Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@20:31:19 GMT

جمع آوری دستفروشان در رشت به اجرا درآمد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۶۷۹۱

جمع آوری دستفروشان در رشت به اجرا درآمد

روابط عمومی شهرداری کلانشهر رشت روز شنبه به نقل از علیرضا مقصودی اعلام کرد: طرح ویژه جمع آوری و ساماندهی دستفروشان در رشت با همکاری حوزه های مناطق ساماندهی مشاغل، معاونت خدمات شهری و اجرائیات شهرداری به اجرا درآمده است.
وی اظهار داشت: بر اساس این طرح از شهروندان درخواست می شود تا برای خرید روزانه خود نسبت به انتخاب بازارچه ها اقدام‌ و از مراجعه به دستفروش خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقصودی بیان کرد: اگرچه شهرداری رشت طی پنج سال گذشته نسبت به ساماندهی دستفروشان‌ کنار خیابان اصلی و طلایی شهر اقدام کرده، اما هر روز شاهد افزایش دستفروشان هستیم به طوری که به دلیل ایجاد ترافیک و اختلال در رفت و آمد رهگذران، صدای اعتراض شهروندان نیز درآمده است.
وی با بیان این که دستفروشان خیابان های منتهی به پیاده راه فرهنگی رشت با عزم‌ جزم شده شهرداری، در بازارچه های معین با اجاره ۱۵۰ هزار تومانی ساماندهی می شوند، اظهار کرد: یک هزار و 300 غرفه در 15 بازارچه برای جانمایی دستفروشان فراهم شده اما به دلیل مقاومت دستفروشان در نقل مکان، احساس کاذب درآمد بیشتر، خرید ارزان تر و تمایل مردم به خرید از دستفروش، درحال حاضر ۴۵۰ غرفه در بازارچه های شهر غیرفعال است.
معاون خدمات شهری شهرداری کلانشهر رشت خاطرنشان کرد: هزینه اجاره هر کدام از غرفه ها تنها 150 هزار تومان بدون هیچگونه پیش پرداخت است.
وی با اشاره به مقابله همیشگی دستفروشان با ماموران سد معبر و با بیان این که این مقابله این بار نیز دور از انتظار نیست، تصریح کرد: هر چند که آموزش های لازم و تذکرهای حقوقی به تمام عوامل شهرداری ارائه شده اما احتمال تقابل فیزیکی از طرف دستفروشان همواره وجود خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: با استناد به بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، شهرداری به نیابت از شهروندان صیانت از اموال شهر را به عهده دارد که حفظ شوارع شهری یکی از موارد صیانت است.‌
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286 /2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 ترافیک درآمد شهرداری قانون دستفروشان موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مرادعلی الله وردی اظهار کرد: این بلوار به محلی برای استقرار مشاغل مزاحم شهری تبدیل شده است از این رو حذف پل‌ها برای مسدود کردن دسترسی خودروها به پیاده روها با جدیت دنبال شده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های این بلوار ایجاد زیرگذر در تقاطع امیرالمومنین (ع) است که طرح آن در حال تهیه است و اجرای آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار حمیدیا از دیگر اقدامات به ایجاد بوستان‌های جدید و فرهنگسرا در شهر حمیدیا اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۸۲ درصد بودجه شهر به پروژه عمرانی اختصاص یافت که شامل ۳۵ پروژه با ۳۰۰ میلیارد تومان بود و امسال هم دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: حمیدیا اولین شهری است که برنامه ۵ ساله مصوب دارد که در اجرای طرح‌ها تأثیر بسزایی دارد.

شهردار حمیدیا به سیلاب سال گذشته اشاره کرد و افزود: سیلاب ۱۴۰۱ شهرداری باعث شد که شهرداری برای مهار سیلاب نسبت به مخزن هیدرولیکی در مسیر رودخانه برای مهار روان آب‌ها اقدام کند تا جذب آب‌های زیرزمینی شود.

الله وردی اضافه کرد: دو باب مخزن دیگر هم برای کنترل روان آب‌ها در حال ساخت است و ۱۵ حلقه چاه نیز حفر خواهد شد چرا که بعضی معابر شهر بافت قدیم و در معرض آسیب از مخل روان‌آب‌ها قرار دارد.

کد خبر 6091117

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • درآمد ۷۰۰ میلیونی «گالیله»!/ «آکادمی پرندگان» ۵۰ میلیون فروخت
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد