Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - شلیک پنج خمپاره به محله های مسکونی ریف؛ نقش رژیم صهیونیستی در ورود تروریست به سوریه؛ ارتش ترکیه آماده آغاز عملیات در عفرین؛ اعزام فرستاده ویژه آمریکا به دمشق با هدف اقناع مخالفان مسلح برای همکاری با پ.ک.ک؛ پاکسازی شهرک الرویضه در استان حماه؛ و درخواست از سازمان ملل برای استفاده از منابع معتبر؛ از مهم ترین اخبار روز چهارشنبه کشور سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** گروه های تروریستی تکفیری حاضر در غوطه شرقی بار دیگر با نقض توافق مناطق کاهش تنش، پنج خمپاره به محله های مسکونی در منطقه ریف دمشق شلیک کردند که بر اثر آن خسارت هایی به اموال و املاک شهروندان سوری و زیر ساخت های عمومی وارد شد.
برخی از شهرک ها و مناطق غوطه شرقی در استان ریف دمشق محل حضور تروریست های تکفیری است که از آن جا اقدام به شلیک گلوله های خمپاره به مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه آن می کنند.

** رئیس کمیسیون خانواده شهدا و قربانیان جنگ در مجلس سوریه امروز در آیین تکریم پیروزی های محور مقاومت با حضور جمعی از خانواده شهدا در دمشق، گفت که رژیم غاصب صهیونیستی نقش مهمی در ورود تروریست در سوریه دارد.
جانسیت قازان با اشاره به خنثی سازی توطئه های این غده سرطانی در کشور با همکاری محور مقاومت، هدف همه این گروه ها در جنگ با تروریست را مشترک خواند که نهایتا از بین بردن غده سرطانی رژیم صهیونیستی است.

** وب سایت اینترنتی روزنامه آکشام با انتشار خبری مبنی بر این که ارتش ترکیه به منظور آغاز عملیات پاکسازی عفرین سوریه از نیروهای حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) آمادگی لازم را کسب کرده و زمان آغاز عملیات فرا رسیده است؛ نوشت: در پی اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر پاکسازی عفرین و منبج از وجود تروریست ها، نیروهای مسلح ترکیه به حالت آماده باش در آمده و بر روی سه تپه مشرف بر مرز ادلب ـ عفرین نقاط امنیتی مستقر شده اند.

** به گزارش امروز روزنامه وطن ترکیه، فدوا الاوجیلی سوری تبار آمریکایی با هدف جلب نظر و اقناع گروه های مخالف مسلح دولت بشار اسد به منظور همکاری با نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) از سوی آمریکا به شمال سوریه اعزام شده است.
فدوا الاوجیلی فرستاده ویژه آمریکا با پیشینه حمایت مالی عربستان و امارات از وی، ماموریت دارد تا ضمن مذاکره با سازمان های غیر دولتی و گروه های مسلح مخالف دولت بشار اسد، نظر آن ها را برای همکاری با پ.ک.ک و تشکیل یک مجلس مشترک در محدوده مناطق تحت کنترل نیروهای کرد شمال سوریه جلب کند.

** به گزارش منابع میدانی ارتش سوریه با پشتیبانی گروه های دفاع مردمی امروز شهرک الرویضه و مزارع اطراف آن در حومه شمالی استان حماه را از دست تروریست ها آزاد کردند و برای تسلط بر مناطق اطراف شهرک الرویضه تلاش می کنند.

** معاون سفیر سوریه طی سخنانی در نشست شورای امنیت، با اشاره به گزارش مارک لوکاک معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و کمک های اضطراری، از سازمان ملل متحد خواست تا برای تهیه گزارش از منابع نامعتبر استفاده نکند و به دور از منافع سیاسی حقیقت جویی کند.
منذر منذر تاکید کرد که دولت سوریه همچنان با منابع برخی گزارش ها که عموما سیاست زده هستند، مشکل دارد و از سازمان ملل می خواهد که در انتخاب منابع اطلاعاتی دقت کند.

** نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیروز در نشست شورای امنیت که قطعنامه 2393 را تصویب کرد، با ارائه گزارشی درباره دور اخیر مذاکرات ژنو از تمایل دولت سوریه برای مذاکرات واقعی خبر داد.
استفان دی میستورا با عنوان این موضوع که معارضان همواره از ریاض می آمدند و حاضر به گفت و گوی مستقیم نبودند، تاکید کرد که دولت سوریه در مذاکره با روسیه و ترکیه تمایل خود به انجام مذاکرات واقعی را نشان داده است.
خاورم**7074*شبس*1488 *خبرنگار: مینا غفرانی آذر* انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد