Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صندوق های خرد اعتباری در روستاهای فارسیان، پادلدل، کیارام، آب پران، سایر و پنو افتتاح شده است و تا پایان سال، چهار روستای سیجان، لیرو، یورت زینل و فرنگ هم افتتاح حساب خواهند داشت.

مدیر پروژه بین المللی مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه پایدار روستایی در گلستان ادامه داد: صندوق های اعتباری خرد یکی از راهکارهای مطرح شده در راستای اصلی بسیج منابع مالی جوامع محلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعتبارات خرد به معنای ارائه وام با مبلغ کم و با بهره پایین به افراد کم‌درآمد به‌ منظور تقویت اقتصاد جوامع محلی در پروژه های ترسیب کربن است.

لطفی با بیان این که ۴۱ گروه در این ۶ روستا تشکیل شده است، ادامه داد: صندوق‌های خرد جوامع محلی متشکل از گروه‌های ۱۰ الی ۱۵ نفره است که هر یک از اعضای کمیته توسعه روستا به ‌عنوان سرگروه مسئولیت تشکیل گروه و جمع‌آوری اعتبارات را بر عهده خواهد داشت و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بر آن ها نظارت دارد.

وی تصریح کرد: اعضای صندوق‌های خرد روستایی نشست ماهانه‌ای را برای جمع‌آوری مبالغ پس انداز با مدیریت سرگروه‌ها برگزار می‌کنند که در این نشست ماهانه علاوه بر دریافت پس‌انداز درباره مسائل و مشکلات روستا و راهکارهای آن هم بحث و تصمیم‌گیری می‌شود.

لطفی افزود: این منابع مالی برای توسعه و احیاء منابع طبیعی و نهال کاری، کشت گیاهان دارویی، کشت گل محمدی، ترویج صنایع دستی بومی منطقه در اختیار جوامع محلی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که پروژه مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه پایدار روستایی(ترسیب کربن) از سال ۹۳ در حوزه تیل آباد شهرستان آزادشهر در ۶ روستا و از سال ۹۶ در حوزه اوغان شهرستان گالیکش در ۱۸ روستا در حال اجرا است.

کد خبر 4410920

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح بین المللی ترسیب کربن گالیکش گرگان منابع طبیعی گلستان ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر عاشورا هفته دفاع مقدس مشهد مراسم عزاداری شهرکرد گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، مهدی غضنفری با بیان اینکه رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی در طول یک سال با حمایت‌های هیات امنای صندوق مخصوصا شخص رئیس جمهور شکسته شد، توضیح داد: طی سال ۱۴۰۲، بیش از دو میلیارد و دویست میلیون دلار از مطالبات صندوق توسعه ملی وصول شد. در سال گذشته و با پیگیری رئیس جمهور محترم، علاوه بر تامین مالی چندین طرح، درمورد وصول مطالبات نیز پیگیری‌های جدی‌تری صورت گرفت و در سال ۱۴۰۲، بیش از یک میلیارد دلار تامین مالی توسط صندوق توسعه ملی انجام شد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، با تاکید بر اینکه بررسی بیش از دو میلیارد دلار پروژه در سال قبل به پایان رسید گفت: پروژه‌های مذکور در نیمه نخست سال جاری تامین مالی و سرمایه‌گذاری خواهند شد؛ ضمن آنکه سال ۱۴۰۳ سال تأمین مالی طرح‌های جدید خواهد بود. همچنین در راستای اهداف دولت محترم سیزدهم، مبلغ بیش از ۶۶۰ میلیون دلار بابت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند