Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمانی که با تحریم مواجه می‌شویم شاهد هستیم که مردم تحریم را دور می‌زنند اما دولت مشکل آب را به برجام گره می‌زند و گوشت یخی را هم با FATF بهم پیوند می‌دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر جمعه در همایش الگوی مدیریت جهادی در تمدن تراز اسلامی که در حسینیه جواد الائمه اصفهان برگزار شد، با اشاره به حماسه آفرینی مردم اصفهان در تشییع ۲۷ شهید حادثه تروریستی زاهدان، اظهار داشت: اشخاصی که مدعی خسته شدن مردم از انقلاب اسلامی هستند باید حماسه آفرینی مردم اصفهان در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی را ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم اصفهان با همان روحیه‌ای که سال ۶۱ روی دستان خود ۳۷۰ شهید را تشییع کردند، چندی پیش ۲۷ شهید حادثه تروریستی را تشییع کردند و این از افتخارات اصفهان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیانیه گام دوم انقلاب را سندی تحلیلی پیرامون چهل سالگی انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: در این بیانیه به خوبی به کارنامه چهل سالگی انقلاب اسلامی پرداخته شده است، به همین منظور باید با بررسی نقاط قوت و ضعف و چشم اندازهای پیش رو به عملیاتی کردن این بیانیه بپردازیم.

یانیه گام دوم انقلاب را سندی مفید و راهگشا در زمینه‌های مختلف است

قالیباف بیانیه گام دوم انقلاب را سندی مفید و راهگشا در زمینه‌های مختلف از جمله نقد گذشته توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در چهل سالگی خود در حوزه‌های آرمانی انقلاب، یعنی مسأله استقلال و آزادی و در حوزه اسلامیت خود و جمهوریت و مردم سالاری نظام کارنامه‌ای بسیار درخشان و افتخار آمیز دارد.

وی انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب دینی در مسیر تقابل با قدرت‌های دوران خود برشمرد و افزود: دشمنان همواره در حال توطئه علیه انقلاب اسلامی بوده‌اند و تنها یکی از این توطئه‌ها و حوادثی که این دشمنان رقم زدند می‌تواند یک حکومت و کشور را سرنگون کند.

تردید آفرینی در میان تصمیم گیری مسئولان کشور توسط دشمنان نظام

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام فشار ذهنی و فروپاشی ذهنی مردم را توطئه دشمنان در راستای سرنگونی نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمنان پیش از فشار اقتصادی و دستیابی به فروپاشی اقتصادی به دنبال این هستند که مردم را دچار تردید و شک در باورهایشان کرده و باعث فروپاشی ذهنی شوند، توطئه دیگر دشمنان تردید آفرینی در میان اندیشه و تصمیم گیری مسئولان و تصمیم گیرندگان کشور است، دشمن به دنبال این است از این طریق نظام را دچار فروپاشی کند.

قالیباف با بیان اینکه مردم ما وفادار و بصیر هستند، خاطرنشان کرد: برخی از مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم ریشه در گذشته دارد و مشکلی نیست که به تازگی وجود امده باشد اما امروز سرعت آن نسبت به گذشته بیشتر شده است، اما مشکلات اقتصادی که شاهد آن هستیم ریشه در باور مسئولان دارد، متأسفانه برخی مسؤولان به اسلام سیاسی و رویکرد امام خمینی و انقلاب اسلامی شک دارند.

وی ادامه داد: اینکه برخی مسئولان معتقد هستند باید برای رفع مشکلات کدخدا را دید، نشان دهنده مشکلاتی است که در باورهای آنها وجود دارد، مسئله دیگر در مشکلات اقتصادی کشور ناکارآمدی مدیران است، در برخی موارد هم شاهد ناکارآمدی هستیم و هم مشکلاتی در باور اشخاص دیده می‌شود، حتی اگر کسی از منظر باور و تفکر مشکلی نداشته باشد ولی ناکارآمد باشد و توان مدیریتی نداشته باشد، نمی‌تواند مشکلات را حل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت برخورداری مدیران از باور صحیح و توانمندی کافی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند یک نظام انقلابی باید دارای دو ویژگی روحیه انقلاب و نظم سیاسی و اجتماعی باشد، مدیریت جهادی نیز به همین صورت است، یعنی توان مدیریتی در کنار روحیه جهادی باید باشد.

ریشه فساد اقتصادی در کشور را دولتی بودن اقتصاد است

قالیباف ریشه فساد اقتصادی در کشور را دولتی بودن اقتصاد ذکر کرد و گفت: اگر اقتصاد در اختیار مردم قرار بگیرد دیگر شاهد فساد نخواهیم بود، زمانی که با تحریم مواجه می‌شویم شاهد هستیم که مردم تحریم را دور می‌زنند اما دولت مشکل آب را به برجام گره می‌زند و گوشت یخی را هم با FATF بهم پیوند می‌دهد.

وی عضویت در FATF یا عدم عضویت در این سازمان و قرار داشتن در لیست سیاه آن را فاقد اثر در رفع مشکلات اقتصادی و مسئله تحریم دانست و اظهار کرد: FATF برای این طراحی شده است که هرکسی خلاف سیستم سرمایه داری حرکت کند بتوانند علیه آن اقدام کنند و این مظهر حکمرانی جدید نظام سرمایه داری است.

۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ریشه در مسائل درونی دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۳۰ درصد مشکلات کشور بر اثر تحریم ها است و ۷۰ درصد مشکلات ریشه در مسائل درونی دارد، ما باید خودمان مشکلات را برطرف کنیم و نباید هر مشکلی را به تحریم‌ها گره زده و به دنبال این باشیم مردمی که همواره برای انقلاب و اسلام هزینه کرده‌اند برای ناتوانی مدیران هم هزینه کنند.

قالیباف تمدن سازی را نیازمند عزم جمعی و فردی عنوان کرد و گفت: تمدن سازی یک شبه رخ نخواهد داد، تمدن یک بنای کاملی است که در ابعاد مختلف ظهور و بروز پیدا می‌کند به همین دلیل هم به صورت فردی و هم جمعی نسبت به آن مسئولیت داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قالیباف محمدباقر قالیباف اصفهان تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی در خطبه‌های نماز جمعه سلطان‌آباد مرکز شهرستان با بیان اینکه این روزها فقط ساکنین ایران اسلامی نیستند که حامی مردم مظلوم فلسطین هستند و در تمام دنیا به ویژه دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه در اقصی نقاط جهان حمایت علنی خودشان را بیان می‌کنند، اظهار کرد: ملت‌های جهان بیدار شده و با فلسطین هستند ولی برخی سران آمریکا و اروپا که منافعشان در دست صهیونیست‌ها مخالفت می‌کنند.

امام جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه برای قضاوت درست و دیدن پیشرفت‌های ایران‌اسلامی تاریخ مطالعه کنید، اضافه کرد: قبل از انقلاب وضعیت کشور از سه حال بیشتر خارج نبود. یا در حال کشورگشایی یا کشور فروشی بودند و یا مرعوب استعمارگرانی مانند آمریکا و انگلیس شده بودند.

وی با اشاره به وجود دو نوع تفکر در دوران پهلوی افزود: برخی معتقدند بودند باید سهم کشورهای استعمارگر را با تقسیم عادلانه غنایم ایران عادلانه داد و برخی مانند مصدق معتقد بودند می‌گفتند نباید باج به کشورهای زورگو بدهیم ولی چون مصدق از درون کشور قدرتی نداشتند موفق نشدند.

تیجانی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران اسلامی قدرتش را از درون افزایش با بیرون تعامل سازنده بدون سلطه پذیری داشت.

امام جمعه خوشاب با گلایه از عملکرد برخی مسؤولان استانی گفت: حواستان به شهرها و شهرستان‌های کوچک باشد. به دیدار رهبری اگر می روید مردم شهرهای کوچک هم آرزوی دیدار دارند.

کد خبر 6089124

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند