Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری برنا در خصوص آلودگی هوا که شهر تهران را در شرایط اضطراری قرار داده است، گفت:کلان شهر تهران چند بعدی است ، شورای شهر در قوانین و لایحه کمبودی را احساس نکرده است که یک اقدام ویژه انجام دهد چرا که قانون هوای پاک به روشنی مشخص است و هم مصوبه هیأت دولت در مورد آلودگی هوا که به پیشنهاد محیط زیست بوده مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدا کرمی ادامه داد: بیشترین اقدامی که ما نیاز داریم هماهنگی کامل بین دستگاه های مختلف و مردم است، متاسفانه دستگاه های مختلف کشور برای رفع آلودگی هوا با هم هماهنگ و همراه نیستند. مردم می توانند بهترین و بیشترین نقش را ایفا کنند.

او در ادامه گفت:این روزها  کارهای عقب مانده برای خرید و مراجعه به ادارات توسط مردم در حال انجام است که این کار  فلسفه تعطیلی مدارس را خنثی کرده است ، همه ما باید دوستدار رفتار اجتماعی باشیم و این رفتار برای کسی که یک کارخانه و وسیله نقلیه آلاینده دارد و فردی که برای تفریح به خیابان می رود کاهش پیدا کرده است.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: مهمترین مسأله ما حمل و نقل عمومی است که نمی شود به صورت اضطراری حل کرد، طی سال های اخیر  تحریم ها و کمبود بودجه ای که در توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو بوده  ایجاد مشکل کرده است، امیدواریم همه دستگاههای مربوطه به دنبال حال مشکلات این حوزه باشند.

او در پاسخ به این سوال که آیا حمل و نقل عمومی ظرفیت پاسخگویی با نیازهای مردم در این روزها دارد یا خیر، گفت:برای کسانی که کارهای ضروری دارند وسایل حمل و نقل عمومی کفایت می کند اما در حالت عادی و روزهای عادی کمبود بسیار زیادی داریم و این روزها که روز اضطرار است مردم اول از همه خودشان باید دلشان برای خودشان بسوزد و در منزل باشند ، هر خودرو که وارد خیابان می شود باعث آلودگی می شود و موضوع خشکسالی و عدم نزول باران آسمانی باعث شده که این وضع موجود شود و عوامل انسانی را باید کنترل کنیم تا عوامل طبیعی به کمک بیاید.

خداکرمی ادامه داد:یکسری راه حل برای روزهای بحران داریم که طی آن مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم فراوان و و یتامین آ، ای و سی است که توصیه شده و تلاش می کنیم که کارگران شهرداری که بیشتر در سطح شهر هستند بتوانند یک سهمیه شیر داشته باشند.

این عضو شورای شهر در پایان در خصوص حضور شورای شهر در جلسات مربوط به حل بحران آلودگی شهر تهران گفت: برای کمیته اضطرار شهر تهران ،شورای شهر دعوت نشده است ولی شهرداری حضور دارد،امیدواریم هر دستگاهی که وظایفی در این مورد بر عهده دارد به بهترین شکل وظایف خود را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین

حجت الاسلام علی مصطفوی رییس کل دادگستری استان قزوین پس از انتصاب در پست جدید رییس کل دادگستری استان گفت: کسی که به ما پناه می‌آورد و دست یاری از ما می‌خواهد، دستگاه قضایی هرگز دست رد به او نمی‌زند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی هرگز این ادبیات را به کار نمی‌برد که قبلا با ما مشورت نگرفتی و در این شرکت سرمایه گذاری کردی، به هرحال عده‌ای از روی غفلت و عده‌ای از روی طمع به این رفتار مبادرت کردند که باید اهل صبر و حوصله باشند تا مشکلات آنها به زودی مرتفع شود.

حجت الاسلام مصطفوی اضافه کرد: در این اوضاع اقتصادی شاید ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان رقم بالایی نباشد، اما برای عده‌ای همین ارقام نیز مهم است که باید با همدلی همه نیرو‌ها به حل این مشکلات اقدام کرد.

این مسئول بیان کرد: موضوع اخیری که در استان رخ داده نباید خودمان را در حل این چالش ضعیف نشان ندهیم، به هرحال اتفاقی است که رخ داده و ممن یقین دارم که این مشکل در آینده نه چندان دور مشکل حل خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده و سبب شده اراضی ملی، بیت المال و حریم رودخانه تصرف شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی، توسعه لرستان را به همراه دارد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم باز شد
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • ادامه روزهای کابوس وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است