Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:55:56 GMT

تعطیلی ۳ کارگاه معدنی ناایمن در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۴۴۴۰

تعطیلی ۳ کارگاه معدنی ناایمن در مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن غلامی در اولین جلسه کارگروه تخصصی ایمنی معادن استان مازندران اظهار داشت: به‌منظور ارتقاء سطح ایمنی و کاهش شدت حوادث ناشی از کار در محیط‌های کارگری، مدیران واحدهای تولیدی باید بر اساس آیین‌نامه به‌کارگیری مسئول ایمنی در واحدها، نسبت به به‌کارگیری مسئولان ایمنی اقدام کنند.

غلامی افزود: تمهیدات ویژه و ضروری جهت به‌کارگیری مسئولان ایمنی در کارگاه‌های معدنی به‌صورت فراگیر در راستای اجرای این آیین‌نامه و حضور دائمی مسئول ایمنی در کارگاه‌های استان اتخاذشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همکاری و تعامل با بازرسان کار، شناسایی موقعیت‌های خطرآفرین و ارزیابی ریسک در کارگاهها، ثبت آمار حوادث ناشی از کار در کارگاه و اطلاع به بازرسان کار و همچنین نظارت بر نظم و ترتیب و چیدمان مواد اولیه و محصولات و استقرار ماشین‌آلات و ابزار کار به نحو صحیح و ایمن در کارگاهها را ازجمله وظایف مسئولین ایمنی در کارگاه‌های استان عنوان کرد.

این مسئول بازدید از تونل شماره هشت شرکت معدنی سامان سوادکوه با حضور مدیرکل، برگزاری جلسه کارگروه تخصصی معدن استان،بازدید از تعداد ۶ کارگاه معدنی توسط بازرسان کار، اجرای سه مورد ماده ۱۰۵ قانون کار(تعطیلی کارگاه‌های معدنی در شهرستان نور) در معادن استان را از اقدامات مهم در حوزه نظارت مستمر بر حسن اجرای دقیقی آیین‌نامه ایمنی در معادن استان برشمرد.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از بازدید مستمر از کارگاه‌های معدنی به‌صورت فصلی و نظارت بر اجرای دقیق آیین‌نامه‌های مربوطه خبر داد و گفت:ابلاغیه‌های صادره قبلی در بازدیدها و معرفی جدی و بدون اغماض کارفرمایان متخلف از قانون به مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: الزام به تجهیز کلیه معادن ذغالسنگ استان به تهویه مصنوعی در اجرای ماده ۳۹۱ آیین‌نامه ایمنی معادن و تأکید و در صورت لزوم اجرای تبصره یک ماده ۱۰۵ قانون کار « تهویه به روش طبیعی در معادن ذغالسنگ ، معادن گازدار و معادن گرد ذغالدار ممنوع است .

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر نظارت اجرای دقیق آیین‌نامه آموزش کارگران ، کارفرمایان و کار آموزان در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی در کارگاه‌های معدنی گفت: مقرر شد جلسه آموزش عملی ایمنی معادن با حضور بازرسان کار شهرستان‌های معدنی در محل یکی از معادن ذغالسنگ استان تشکیل شود.

کد خبر 4317943

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تعاون مازندران ساری معدن راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس مشهد شهرکرد گرگان یاسوج شیراز شب قدر خرم آباد خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید جلیل حسینی با اشاره به اجرای مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر استان گفت: در راستای صیانت از نیروی کار و در پیش بودن روز ایمنی و بهداشت کار این مانور اجرا شد.

حسینی، کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقای ایمنی با اولویت کارگاه‌های پرخطر را از اهداف این بازرسی‌ها برشمرد.

به گفته وی؛ از ۱۵ هزار و ۷۶۱ کارگاه مشمول قانون کار در استان‌ ۶۵۰ کارگاه پرخطر هستند که شامل رسته‌های معدن، ساختمان، تولید در حوزه صنایع پلاستیکی، لاستیکی، شیمیایی و فلزی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود