر سه معاونت در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باقی بماند. چون هر سه معاونت مورد نیاز است.  

سعید اوحدی معاون سرمایه‌گذاری سازمان نیز که به تازگی این سمت را پذیرفته است گفت که هنوز تصمیمی‌در این باره گرفته نشده است. مانند بحث وزارتخانه شدن که تنها صحبت آن در میان است اما هنوز جدی نیست.

با این وجود در برخی از استان‌ها معاونت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری ترکیب و بسیاری از این اتفاقات مدت‌هاست که انجام شده است و یا اینکه اگر قبلا معاونت گردشگری و یا معاونت سرمایه گذاری داشتند اکنون گروه سرمایه گذاری و طرح‌ها و گروه گردشگری تشکیل شده که هر دو زیر مجموعه معاونت گردشگری اداره کل آن استان هستند مانند اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویر احمد و یا استان گلستان. در استان خراسان شمالی نیز ۷ ماه است که چنین ادغامی‌انجام شده است و معاونت گردشگری تحت عنوان معاونت سرمایه گذاری فعالیت می‌کند. در استان لرستان نیز معاونت گردشگری کارهای مربوط به سرمایه گذاری را نیز انجام می‌دهد و این ادغام از چند سال پیش انجام شده است.

در هر حالت یعنی اینکه معاونت گردشگری زیر مجموعه معاونت سرمایه گذاری قرار گیرد و یا شاید بر عکس البته این احتمال هم وجود دارد که معاونت گردشگری جدا شده و به وزارتخانه تبدیل شود در هر حال این طرح به کوچک شدن  سازمان میراث فرهنگی کمک خواهد کرد و در صورت وزارتخانه شدن، گردشگری قدرت بیشتری پیدا می‌کند اما همه این طرح‌ها و بحث‌ها زمانی می‌تواند قوی تر مطرح شود که طرح وزارت خانه شدن سازمان میراث فرهنگی در مجلس تعیین تکلیف شود اما اگر نمایندگان مجلس بررسی بودجه ۹۷ را در دست بگیرند بررسی وزارتخانه شدن گردشگری مدت‌ها به تاخیر می‌افتد.

true برچسب ها : ادغام وزارتخانه ها سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،عطا حسن‌پور در این باره گفت : این همایش بین‌المللی با موضوع تاب آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
وی افزود : این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان برگزار می‌شود.
حسن پور تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری لرستان در پایان اظهار داشت : پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را در این خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901666

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد