Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:05:24 GMT

اسمال هزار پروژه در روستاهای یزد اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۲۴۴

اسمال هزار پروژه در روستاهای یزد اجرا شد

حسین عسکر زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستای فراغه بخش مرکزی ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این پروژه‌ها مربوط به زیرساخت‌ها و طرح‌های بهسازی، روشنایی ، ورزشی و فضای سبز روستایی است.
وی ادامه داد: باهدف ماندگاری جمعیت در روستاها همچنین 250 پروژه عمرانی در دست اجراست که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت : این پروژه ها که شامل ساخت فضاهای ورزشی، فضای سبز، طرح‌های هادی، روشنایی و دفع بهداشتی زباله‌هاست با 200 میلیارد ریال بودجه در دست اجراست .
عسکر زاده بابیان اینکه، اشتغال‌زایی و کارآفرینی ازجمله اولویت‌های دولت تدبیر و امید در روستاهاست ، تاکید کرد: امسال با 400 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با سود هشت درصد به 375 کار آفرین روستایی در زمینه های تولیدی ، گردشگری و خدماتی پرداخت‌ شده است .
معاون اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای یزد افزود: 225 پروژه عمرانی هم به همت دهیاری‌های استان در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری رسید.
این مسئول ادامه داد: این پروژه‌ها که در حوزه زیرسازی و آسفالت معابر ، جدول‌گذاری معابر، ساخت بوستان و فضای سبز ، زمین چمن مصنوعی ، سالن ورزشی و احداث ایستگاه آتش‌نشانی روستایی است که با 420 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.
استان یزد 10 شهرستان، 21 بخش ، 45 دهستان ، 361 دهیاری و 391 شورای اسلامی روستایی دارد .
این استان برپایه سرشماری آبان ماه 1395، یک‌میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 روشنایی زمین شورای اسلامی فضای سبز یزد 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت

محسن چهکندی گفت: به منظور ذخیره سازی و تأمین آب پایدار روستاییان، عملیات اجرایی احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی ذخیره آب شرب در بخش جلگه زوزن شهرستان خواف به تازگی آغاز شد.

وی ادامه داد: در مجتمع شهدای بخش جلگه زوزن خواف، هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب موجود است که با تکمیل این طرح ظرفیت آن به سه هزار و ۴۰۰ متر مکعب افزایش می یابد و ۱۳ هزار نفر از اهالی مناطق روستایی منطقه از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: یک مخزن ذخیره آب شرب دیگر در روستاهای تحت پوشش این مجتمع به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در اواخر سال گذشته احداث و به بهره برداری رسید.

چهکندی تصریح کرد: ذخیره سازی آب در مخازن با توجه به افزایش مصرف و افت فشار آب و بروز مشکل برای اهالی مناطق روستایی در فصل های گرم سال از اهمیت زیادی برخوردار است و ضمن تامین آب شرب پایدار مشکلات مردم را کاهش می دهد.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند