Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، صباغ‌زاده نائب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی بیرجند در جلسه هماهنگی جهت تشکیل دبیرخانه سیمای اقتصاد خراسان جنوبی با حضور نمایندگان بخش خصوصی، دولتی و معاونت های صدا و سیما، خبر، برنامه ریزی و نظارت صدا وسیما در اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: یکی از برنامه پیش رو این است که با همکاری رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و انتظارات واحدهای تولیدی خراسان‌جنوبی را بیش از گذشته بیان کرده و به گوش متولیان امر برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به ۲۸۰ واحد صنعتی و بیش از هزار و ۵۰۰ واحد کشاورزی فعال در خراسان‌جنوبی بیان کرد: در راستای معرفی این ظرفیت از مدیر کل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی درخواست کرده‌ایم در برنامه‌ای تحت عنوان صدای تولید به صورت یک شب در هفته واحدهای تولیدی استان مسائل خود را مطرح کنند.

صباغ زاده یادآور شد:این طرح باید به مشورت، همفکری و هماهنگی به پختگی کامل رسیده و با برنامه‌ریزی اجرایی شود.

معرفی واحد های تولیدی تأثیرگذار در اشتغال زایی

سید حسین خیریه رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند نیز در این جلسه بیان کرد: معرفی واحدهای تولید صنعتی و کشاورزی نقش مهمی در اشتغال زایی  خراسان جنوبی دارد.

وی اظهار کرد: در معرفی بخش کشاورزی خراسان جنوبی می توان از  مسائل و موضوعاتی چون کمبود آب، بهره وری آب، آبیاری تحت فشار، کشت گلخانه ای و بسیاری از نیازها و مشکلات دیگر گزارش رسانه ای تهیه و بر روی آن کار کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معان و کشاورزی بیرجند بیان کرد:اگر ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی در حوزه صنعتی وکشاورزی از طریق رسانه معرفی و مردم در این زمینه اطلاعات کسب کنند امکان افزایش تمایل به سرمایه گذاری نیز افزایش می یابد.

خیریه ادامه داد: در معرفی مزیت ها و ظرفیت های خراسان جنوبی در حوزه صنعت و کشاورزی باید از کم گویی و یا زیاده گویی پرهیز کرده و واقعیات را مطرح کنیم.

رسانه می تواند جامعه را به بلوغ اقتصادی برساند

علیرضا خامه رز، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجندگفت: نقش صدا و سیما در بلوغ اقتصادی جامعه و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی با اشاره به مرزی بودن خراسان جنوبی و فرصت بزرگ تجارت با کشور افغانستان ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از حجم کالاهایی که به کشور افغانستان صادر می کنیم از مرز خراسان جنوبی صورت می گیرد.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجندگفت: میزان صادرات ایران از مرز خراسان جنوبی به کشور افغانستان ۲.۷ میلیارد دلار و کمتر از ۱۰۰میلیون دلار نیز واردات از این کشور داشته ایم.

خامه زر با اشاره به اینکه موقعیت و جایگاه مرز مشترک خراسان جنوبی و افغانستان را باید پررنگ تر کنیم، اظهار کرد: بخشی از تحقق این امر بر عهده فعالان اقتصادی خراسان جنوبی و بخشی دیگر نیز با پشتیبانی رسانه ها صورت می گیرد.

وی با تبیین اینکه رسانه ها می توانند منابع را به سمت تولی و صنعت سوق دهند، بیان کرد: یک برنامه اقتصادی چالشی در صدا و سیمای واحد خراسان جنوبی تعریف شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع،معادن وکشاورزی بیرجندادامه داد: از جمله ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی که قابلیت تبدیل شدن به یک مؤلفه سودآور دارد، جاذبه های گردشگری استان به ویژه جاذبه هایی است که ثبت جهانی شده است

محمد علی رمضانی دبیرخانه صنعت خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در خراسان جنوبی ۴۶۰ واحد صنعتی از سازمان صنعت و معدن و ۷۰ واحد صنعتی از سازمان جهاد کشاورزی مجوز گرفته اند که از ۴۶۰ واحد حدود ۲۳۰ واحد تعطیل است.

ضرورت توجه به مشکلات واحدهای لبنی در خراسان جنوبی

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۱۰ کارخانه لبنی داریم، اظهار کرد: متأسفانه شیر خام تولیدی در خراسان جنوبی به سایر استان ها برده و در آنجا تبدیل به محصولات لبنی می شود که در این فرایند دامدار آسیب می بیند.

دبیرخانه صنعت خراسان جنوبی اظهار کرد: آماری که از تولید محصولات مختلف در رسانه ها منتشر می شود باید پس از بررسی دقیق و کسب اطلاع از بخش خصوصی صورت گیرد.

مهری دستجردی، دبیر کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر و مدیر روابط عمومی همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت نیز در این جلسه با بیان اینکه بیابان لوت اولین اثر طبیعی کشور که ثبت جهانی شده است، افزود تاکنون اقدام شایسته ودرخور توجهی در خصوص معرفی این اثر ثبت شده انجام نشده است.

 همایش بیابان لوت گامی مهم در رونق گردشگری

وی اظهار کرد: از این رو دانشگاه بیرجند با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان درصدد است اولین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت را در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه در دانشگاه بیرجند برگزار نماید.
مدیر روابط عمومی همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت بیابان کرد: نمایشگاه عکس کویر، کارگاه های آموزشی، استارت آپ ویکند گردشگری استان از جمله رویدادهای جانبی این همایش است.

دستجردی در پایان خواستار مشارکت صدا وسیمای استان در جهت اطلاع رسانی این همایش به منظور معرفی بیابان لوت و استان خراسان جنوبی در سطوح استانی و ملی شد. اختصاص برنامه ای ویژه و نشست های خبری با روسای سازمان های برگزار کننده این همایش از دیگر پیشنهادات مطرح شده توسط دستجردی در این جلسه بود.

علی وفادار معاون سیمای صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت:در زمان سفر رئیس جمهور برنامه ویژه ای درباره ظرفیت گردشگری بیابان لوت و جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی ساختیم چرا که اهمیت گردشگری را باور داریم.

برنامه سازی در حوزه تولید نیازمند دقت و آگاهی

وی ادامه داد: درباره معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و صنعتی خراسان‌جنوبی باید با مراقبت و دقت فوق العاده و آگاهی کامل برنامه‌سازی کنیم.

معاون سیمای صدا و سیمای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در زمینه کمک به تولید خراسان‌جنوبی نباید فقط از جنبه دولتی به موضوع نگاه کنیم بلکه باید مردم را تشویق به حمایت از کالای تولید داخل خراسان جنوبی کنیم.

وفادار تبیین شگردهای کار تبلیغی در برای محصولات خراسان‌جنوبی بیان کرد: در برنامه سازی برای کالاهای تولیدی خراسان جنوبی گاه سخن یک کارگر بخش تولید می تواند از گفته های یک مدیر یا مسئول تأثیرگذارتر باشد.

وی ادامه داد: برای حمایت از کالای تولیدی خراسان‌جنوبی باید با همکاری و کار جمعی داشته باشیم و تنها از صدا و سیما انتظار نداشته باشیم.

زهره دهشیبی معاون برنامه ریزی صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در تولید برنامه در راستای ظرفیت های تولیدی خراسان جنوبی و طرح مشکلات هیچگاه به دنبال سودآوری نبود و نگاه مادی به این موضوع نداشته ایم.

وی یادآور شد: تا کنون نیز برنامه های بسیار خوبی به وسیله برنامه سازان توانمند خراسان جنوبی در حوزه اقتصاد ساخته شده است.

کامیابی معاون صدای خراسان جنوبی هم اظهار کرد: در رادیوی خراسان جنوبی برنامه های چالشی چون پرسمان به صورت تخصصی و دقیق مطالبه گری صورت می گیرد که تا کنون نیز مخاطبان بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از برنامه های رادیو می توان موضوعات اقتصادی را مطرح کرد، ادامه داد: برنامه هایی چون فرصت بالندگی، شهر به شهر و میز خدمت از جمله این برنامه ها هستند.

معاون صدای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید چهره مثبتی از تولید استان تبیین کنیم، یادآور شد: در حوزه گردشگری نیز با همکاری رادیو ورزش می خواهیم یک مستند از ورزشکار دوچرخه سواری که بیابان لوت را طی می کند، تهیه کنیم.

نمایندگان صدا وسیما در این جلسه در خصوص عدم همکاری برخی از مسئولان مربوطه به منظور تهیه گزارش و مستند ثبت جهانی بیابان لوت، ثبت رکورد دوچرخه سواری در بیابان لوت در گینس و... ابراز گلایه نمودند و درخصوص همکاری های آتی قول مساعد دادند.

انتهای پیام / ط ا

 همایش بیابان لوت گامی مهم در رونق گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۳۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 

ایسنا/خراسان جنوبی استاد گروه چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:  لیزیک و یا PRK  به معنی لیزر در ضخامت قرنیه بوده و این عمل در افرادی که نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم دارند، موثر بوده و باعث کاهش وابستگی فرد به عینک و لنز تماسی می‌شود.

محمدحسین داوری، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه توسعه ارائه خدمات تخصصی چشم پزشکی، مورد نیاز استان است اعلام کرد و گفت: یکی از پیشرفته ترین دستگاه‌های حذف عینک و رفع عیوب انکساری چشم در مرکز فوق تخصصی و چشم پزشکی نور بیرجند نصب و راه اندازی می‌شود. 

وی بیان کرد: برای اولین بار در بیرجند، این کلینیک بخش خصوصی با یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر دنیا ( لیزر تکنولاس آلمان  NEW 317 TENE O2 ) در رفع عیوب انکساری چشم آماده خدمت رسانی به همشهری‌ها و هم استانی‌ها است.

داوری بیان کرد: با خرید این دستگاه پیشرفته و دستگاهای جانبی تشخیصی دیگر از جمله دستگاه توپوگرافی ارب اسکن (orb scan)  و تومی (Tommy)  و دستگاه ابرومتری ( Z WAVE)  مجموعه تجهیزات چشم پزشکی استان تکمیل شده است.

استاد گروه چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تا قبل از این بیماران به استان‌های مجاور خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کردند که با نصب و راه‌اندازی این دستگاه بیماران نیاز به عزیمت به خارج  استان و تحمل رنج سفر و هزینه‌های اضافی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: لیزیک و یا PRK  به معنی لیزر در ضخامت قرنیه بوده (Laser Assisted in Situ Keratomileusis LASIK) و این عمل در افرادی که نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم دارند، موثر بوده و باعث کاهش وابستگی فرد به عینک و لنز تماسی می‌شود.

داوری با بیان اینکه بهبودی بینایی در لیزیک چشمگیر و سریع است، گفت: بیشتر افراد روز بعد از عمل، بدون نیاز به عینک یا لنز تماسی قادر به رانندگی هستند که با این حال تا رسیدن به بینائی نهایی و کامل، حدود دو تا سه هفته و در بعضی موارد چند ماه زمان لازم است.

استاد گروه چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: اخیرا یکی از مباحث مهمی که در عرصه چشم پزشکی مطرح است بحث جراحی روی قرنیه بری رفع عیوب انکساری است که با ابداع دستگاه اگزایمر یک انقلاب در این زمینه در جهان رخ داده است و با دستگاه اگزایمر با کنترل رایانه‌ای، در ضخامت قرنیه بیمار با لیزر تغییراتی داده می‌شود و عیوب انکساری چشم بیمار برطرف می‌شود.

 وی بیان کرد: برای مطلوب بودن عمل لیزیک  و یا PRK "مهارت جراح" و "دقت دستگاه" حائز اهمیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد