Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@21:03:38 GMT

هزینه بازسازی شبکه آب چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۰۴۵۶

شاهین پاکروح در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که هر ساله بخشی از تاسیسات آب کشور بازسازی می‌شود، اظهار کرد: طول شبکه‌های توزیع ۱۸۰ هزار کیلومتر تخمین زده می‌شود که ازاین میزان ۳۰ درصد دچار پوسیدگی است. به عبارت دیگر ۵۴ هزار کیلومتر از شبکه‌های توزیع آب کشور دچار پوسیدگی هستند.

به گفته وی، برای بازسازی شبکه آب نیازمند منابع مالی هستیم و به تناسب این منابع می‌توانیم کار را پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر پیش بینی شده که در برنامه ۱۰ ساله بتوانیم تمام پوسیدگی‌های شبکه آب را بازسازی کنیم.

معاون بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این که برای بازسازی شبکه آب نیازمند اعتبارات جهشی و کمکی هستیم، اظهار کرد: اعتبارات این بخش متناسب نیست، اما امیدواریم با توجه به برنامه جامع مدیریت شبکه توزیع آب وضعیت را سروسامان دهیم.

پاکروح ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته باید هم در بحث سخت‌افزاری در موضوع فنی و بازسازی شبکه و همچنین مدیریت مصرف در قالب مسائل فرهنگی بتوانیم یک مدیریت بهینه در شبکه آب داشته باشیم.

به گفته وی، ظرف چند سال آینده تغییرات جدی در مدیریت مصرف صورت گرفته است؛ به گونه‌ای که توانسته‌ایم میزان تلفات آب را از سال ۱۳۷۶ که معادل ۳۵ درصد بوده به ۲۵ درصد برسانیم.

معاون بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این که بخشی از اتفاق به دلیل بازسازی شبکه آب است، گفت: براساس آمار سالانه بین سه درصد از شبکه‌های فرسوده آب بازسازی می شود که اگر منابع مالی بیشتری برای این بخش تخصیص یابد، می‌توانیم سرعت کار را افزایش دهیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز