Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش از یک مصوبه خوب برای وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اظهار داشت: در بند «و» تبصره 5 جزو الحاقی یک، به دولت اجازه داده شده که بدهی‌های نهادهای عمومی غیردولتی، بانک‌ها، شرکت‌های دولتی تابعه و وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و شرکت ملی نفت ایران 500 هزار میلیارد ریال با اولویت مطالبات حسابرسی‌شده و قطعی سازمان تأمین اجتماعی تهاتر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی توضیح داد: در کمیسیون تلفیق مجلس مصوبه‌ای آمده است که براساس آن نهادها می‌توانند در سال 97، 50 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به این شرکت‌ها را تهاتر کنند، به عنوان مثال؛ اگر پیمانکاری از وزارت نیرو 30 میلیارد تومان بستانکار است و این پیمانکار به بانک بدهکار است، این 30 میلیارد تومان برای بدهی بیمانکار به بانک و بدهی وزارت نیرو به پیمانکار صفر شود. 

حاجی بابایی اضافه کرد: در این مصوبه، وزارت آموزش و پرورش نبود که بنده پیشنهاد دادم تا وزارت آموزش و پرورش به این مصوبه اضافه شود و خوشبختانه با دوسوم آرا به تصویب رسید و در نتیجه نوسازی مدارس در سال آینده می‌تواند همه بدهکاری‌هایی که به پیمانکاران دارد، از محل تهاتر، صفر کند. 

وی با بیان اینکه تاکنون مصوبه‌ای با این قدرت و با این اعتبار در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته است، تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش می‌تواند بین یک‌هزار تا چند هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود را از طریق این مصوبه تهاتر کند و پیمانکاران با صفر شدن بدهی‌هایشان، پروژه‌های جدید مدرسه‌سازی را آغاز کنند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، در جریان ادامه بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول 22 و جداول الحاقی در مورد منابع و مصارف حوزه انرژی با از مجموع 194 نماینده حاضر با 138 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع، موافقت کردند.

در ادامه جلسه هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در تشریح جزئیات این جدول بیان کرد: این جدول هم در بودجه سال گذشته و هم در بودجه امسال وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد تمام جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند. همچنین ذینفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و ... را درج کنند و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، ادامه داد: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری؛ حساب بهینه‌سازی و ... آمده در جدولی درج شده است.

بنابراین گزارش، معاون سازمان برنامه و بودجه که در این جلسه حضور داشت درباره جدول مذکور بیان کرد: این جدول گزارشگری بوده و به نوعی اطلاع‌رسانی است.

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 درباره جزئیات این جدول گفت: در جدول مذکور فعل و انفعالاتی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریک‌خانه‌ها است، البته منظورمان این نیست که خلافی صورت می‌گیرد اما تمام اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • بزرگداشت مقام معلم به تمام ایام سال معطوف می‌شود
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم