Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@15:45:50 GMT

محدودیت‌ها موجب افزایش آلودگی هوای تهران شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۱۱۴۳

محدودیت‌ها موجب افزایش آلودگی هوای تهران شد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس محمدعلیخانی ، درباره حل معضل آلودگی هوای شهر تهران، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات پایتخت ترافیک و آلودگی هوا است.

وی افزود: با وضعیت موجود شاهد تعطیلی‌هایی که در کلانشهرهای کشور به خصوص در تهران اتفاق می‌افتد هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه هنگامی که میزان آلاینده‌های هوا از حد اضطرار بالاتر می‌رود باید چه تدبیری کرد، گفت: آیا می‌توان کلانشهری مانند تهران را تخلیه کرد؟ شورا نمی‌تواند شهر را تعطیل کند و این جزو وظایف شورا و شهرداری نیست و دولت باید در این خصوص تصمیم بگیرد ما حتی نماینده در کمیته اضطرار نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیخانی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی براینکه چه برنامه‌ای برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران دارید، گفت: یک زمانی بنده فکر می‌کردم نمی‌توان معضل آلودگی هوا را حل کرد ولی امروز اعتقاد دارم که ما می‌توانیم این معضل را حل کنیم.

وی بیان داشت: چرا باید به وضعیت اضطرار برسیم و آن وقت همه وارد شوند و یک تصمیم مقطعی گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: با افزایش محدوده طرح زوج و فرد موتورسیکلت‌هایی که چند برابر خودروها آلودگی هوا ایجاد می‌کنند بیشتر در سطح شهر تردد می‌کنند و با اعمال این محدودیت‌ها موتورسیکلت‌ها آزادتر می‌شوند و آلودگی هوا نیز بیشتر می‌شود.

علیخانی افزود: اینکه با اعمال محدودیت‌ها آلودگی هوا بیشتر شده است به دلیل حضور بیشتر موتورسیکلت‌ها در سطح شهر است چون ماشین‌ها را محدود کردیم. و با این اقدام مردم را تشویق می‌کنیم که به سمت خودروی آلاینده‌تر که موتورسیکلت است بروند.

وی افزود: برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران باید بسته‌ای از سیاست‌ها اعمال شود و تنها به یک بُعد آن اشاره نشود ما نیز بسته‌ای را آماده کرده‌ایم که بازنگری در طرح ترافیک، ساماندهی پارک حاشیه‌ای و گسترش موتورسیکلت‌های برقی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: تاکنون هیچ اقدامی برای توسعه موتورسیکلت‌های برقی انجام نشده است.

علیخانی افزود: در حال حاضر در بعضی از نقاط کشور نسبت به تولید موتور برقی اقدام کردند و باید به سمت استفاده از این موتورها پیش برویم.

وی گفت: در پاریس اعلام شده است که از 5 سال دیگر ورود خودروهای غیربرقی به پاریس ممنوع می‌شود آیا ما هم می‌توانیم اعلام کنیم که فقط در منطقه 12 موتورسیکلت‌های برقی اجازه ورود دارند؟ با این کار صدای چه افرادی در می‌آید آیا این اجازه را به ما می‌دهند؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر اجازه بدهند این طرح‌ها اجرایی شود قطعاً شاهد کاهش آلودگی هوا در بازه یک ساله خواهیم بود و اگر نگذاشتند توقع نداشته باشید مشکل هوای آلوده حل شود.

علیخانی افزود: با ارائه تسهیلات و راهکارهای موجود می‌توان موتورسیکلت‌های بنزینی را به موتورسیکلت‌های برقی تبدیل کرد و در حال حاضر با مبلغ 5 تا 6 میلیون تومان می‌توان نسبت به تهیه موتورسیکلت‌های برقی اقدام کرد.

وی تأکید کرد: اگر بسته سیاست‌ها همزمان اجرایی شود کاهش آلودگی هوا را شاهد خواهیم بود. و پرداختن به یک موضوع یک‌بُعدی نمی‌تواند مشکلی از تهران حل کند.
706

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران محمدعلیخانی آلودگی هوای کلانشهر موتورسیکلت‌های بنزینی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا

گزارش جدید «انجمن ریه آمریکا» از «کیفیت هوا» در ایالات مختلف این کشور نشان می‌دهد افزایش حجم آلاینده‌های کشنده طی ۲۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش ایسنا، در گزارش ۲۰۲۴ این سازمان تاکید شده است مردمِ ایالات متحده طی ۲۵ سال گذشته بیشترین تعداد روزهایی با هوای «بسیار ناسالم» و «خطرناک» را به دلیل افزایش انتشار آلودگی ناشی از ذرات معلق تجربه کردند.

همچنین در مجموع این گزارش نشان می‌دهد که ۱۳۱ میلیون نفر (۳۹ درصد) در مناطقی با سطوح ناسالم آلودگی هوا زندگی می کنند.

گزارش امسال شامل جدیدترین داده‌های کیفیت هوای تضمین‌شده از سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ میلادی و به‌روزرسانی شده است تا استاندارد سالانه آلودگی ذرات جدید را که آژانس حفاظت از محیط‌ زیست ایالات متحده (EPA) در فوریه ۲۰۲۴ نهایی کرد، منعکس کند.

«هارولد ویمر»، رئیس و مدیرعامل انجمن ریه آمریکا در این باره گفت: ما از ۲۵ سال گذشته تاکنون که این تحقیق را دست گرفتیم در زمینه پاکسازی هوا پیشرفت‌هایی داشتیم که بخش عمده ای از آن به دلیل اجرای قانون هوای پاک است با این حال، زمانی که تهیه این گزارش را شروع کردیم، تیم ما هرگز تصور هم نمی کرد که در این بازه زمانی بیش از ۱۳۰ میلیون نفر همچنان هوای ناسالم تنفس می کنند.

وی افزود: تغییرات اقلیمی نیز در این زمینه بی تاثیر نیست. هر روز که سطوح ناسالم ازن یا آلودگی ذرات معلق وجود دارد به این معنی است که شخصی – کودک، پدربزرگ، مادربزرگ، عمو یا مادر – در تقلای نفس کشیدن است. ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که همه هوای سالم تنفس می‌کنند.

همچنین این گزارش نشان داد از هر ۱۰ نفر تقریبا چهار نفر در منطقه ای زندگی می کنند که حداقل در یک معیار آلودگی هوا امتیاز منفی دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی انجمن ریه آمریکا، آلودگی هوا با ذرات ریز که به عنوان PM۲.۵، آلودگی ذرات یا دوده نیز شناخته می شود، می تواند کشنده باشد. این ذرات از آتش سوزی جنگل ها، اجاق های چوبی، نیروگاه های زغال سنگ، موتورهای دیزل و منابع دیگر می آیند. این ذرات میکروسکوپی می توانند حملات آسم، حملات قلبی و سکته مغزی را تحریک کرده و باعث سرطان ریه شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق