Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، شب گذشته حجت الاسلام محمد ساجدیان در محفل انس با قرآن که با حضور مربیان و دانش آموزان تمام مدارس سطح شهر در مسجد قریشی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین محافلی اظهار داشت: متاسفانه ما مسلمانان با عمل نکردن به دستورات قرآنی که در اختیار ماست زمینه مهجوریت این کتاب مقدس آسمانی را فراهم آورده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اگر بتوانیم با قرآن انس بگیریم و قرائت قرآن و عمل به آن در بین مردم نهادینه شود، تمامی آسیب‌های اجتماعی که از آن گله‌مند و نالان هستیم از بین خواهد رفت و جامعه‌ای سالم و به دور از هر گونه تنش خواهیم داشت.

رئیس اداره اوقاف درگز با اشاره به اینکه یکی از دستورات قران اصلاح نفس می‌باشد تبیین کرد: انسانی که به تعالیم قرآن پایبند بوده و تابع دستورات آن باشد نباید نسبت به دیگران کینه ورزی نموده و قهر نماید چرا که در روایات آمده است اگر دو مومن یا مسلمان بیش از سه روز با هم قهر باشند از دین خداوند خارج می‌شوند.

حجت الاسلام ساجدیان تشریح کرد: پویش عظیمی که در کشور ایجاده شده و عنوان من واقف قرآنی هستم را به خود اختصاص داده است یک همایش و جریان سازی بسیار با عظمتی است که در حال شکل گیری می‌باشد.

وی ضمن بیان اینکه وقف از مصادیق بسیار ارزشمند عمل به دستورات قرآن است تببین کرد: یکی از مواردی که در جهت گسترش وقف و ترویج احکام نورانی اسلام اخیرا مورد سوال بسیاری از متصدیان امر وقف بوده و برای رسیدن به آن تلاش‌های زیادی شد، بحث وقف مشارکتی است که موضوع آن در محضر مراجع مطرح شد و راهکار‌هایی ارائه گردید.

امام جمعه موقت درگز اظهار داشت: بر مبنای این طرح افرادی که نمی‌توانند به تنهایی وقف انجام دهند، به صورت مشارکتی و با پرداخت حداقل مبلغ ۱۰۰۰ تومان در زمره واقفین قرار خواهند گرفت و از برکات و حسنات این عمل خداپسندانه بهره‌مند خواهند شد.

حجت الاسلام ساجدیان با اشاره به اینکه وقتی فردی از دنیا می‌رود پرونده عمل او تا زمان فرارسیدن قیامت و حساب بسته می‌شود تاکید: کسانی که پرونده اعمال آن‌ها دائما باز است و در آن حسنه ثبت می‌شوند افرادی هستند که صدقه جاریه و سنت حسنه‌ای را در روی زمین ترویج کرده باشند که واقفین از جمله آن افراد هستند.

وی به تشریح نیازمندی‌های شهرستان در بحث وقف پرداخت و گفت: فرهنگ قرآنی، فقرا و نیازمندان و مسائل مربوط به دارو و درمان از جمله مواردی هستند که تاکنون برای آن موقوفه‌ای در نظر گرفته نشده است.

در پایان دانش آموزان برتر مسابقات قرآنی مورد تقدیر قرار گرفته و به آنان جوایزی اهدا شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین شیخی چهارشنبه شب در آئین تجلیل از ۲ معلم نمونه قرآنی استان به مناسبت روز معلم در شهر بوشهر با اشاره به سخن حضرت علی (ع) در مورد معلم و یاد گرفتن مطلبی از معلم گفت: دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوشهر با بیان اینکه معلمی در قرآن به عنوان جلوه‌ای از قدرت لا یزال الهی، نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی دانسته شده است افزود: در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است که بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان! و پروردگارت کریم‌ترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی‌دانست.

حجت الاسلام شیخی با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی شهرستان بوشهر گفت: در بوشهر بیش از ۵۰ حافظ قرآن کریم وجود دارد که این موضوع نشان از از خودگذشتگی های معلمینی همچون استاد نجفی و محبوبی است که با وقف زندگی و وقت گران بهای خود باعث به ثمر نشستن این حافظان کلام وحی شده‌اند و بر خود می‌بالیم که در مرکز استان معلمینی وجود دارند که دغدغه آنها ترویج معنی و مفاهیم قرآنی در جامعه است.

کد خبر 6094782

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود