Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@01:37:40 GMT

ترکیه در ۷ ماه ۵۶ هزار پناهجوی افغان را بازداشت کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۱۵۴۴

ترکیه در ۷ ماه ۵۶ هزار پناهجوی افغان را بازداشت کرد

در حالی که روند اخراج پناهجویان افغان از ترکیه ادامه دارد، اداره مهاجرت این کشور از بازداشت ۵۶ هزار پناهجوی افغان در هفت ماه گذشته در سال جاری میلادی خبر داد. ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اداره مهاجرت ترکیه در گزارشی اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور در هفت ماه گذشته بیش از 136 هزار پناهجوی غیرقانونی در ترکیه را بازداشت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اداره تصریح کرد که 56 هزار نفر یعنی حدود 40 درصد از کل پناهجویان بازداشت‌شده در ترکیه شهروندان افغانستان هستند.

بر اساس گزارش اداره مهاجرت ترکیه روند مهاجرت مردم افغانستان به این کشور نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.

در گزارش اداره مهاجرت ترکیه آمده است که در 12 ماه سال گذشته میلادی 45 هزار پناهجوی افغان در این کشور بازداشت شدند.

این در حالی است که تنها در 7 ماه نخست سال جاری میلادی آمار پناهجویان افغان بازداشت‌شده به بیش از 56 هزار نفر در ترکیه رسیده است.

اداره مهاجرت ترکیه شمار پناهجویان افغان بازداشت‌شده در سال 2016 را 31 هزار، سال 2015 را 35 هزار و سال 2014 میلادی را 12 هزار و 248 نفر اعلام کرده است.

ناامنی‌، فقر، خشکسالی و بی‌کاری روزافزون باعث شده تا تعداد بیشتری از افغانستان به ترکیه، اتحادیه اروپا و کشورهای همسایه مهاجرت کنند.

فروردین ماه سال جاری در پی توافق دولت افغانستان با ترکیه برای اخراج پناهجویان افغان از این کشور هیئتی از مقامات افغان برای تسهیل روند اخراج پناهجویان افغان از این کشور به ترکیه اعزام شد.

پس از آن دولت ترکیه به‌منظور تسریع روند اخراج با استفاده از هواپیماهای تجارتی چارتر هزاران پناهجوی افغان از این کشور را به کابل اخراج کرد.

روند اخراج پناهجویان افغان از ترکیه در حالی جریان دارد که جنگ، خشکسالی و فقر سبب آواره شدن بیش از یک میلیون نفر از مردم افغانستان در داخل این کشور شده است.

انتهای پیام/.

R36461/P36447/S8,87,1413,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۱۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به ترافیک شدید هیئت‌های خارجی در کابل گفت جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شفیع اعظم» مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان در «ایکس» نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما در پنجه، شکست و زخم و فرار گرفتار شده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردرئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس خواستار تعامل با طالبان شدچین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده است نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز خواستار همین انتظار هستیم.

وی تاکید کرده بود حکومت افغانستان با همه همسایگان و کشورهای جهان خواستار تعامل و روابط مثبت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان