Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آریاترانسفو با انتقاد از تجارت پول در بانکها گفت: در حال حاضر بانکها فقط نام بانک را یدک می کشند و کارایی بانک را ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، فرج الله معماری مدیرعامل مجموعه صنعتی آریاترانسفو در آیین تقدیر از صادرکنندگان برتر استان سمنان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی سمنان برگزار شد با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور گفت: دستیابی به نرخ رشد اقتصادی 8 درصد نیازمند مقدماتی است که رشد اقتصادی بدون آنها محقق نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا برخی مسئول تامین هزینه های نظام ناکارآمد اداری هستند

مدیرعامل آریاترانسفو با یادآوری تجارب فعالیت خود در بخش های دولتی و خصوصی اظهار کرد: اجزای مختلف نظام اداری و اقتصادی کشور باید در کنار یکدیگر و با یک هدف فعالیت کنند.

معماری با انتقاد از نظام اداری کشور تصریح کرد: گویا برخی، مسئول تاراج بنگاه های اقتصادی کشور و تامین هزینه های نظام ناکارآمد اداری هستند.

وی افزود: اگر هر بخشی از سازمان ها ماموریت های خود را بر اساس سیاست های تنظیم شده به درستی انجام دهند اوضاع متحول خواهد شد.

بانک ها تجارت پول می کنند

این فعال بخش خصوصی با ابراز تاسف از رقابت برای تجارت پول در بانکها گفت: من این واحدها را سوپرمارکت می دانم چراکه آنها فقط نام بانک را یدک می کشند و کارایی بانک را ندارند.

معماری با اشاره به موفقیت شرکت آریاترانسفو در جذب بازارهای بین المللی اظهار کرد: اخیرا با وزیر برق کشور عراق برای ارائه تولیدات خود مذاکراتی انجام دادیم و مورد استقبال طرف خارجی قرار گرفتیم در حالیکه متاسفانه برای دریافت یک ضمانت نامه ارزی در داخل کشور با مشکل مواجه شدیم.

وی عملکرد جزیره ای نظام اقتصادی کشور را یکی از مشکلات بخش خصوصی دانست و گفت: نظام اداری کشور نیازمند هماهنگ سازی در سطوح کلان است و من باید سوال کنم سیستم اداری تاکنون چه مزیتی برای فعالان بخش خصوصی ایجاد کرده است تا بتوانند در بخش صادرات موفقیت کسب کنند؟  

مقایسه تسهیلات بانکی ایران و سایر کشورهای جهان

مدیرعامل آریاترانسفو با مقایسه نرخ سود تسهیلات بانکی در ایران و سایر کشورهای جهان گفت: برای توسعه واحد صنعتی خود در داخل کشور تسهیلاتی با نرخ سود 18 درصد و در خارج از کشور با نرخ 2 درصد دریافت کردیم جالب آنکه تسهیلات داخلی 1 ساله و تسهیلات خارجی 12 ساله با 2 سال تنفس بود!

معماری ادامه داد: با وجود سود سرمایه گذاری 24 درصد و سود سرمایه در گردش 18 درصد امکان ورود صنعتگران به بازارهای بین المللی ناممکن است.

وی با یادآوری توصیه های رهبر انقلاب برای حمایت از بخش خصوصی تصریح کرد: روزگاری جوانان پاک این سرزمین در خاکریزهای جنگ برای دفاع از این کشور فداکاری کردند، ما نیز امروز سربازان اقتصادی کشور هستیم و تا زمانی که نفس داریم حرکت می کنیم، اگر به ما شلاق و سیلی نیز بزنند از راه خود دست برنخواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس

امتداد -  ۲ بانک از ۶ بانک خریدار پرسپولیس قرار است رئیس هیات مدیره این باشگاه را انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، با واگذاری باشگاه پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک، بزودی (احتمالا در پایان لیگ برتر) تغییراتی در هیات مدیره این باشگاه صورت خواهد گرفت.

 

 

با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است رئیس جدید هیات مدیره پرسپولیس را بانک‌های تجارت و ملت انتخاب و معرفی کنند و حتی صورتجلسه‌ای هم در این خصوص به امضای طرفین رسیده است.

بانک‌های ملت و تجارت هر کدام ۲۰ درصد از سهام پرسپولیس را در اختیار گرفته‌اند و به همین دلیل چنین تصمیمی گرفته شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • ۲ بانک رئیس هیئت مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • ۲ بانک رئیس هیات مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد