Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@03:06:12 GMT

سند راهبرد اطلاعاتی آمریکا: ایران تهدید است!

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۲۶۴۷

سند راهبرد اطلاعات ملی آمریکا از ایران به عنوان یکی از تهدید‎های آتی نام برد حال آنکه روسیه، چین و کره شمالی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سند راهبرد اطلاعات ملی آمریکا با توجه ویژه به روسیه، چین، کره شمالی و ایران به عنوان اصلی‌ترین تهدیدهای موجود، منتشر شد.

آمریکا مدعی است که در سال‌های آتی از سوی این کشورها که به دنبال تضعیف ایده‌های دموکراتیک غربی و نظم جهانی هستند، به چالش کشیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش از روسیه به عنوان رقیبی یاد می‌کند که به دنبال تقویت موقعیت ژئوپلیتیک خود در راستای مقابله با آمریکا است.

نسخه جدید سند راهبرد اطلاعات ملی آمریکا هر ۴ سال یک بار منتشر می‌شود.

در همین راستا، «دن کوتس» مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا هنگام رونمایی از این سند، مدعی شد: ما با مجموعه‌ای از تهدیدهای پیچیده و متنوع روبرو هستیم و سوال پیش رو این است که باید چه کاری در مواجهه با آنها انجام دهیم. در پاسخ باید گفت که باید هوشمندتر از گذشته رفتار کنیم.

کوتس در کنار روسیه، چین، کره شمالی و ایران از گروه‌های افراطی و جرایم سازمان یافته و فعالیت‌های سایبری به عنوان دیگر تهدیدهای پیش روی آمریکا یاد کرد.

وی همچنین مدعی شد که بزرگترین دغدغه آمریکا ادغام این نیروها با یکدیگر است.

کوتس در ادامه ادعاهای خود افزود: شاهد همسویی منافع میان متحدان غیرسنتی خواهیم بود. البته این درباره آمریکا نیز صدق می‌کند چراکه آمریکا هم نیازمند شرکای غیرسنتی در سطح دولتی، محلی و قومی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمریکا ایران کره شمالی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید