Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@00:00:39 GMT

ورود پیکر پاک ۵۵ شهید تازه تفحص‌شده ازمرز شلمچه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۴۸۷۹

ورود پیکر پاک ۵۵ شهید تازه تفحص‌شده ازمرز شلمچه

پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی پیکر پاک ۵۵ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس صبح امروز از مرز شلمچه در شهرستان خرمشهر به خاک وطن بازگشت.

به گزارش تسنیم از خرمشهر، همزمان با ایام ماه ربیع‌الاول استان خوزستان و زادگاه دلیرمرد جبهه‌ها سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) میزبان پرستوهای مهاجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر پاک و مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس صبح امروز دوشنبه بیست و هفتم آذر ماه سال 1396 وارد کشور شد و ایران اسلامی را با قدوم خود معطر کردند.

آئین استقبال از پیکر مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس دقایقی پیش آغاز شد و مردم ایران به ویژه کاروان‌های راهیان نور عزیزان دلیر خود را در دیار شهید علی منیعات، شهید محمدرضا عسکری‌فرد و روحانی شهید صالح حسن‌زاده در بر گرفتند.

این برنامه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان لشکری و کشوری در مرز شلمچه در خرمشهر در حال انجام است و مردم شهرهای آبادان، خرمشهر، مینوشهر، اروندکنار، چوئبده و دیگر شهرهای کشور به استقبال عزیزان شهید خود رفتند.

پیکر مطهر این شهدای گلگون کفن پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی توسط نیروهای بی‌ادعای کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در خاک عراق تفحص شده‌اند و به خاک وطن بازگشت.

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح به همراه جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی در آئین استقبال از پیکر پاک و مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس حضور دارد.

پیکر مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس عصر امروز دوشنبه بیست و هفتم آذر ماه سال 1396 به اهواز دیار سردار شهید مجید سیلاوی، سردار شهید سید طاهر موسوی، سردار شهید موسی اسکندری و شهید محمود احمدی‎نبی منتقل می‌شود.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، آئین استقبال از پیکر مطهر این شهدا ساعت 20 با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان استانی، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام و مدافعان حرم آغاز می‌شود.

این برنامه در معراج شهدای اهواز در پادگان شهید علی محمودوند واقع در سه راه خرمشهر، اتوبان سردار شهید اسکندری، کیلومتر 2 جاده اهواز اندیمشک بین سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان و شهرک شهید میثمی و جنب منازل سازمانی شهید بهشتی انجام می‌شود.

خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام و جوانان خوزستانی از شهرهای مختلف در آیین استقبال از مسافران کربلا در اهواز و دیار سردار شهید سید مهدی نجم‌السادات، سردار شهید جواد داغری، سردار شهید حمید رمضانی‌دامغانی و سردار شهید اسماعیل فرجوانی حضور می‌یابند.

در آیین استقبال از پیکر مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در اهواز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق امینی، امام جمعه مسجدسلیمان در منزلت شهدا سخنرانی می‌کند.

همچنین در برنامه استقبال از پیکر مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در اهواز و دیار شهید بیژن ماسوریان، شهید عبدالکریم جهانگرد اهوازی و شهید خالد ماموسیان، حجت‌الاسلام سعید شحیطاط از روحانیون و مداحان اهل بیت(ع) استان خوزستان به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌پردازد.

جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم استان خوزستان از جمله خانواده شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر در آئین استقبال از پیکر مطهر 55 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس حضور می‌یابند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم