Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک گفت: 10 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار امسال به طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های در این دانشگاه اختصاص یافت.

حسن طاهر احمدی روز چهار شنبه در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: 192 طرح تحقیقاتی و 272 پایان نامه در این دانشگاه در حال انجام است که سهم هر تحقیق و پایان نامه از این اعتبارات حدود 20 میلیون ریال برآورد شده که نیازمند افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر اساس تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک تا سه درصد اعتبارات دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور باید به حوزه تحقیقات و آموزش اختصاص یابد که با وجود بدهی های این دانشگاه ها امکان تخصیص این اعتبارات به این بخش امکان پذیر نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک گفت: تا زمانی که اعتبار مورد نیاز طرح ها پژوهشی به بودجه تحقیقاتی پایدار تبدیل نشود مشکل اعتبار این طرح ها برطرف نمی شود.
طاهر احمدی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک با وجود همه مشکلات از محل اختصاص یک تا سه درصدی اعتبارات این دانشگاه امسال توانسته 9 میلیارد ریال به انجام طرح های تحقیقاتی این دانشگاه اختصاص دهد.
وی، تبدیل علم به ثروت را از اهداف انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی دانست و افزود: ایجاد شرکت های دانش بنیان از جمله برنامه ها برای تبدیل علم به ثروت در کشور است و هم اکنون به دلیل برخی از مشکلات 90 درصد این شرکت ها تعطیل شده است و کمتر از 2 درصد محصولات این شرکت ها به ثروت تبدیل می شود که رفع مشکلات آن ها نیاز است توجه ویژه مسئولان به این حوزه دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک، جلوگیری از هدر رفت مستقیم و غیر مستقیم ثروت را از دیگر اهداف انجام طرح های پژوهشی عنوان کرد و گفت: پنج بیماری شایع در بین مردم 89 درصد مرگ و میر در کشور را به خود اختصاص داده است که با انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی می توان از هدر رفت سرمایه های انسانی و اعتباری کشور جلوگیری کرد.
طاهراحمدی گفت: بیماری های قلبی با 46 درصد نخستین عامل مرگ و میر ، سوانح رانندگی با 16 درصد دومین، انواع سرطان ها سومین و بیماری های مزمن و مشکلات هنگام زایمان در رتبه های چهارم و پنجم در این حوزه هستند.
وی گفت: بررسی علل و چگونگی سرطان ها در اراک یکی از اولویت های مهم پژوهشی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، ایجاد آرامش و امید در جامعه را از دیگر اهداف انجام تحقیقات و پژوهش در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: نیاز است این مهم از طرف پژوهشگران مورد توجه قرار گیرد.
معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک در این نشست گفت: انجام پژوهش ها و مقالات در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان امسال نسبت به سال گذشته به ترتیب 25 و 34 درصد افزایش یافته است.
محمد ارجمندزادگان‌ افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال جاری با افزایش تعداد مقالات ISI و بر اساس نتایج جدید رتبه بندی دانشگاه های و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا ESI که در ماه نوامبر سال 2017 منتشر شد به همراه 2 دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و جندی شاپور اهواز برای نخستین بار در این نظام رتبه ‌بندی وارد و حائز رتبه شده‌اند.
وی ادامه داد: مبنای این رتبه‌ بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه ISI Web of Sciences در فاصله 10 سال و هشت ماه از ژانویه 2007 تا پایان آگوست 2017 بوده که اطلاعات آن هر دوماه یکبار روزآمد می‌شود.
معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از کشور ایران، 16 دانشگاه و موسسه علوم پزشکی در این نظام رتبه‌بندی واجد رتبه هستند.
در پایان این نشست از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان تجلیل شد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت با 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
270 عضو هیات علمی و 4 هزار نفر دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اراک به آموزش و تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی نویدیان در این خصوص، افزود: ابلاغ چارت سازمانی مرکز بهداشت شهرستان تازه تأسیس گلشن پس از ماه‌ها تلاش و پی گیری توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

وی ادامه داد: چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن، مهمترین کار زیربنایی حوزه سلامت در شهرستان گلشن است که باعث ایجاد و راه اندازی واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تصویب چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن در نقشه سلامت کشور گفت: تصویب این چارت علی رغم جذب اعتبارات اختصاصی برای این مرکز بهداشت، منجر به اختصاص ردیف استخدامی خواهد شد.

نویدیان ابراز امیدواری کرد که با فعالیت مرکز بهداشت گلشن، زمینه رشد و تعالی بهداشت و درمان آن منطقه را شاهد باشیم.

کد خبر 6095461

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد