Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:59:35 GMT

موتورسیکلت سواران عامل 85 درصد تصادف در نجف آباد هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۳۷۱۶

موتورسیکلت سواران عامل 85 درصد تصادف در نجف آباد هستند

اصفهان - ایرنا - فرمانده انتظامی نجف آباد موتورسیکلت سواران را عامل 85 درصد سوانح رانندگی منجر به مرگ یا نقص عضو در این منطقه عنوان کرد.

سرهنگ محمد رضا خدا دوست روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: اکثر تصادفات شهرستان که منجر به فوت و یا نقص عضو شده مربوط به موتورسیکلت سوارانی است که کلاه ایمنی ندارند و یا قوانین را رعایت نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با بیان اینکه داشتن کلاه ایمنی باعث کاهش مرگ و آسیب در تصادف می شود، افزود:
ازهفته آینده با موتورسوارانی که قوانین رانندگی را رعایت نکرده و کلاه ایمنی بر سر نمی گذارند ، برخورد می شود.
سرهنگ خدا دوست گفت: پلیس راهنمائی و رانندگی برای کاهش تصادفات در یکسال گذشته بیش از135جلسه آموزشی در نجف آباد برگزار کرده است.
وی افزود: در این مدت همچنین 75جلسه آموزش همگانی درمدارس، 52 جلسه در مساجد، پنج جلسه برای رانندگان سرویس مدارس وچندین جلسه برای رانندگان اتوبوس های راهیان نور درشهرستان برگزار شده است.
فرمانده نیروی انتظامی نجف آباد با بیان اینکه دراین شهرستان بیش از 123 هزار دستگاه موتورسیکلت وجود دارد، افزود:
در سه ماه گذشته توقیف موتورسیکلت سواران متخلف 39 درصد، جریمه نداشتن کلاه ایمنی 10 درصد و عبور از چراغ قرمز 11 درصد افزایش داشته است.
شهرستان نجف آباد با 330 هزار نفر جمعیت در30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
غ - ک / 6022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي راهنمايي و رانندگي اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو تصادف منجر به فوت در دو نقطه از شهر تهران

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ساعت ۲۳:۴۰ شب گذشته در محدوده شمال به جنوب فداییان قبل از مالک اشتر یک دستگاه سواری پراید در حال حرکت بوده که در یک کورس ناگهانی با راکب موتورسیکلت ناگهان موتور با با قسمت عقب اتوبوس در حال حرکت، برخورد کرده که متأسفانه موجب فوت راننده موتورسیکلت می‌شود.

وی ادامه داد: برابر اعلام شاهدین عینی در صحنه حادثه راننده پراید به جای اینکه به کمک هموطن خود یعنی راکب موتورسیکلت بشتابد صحنه را ترک کرده و از محل متواری شده است.

سرهنگ کشیر گفت: همچنین در ساعت ۲۳:۵۰ شب گذشته نیز در مسیر جنوب به شمال بزرگراه یادگار امام"ره" قبل از آزادی یک دستگاه خودرو متواری با عابر مذکر حدوداَ ۳۵ ساله برخورد که عابر در دم فوت می‌کند.

سرهنگ کشیر افزود: در حادثه اول تیم‌های منطقه ۲۰ و در حادثه دوم تیم‌های منطقه ۱۰ پلیس راهور تهران بزرگ در محل حضور یافتند و ضمن ایمن سازی محل نسبت به بررسی علل و عوامل این حادثه پرداختند.

وی در خصوص مجازات فرار از صحنه حادثه ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی گفت: هر گاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود.

وی همچنین از رانندگان خواست در صورت بروز هرگونه تصادف اعم از خسارتی و جرحی و فوتی در سطح معابر ضمن حفظ خونسردی خود ابتدا و قبل از هرگونه اقدامی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کرده و پلیس را در جریان تصادف قرار دهند.

سرهنگ کشیر گفت: اگر این رانندگان کمی صبر داشتند و به قوانین احترام و با اورژانسی و مراکز امدادی تماس می‌گرفت شاید، شاید و شاید الان راکب موتورسیکلت و عابر پیاده زنده به بیمارستان می‌رسید و سال‌های سال در کنار خانواده‌اش به زندگی ادامه می‌دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید
  • دو تصادف منجر به فوت در دو نقطه از شهر تهران
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • مصدوم شدن ۳ عابرپیاده بر اثر تصادف با موتورسیکلت در آق قلا