Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمیان از برگزاری « هنرواره خاوران» در هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی اولویت پرداختن به موضوعات هنری با پیوست بیانیه مقام معظم رهبری مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، « مجید کریمیان» امروز (15 اسفند) در ششمین کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اظهار کرد: با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی همزمان با 20 فروردین به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه  امسال 42 ویژه برنامه محوری در هفته هنر انقلاب اسلامی در سطح استان برگزار شد، گفت: رساندن محصول هنری سالم به خانواده ها می تواند از ویژگی‌ها عمده هفته هنر انقلاب اسلامی باشد.

 

کریمیان با تاکید بر اینکه برای اولین سال مجموعه‌ای از جشنواره های شعر، سرود، تئاتر و گرافیکی تحت عنوان « هنرواره خاوران» در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد، افزود: در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی اولویت پرداختن به موضوعات هنری با پیوست بیانیه مقام معظم رهبری مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی خواستار مشارکت در تشکیل ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در شهرستان ها با مدیریت فرمانداری‌ها و مشارکت در  برگزاری برنامه های مرکزی هفته هنر شد و ادامه داد: باید فضاهای اداری و آمفی تئاتر و مهمانسرا به صورت رایگان در جهت اجرای برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در اختیار قرار دهند و آثار هنری تولید شده در سال جاری به دبیرخانه معرفی شود.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه 36 سری نمایشگاه تجسمی با موضوعات مختلف تهیه شده که قابل ارائه در ادارات است، عنوان کرد: در هفته هنر اسلامی اجرای تئاتر صحنه ای پیش بینی شده است و امیدواریم شهرداری‌ها در حوزه تبلیغات محیطی همکاری کنند.

 

کریمیان با اشاره به اینکه سینما سیار خراسان جنوبی هم در هفته هنر انقلاب اسلامی با تمام شهرستان های استان که فاقد سینما هستند همکاری خواهد کرد، افزود: همچنین جشنواره سرود و تئاتر مدرسه و مسجد نیز در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب اصفهان خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد 18 اسفند مجلس کارگروه فرهنگی و اجتماعی هفته هنر انقلاب اسلامی رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد