Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مذاکره کننده طالبان در مسکو اعلام کرد که این گروه تنها به شرط گشایش دفتر سیاسی در کابل برای مذاکره با دولت افغانستان مذاکره خواهد کرد. ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شیرمحمد عباس ستانکزی» رئیس هیئت مذاکره کننده طالبان در نشست مسکو برای آغاز مذاکرات صلح با دولت افغانستان شرط تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با احزاب سیاسی افغانستان تاکید کرد که بدون ایجاد یک دفتر رسمی طالبان در کابل آغاز مذاکرات مستقیم این گروه با دولت افغانستان امکان پذیر نیست.

رئیس هیئت مذاکره کننده طالبان اظهار داشت: برای مذاکره و برقراری ارتباط با دولت افغانستان باید دفتر سیاسی این گروه در کابل ایجاد شود تا بتوانند با دولت افغانستان مذاکره کنند.

وی تاکید کرد که بازگشایی دفتر سیاسی در کابل برای آغاز مذاکرات صلح با دولت یک نیاز اولیه است.

ستانکزی خاطرنشان کرد که این دفتر مسائل مرتبط با صلح را نیز منتشر خواهد تا به مرد پاسخگو بوده و مسائل بین‌المللی را نیز مطرح کند.

 عدم مذاکره طالبان با دولت افغانستان به یکی از اساسی ترین چالش‌ها در روند صلح افغانستان تبدیل شده است.

این در حالی است که فشارهای آمریکا و تلاش کشورهای منطقه برای تشویق طالبان به مذاکره با دولت افغانستان تا کنون ناکام باقی مانده است.

اخیرا نشست مشترکی بین احزاب سیاسی افغانستان و نمایندگان طالبان در مسکو برگزار شده بود که ظاهرا طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان انعطاف نسبی از خود نشان داده است.

تا کنون  دولت افغانستان به درخواست هیئت مذاکره کننده طالبان برای گشایش دفتر رسمی در کابل واکنشی نشان نداده است.

گزارش تسنیم| حفظ نظام و آتش‌بس؛ مهمترین خواسته رهبران سیاسی از طالبان در نشست مسکوخواسته‌های طالبان در نشست مسکو چیست؟

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۶۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، دفتر مطبوعاتی استانداری ننگرهار امروز اعلام کرد: چهار نفر براثر ریزش کوه در منطقه «درونته» از توابع استان لغمان در شرق افغانستان جان خود را ازدست دادند. این حادثه زمانی بوقوع پیوست که سنگ‌های سرازیر شده از کوه بر سر خودرو‌های سواری در این مسیر فرود آمد، جان باختگان این حادثه سرنشینان دو خودرو سواری بودند. درپی این حادثه جاده پرتردد کابل- جلال آباد نیز به روی رفت و آمد بسته شد.
خبر دیگر اینکه براثر صاعقه در استان‌های پنجشیر و بدخشان افغانستان نیز دو نفر از جمله یک زن و یک مرد جان خود را از دست دادند.
باران‌های شدید و حوادث ناشی از آن از جمله جاری شدن سیل در کمتر از بیست روز گذشته در افغانستان بیش از صد کشته برجای گذاشت.
افغانستان در سال دو هزار و بیست و سه میلادی چهارمین کشور آسیب پذیر جهان از وقوع حوادث طبیعی شناخته شد.
فردا یکشنبه نیز باران‌های شدید و احتمال جاری شدن سیل در بیست و هشت استان افغانستان پیش بینی شده است.

 

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل