Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگر برتر کرمانی گفت : دانشگاه ­ها و مراکـز پژوهشی از مهم­ترین بسترهای تحـقق استراتژی جامعه ­دانایی محور است و تنها در پرتو فعـالیـت گسترده و مشارکت­ جویانه استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می ­توان در انتظار به بار نشستن درخت علم و فناوری و پژوهش در کشور بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کرمان۱۴۰۰ ؛ به منظور ترویج فرهنگ پژوهش در کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذرماه را به نام “هفته پژوهش ” نام گذاری کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته پژوهش و فناوری، هفته‌ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می‌آورد تا کلیه ذینفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در کشور برای آینده، برنامه‌ریزی و اقدامات بهتر و مهم‌تری را در دستور کار خود قرار دهند.

پیمان حسینی گوهری پژوهشگر برتری است که کارشناس ارشد مهندسی معماری را در گروه معماری دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی گذرانده و به کارهای تحقیقاتی ، آزاد مهندسی ، ساختمانی و مشاوره فعالیت دارد.

 

این دانشجوی پژوهشگر تاکنون ۲۹ عنوان مقاله در زمینه نانو تکنولوژی، معماری اسلامی و ایرانی، پدافند غیر عامل، بهینه سازی مصرف انرژی، معماری و توسعه پایدار، معماری فرهنگ و تکنولوژی معماری در نشریات معتبر ملی و بین‌المللی ارائه و به چاپ رسانده است و در سال جاری به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه بردسیر انتخاب شده است .

حسینی گوهری پژوهشگر برتر کرمانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : مباحث تئوری پایه و اساس امور اجرایی می باشند و با توجه به بهینه سازی مصرف انرژی در بعضی از ساختمان ها این پژوهش ها کاربرد داشته اند و بعضی از آن ها بصورت تحقیقاتی میدانی و کتابخانه ای می باشند.

حسینی گوهری در رابطه با مشکلاتی که جلوی راه پژوهشگران وجود دارد ؛ افزود : اگر ما بدون مشکل کاری انجام دهیم هنری نکرده ایم ولی به هر حال ممکن است مشکلاتی بر سر راه پژوهشگر ایجاد گردد که باید از فرصت ها استفاده نمود و تبادل خلاقیت و بهره برداری لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به ارتباط خود با شرکت های دانش بنیان بیان کرد : با چندین شرکت دانش بنیان در تهران در ارتباط هستم و البته تیم گروهی جهت کار تحقیقاتی داریم که در مواقع لزوم کار گروهی انجام دهیم.

این پژوهشگر ادامه داد : دنیای امروز دنیای فکر است و پژوهش نیز در تولید و اشاعه علوم نقش مؤثری داشته است و در فرایند پیشرفت علمی، نقش دانشگاه به ­عنوان مهم­ترین مرجع پاسخگویی به سوالات و نیازهای علمی جامعه، قابل تامل است.

وی دانشگاه ­ها و مراکـز پژوهشی را از مهم­ترین بسترهای تحـقق استراتژی جامعه ­دانایی محور دانست و تصریح کرد : تنها در پرتو فعـالیـت گسترده و مشارکت­ جویانه استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می ­توان در انتظار به بار نشستن درخت علم و فناوری و پژوهش در کشور بود.

حسینی گوهری اظهار داشت : از مسئولین محترم تقاضای می کنم برای پژوهشگران تسهیلات لازم اعم از مالی و شرایط ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و ایجاد مراکز پژوهشی قوی فراهم کنند تا پژوهشگر با دلگرمی و شرایط سهل تری بتواند در جهت امر پژوهش پیشرفت نموده و به نتیجه مطلوب برسد.

وی در پایان گفت : از اساتید و همکاران گرامی دکتر محمد جواد گنجی صفار ، دکتر حسین فلاح ، دکتر لادن تاج الدینی ، مهندس حسن ورمزیار و مهندس محمد طه سیف الهی تقدیر وتشکر می کنم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان داد بدن زنان، توانایی بیش‌تری در تحمل سرما نسبت به مردان دارد.

به گزارش ایسنا، مدت‌ها تصور می‌شد که زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می‌کنند، اما یک پژوهش جدید با این ایده مخالفت کرده و نشان داده است که مکانیسم‌های حفظ گرما در بدن خانم‌ها در مقایسه با همسالان مرد آن‌ها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند.

پژوهشگران «مؤسسه ملی سلامت آمریکا» ۲۸ داوطلب جوان، سالم و لاغر را برای پژوهش خود انتخاب کردند که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۱۲ نفر مرد بودند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در معرض دمای بین ۱۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس قرار داشتند، اقدامات گسترده‌ای روی آن‌ها انجام شد. به عنوان بخشی از این پژوهش، دمای بحرانی پایین هر شخص نیز محاسبه شد. دمای بحرانی پایین، حداقل دمایی است که یک شخص پیش از واکنش نشان دادن بدن برای گرم ماندن می‌تواند تحمل کند.

تحلیل‌ها نشان دادند که مردان مصرف انرژی را برای گرم نگه داشتن خود در حدود ۲۳ درجه سلسیوس آغاز کردند، اما این واکنش در زنان نزدیک به ۲۲ درجه سلسیوس رخ داد. همچنین، پژوهشگران دریافتند که زنان با خنک‌تر شدن محیط، بهتر می‌توانند دمای بدن خود را حفظ کنند و عایق بهتری در برابر سرما دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان ممکن است محافظت بیشتری در برابر سرما داشته باشند، زیرا چربی بدن آن‌ها بیشتر از مردان است. آن‌ها گفتند: به طور متعارف احساس می‌شود که زنان سرما را بیشتر از مردان احساس می‌کنند، اما مقایسه‌های کنترل‌شده کمیاب هستند. ما متوجه شدیم زنان دمای بحرانی پایین‌تری دارند که عمدتا ناشی از چربی بدن بیشتر در مقایسه با مردان بود.

با وجود این نتایج، تفاوت معنی‌داری بین سردترین دمای قابل تحمل گزارش‌شده برای مردان و زنان این پژوهش وجود نداشت. تفاوت معنی‌داری نیز در میزان لرز یا آسایش گرمایی گزارش‌شده با کاهش دما مشاهده نشد.

این پژوهش در مجله «PNAS» به چاپ رسید.

دیگر خبرها

  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور