Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در نشست صمیمی با خبرنگاران اظهار کرد: اصحاب رسانه استان زنجان مسئولیت سنگین‌تری نسبت به سایر مناطق کشور دارند چرا که نام این استان با پایتخت شور و شعور حسینی مزین شده است.
وی با تاکید بر اینکه نباید از فضای مجازی غفلت کرد گفت: نباید اجازه دهیم رسانه‌های بیگانه فضای کشور را مدیریت کنند زیرا در نظام جمهوری اسلامی خون پاک ۳۰۰ هزار شهید در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی اهدا شده و هنوز هم برای پایداری انقلاب، شهید می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ضمن تأکید بر پرهیز از تهمت زدن، تمسخر و به طنز کشیدن، با آبروی انسان‌ها بازی کردن و کارهای غیراخلاقی در فضای رسانه بیان کرد: کیاست، دقت و سرعت در کار رسانه مهم است؛ چرا که اگر غفلت کنیم دشمن جایگزین آن می‌شود.
این مسئول، شفاف‌سازی، دقت در تنظیم خبر، تقویت خوراک رسانه‌های داخلی، تنظیم صحیح خبر و انتخاب تیتر هنرمندانه و مسائلی از این دست از از نکات مورد توجه در انتشار اخبار برشمرد و افزود: رسانه‌ها باید نقد سازنده و مطالبه جدی را مدنظر قرار دهند و لازم نیست حتما این مطالبه در خروجی رسانه منتشر شود؛ چرا که قصد نداریم جامعه را ملتهب کند.
وی با بیان اینکه رسانه، شاه‌بیت جریان‌سازی در جامعه است، اظهار کرد: پارسال کشور با جریان رسانه‌های بیگانه متحمل خسارت‌هایی شد و باید بدانیم رسانه این قدرت را دارد که در جهت مثبت یا منفی یک جریان را به پیش ببرد.
صادقی نیارکی ادامه داد: نگاه کلی در رسانه باید به این صورت باشد که بین مردم و حاکمیت فاصله نیاندازد و نباید با نحوه تنظیم خبر مردم را ناامید کنیم. دستگاه قضایی هم به نوبه خود در بیان صحیح و به‌موقع مطالب می‌تواند در شفاف‌سازی و اعتمادسازی ایفای نقش کند.
این مسئول با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در انتشار اخبار و اطلاعات محذوراتی دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین مربوط به تشهیر، موازین اخلاقی، حقوق شهروندی و قرار گرفتن یک پرونده در مرحله خاص، گاهی اجازه انتشار برخی موضوعات را نداریم.
صادقی‌نیارکی یادآور شد: جریان‌سازی یک اصول دارد که علاوه بر رسانه حتی در اشعار عزاداری هم می‌تواند مهم باشد و وقتی ما خوراک خبری داخل را تامین نکرده و شفاف‌سازی نکنیم، دشمن با موج‌سواری به سود خود جریان‌سازی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه فضای رسانه‌ای استان زنجان پویایی لازم را ندارد، تاکید کرد: حمایت از خبرنگاران را وظیفه خود می‌دانیم اما رفع مشکلات آن‌ها نیازمند حمایت کلان حاکمیتی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان دادگستری رسانه جریان سازی شفافیت سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد، گفت: توجه به این موضوع، استفاده از مراکز گردشگری را هم رونق می‌بخشد و در کاهش تصادفات نیز تاثیرگذار است.

سیدمحمد شعاعی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار کرد: رانندگان وسائط نقلیه در کاهش تصادفات نقش آفرین هستند، در شرایطی که وضعیت جمعیتی در شرایط مناسب قرار ندارد تلفات تصادفات برای کشور آزاردهنده و هزینه‌بر است.

وی تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز در استان با توجه گستردگی راه‌ها نیازمند تامین اعتبارات است. برخورد قانونی با متخلفان و قانون شکنان می‌تواند در کاهش مرگ و میر تصادفات موثر باشد.

او افزود: در دهه‌های گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته است ولی باز هم ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، گفت: بسیاری از تلفات انسانی در تصادفات به دلیل تخطی از قانون نیست بلکه به دلیل افزایش سفرها و ترددها رخ می‌دهد و در این میان عامل انسانی نقش اساسی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد