۱۰ شخصیت سیاسی و مذهبی که امسال از دنیا رفتند
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۵۵۳۴
یکی از اتفاقات سال ۹۷ ارتحال شخصیتهایی بود که عمری را در راه سیاست، دین و علم این کشور گذرانده و حال با کارنامهای حاصل از زندگی پرفراز و نشیب در پیشگاه الهی حاضر شدهاند.
به گزارش مشرق، سال ۹۷ کم کم به پایان میرسد و در این سال نیز پرونده عمر تعدادی از شخصیتهای سیاسی و مذهبی کشور بسته شد، افرادی که عمری را گذرانده و حال با کارنامهای حاصل سالها زندگی پرفراز و نشیب در پیشگاه الهی حاضر میشوند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
افسوسی که از رفتن شخصیتهای سیاسی و مذهبی میماند از دو نظر قابل توجه است؛ یکی از دست دادن شخصیتهای خدوم که زحمت کشیدهاند و دیگر اینکه همه آنها با سینهای مملو از خاطرات انقلاب اسلامی رخ در نقاب خاک میکشند و اگر پیش از مرگشان آنها را بازگو نکنند شاید بخشی از حافظه تاریخی این کشور نیز مدفون شود.
آیتالله محمد مؤمن
او از سال ۱۳۶۲ با حکم امام خمینی (ره) به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان فعالیتش را آغاز و تا روز آخر هم در این جایگاه مهم مشغول به خدمت بود. ۳۶ سال خدمت صادقانه او در شورای نگهبان و مرزداری از شرع مقدس و قانون اساسی را شاید بتوان برجسته ترین خدمت آیت الله مومن دانست.
آیتالله مؤمن نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری هم بود. عضویت در شورای عالی قضائی هم از دیگر مسئولیتهای آیت الله مؤمن بود.
وی بعد از گذراندن دورهای از بیماری، در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۷ دار فانی را وداع گفت.
آیتالله هاشمی شاهرودی
۳ دی ۱۳۹۷ روزی بود که آیت الله شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری بسیار سخت دار فانی را وداع گفت. فارغ از جایگاه والای مرجعیت و فقاهیتی ایشان که هیچ گاه مانع خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشد، آخرین جایگاه خدمتی این فقیه عالیقدر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. از دیگر مسئولیت های آیت الله شاهرودی در دوران حیاتشان می توان به ریاست قوه قضائیه، عضویت شورای نگهبان، عضویت در مجلس خبرگان، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه و ریاست هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه اشاره کرد. رهبر انقلاب در پیام تسلیتی که برای درگذشت ایشان صادر کردند به مرحوم آیت الله شاهرودی لقب «کارگزار باوفا» را اعطا کردند.
دکتر احمد احمدی
دکتر احمد احمدی عضو گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان «سمت» در هجدهم خرداد ۱۳۹۷ به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.
احمد احمدی در سال ۱۳۱۲ در روستای کهکدان ملایر به دنیا آمد و پس از فراگرفتن دروس مقدماتی به حوزه علمیه بروجرد رفت و به مدت ۵ سال دروس دینی را تا اواخر سطح ۲ فراگرفت.
سپس به حوزه علمیه قم رفت و دروس تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی (اسفار و شفا) نزد علامه طباطبائی، درس فقه و اصول را نزد کسانی همچون امام خمینی (ره)، سیدحسین طباطبایی بروجردی، آیات عظام سلطانی، مشکینی، محقق داماد و نجفی مرعشی فرا گرفت و همزمان دکترای فلسفه غرب را از دانشگاه تهران اخذ کرد. احمدی از سال ۱۳۵۲ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بود و فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را در مقطع دکتری تدریس کرده بود.
وی از سال ۱۳۶۰ به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشت. او بنیانگذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) بود و حدود ۳۳ سال مدیریت این سازمان را بر عهده داشت. وی همچنین از مؤسسان دانشگاه تربیت مدرس و در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تهران بود. از جمله آثار او، میتوان به کتابهای «بنلایههای شناخت» (تألیف)، «مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه» (تألیف)، «نقد تفکر فلسفی غرب» (ترجمه)، «تأملات در فلسفه اولی» (ترجمه) و «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق» (ترجمه) اشاره کرد.
در سال ۱۳۹۴ در ششمین مراسم اهدای جایزه علمی دکتر علی محمد کاردان از مقام علمی حجتالاسلام دکتر احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد برجسته فلسفه در فرهنگسرای ارسباران تجلیل به عمل آمد.
آیتالله حاجآقا مرتضی تهرانی
وی برادر بزرگتر مرحوم آیتالله حاجآقا مجتبی تهرانی و از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بود.
آیتالله حاجآقا مرتضی تهرانی دوره سطح علوم حوزوی را در نوجوانی گذرانید و در سن ۱۸ سالگی با مهاجرت به قم در زمره جوانترین شاگردان درس خارج آیتاللهالعظمی بروجردی و امام خمینی (ره) قرار گرفت.
حاج آقا مرتضی در طول سالیان اقامت در قم همپای دوست صمیمیاش مرحوم حاجآقا مصطفی خمینی از مائده حکمت، معرفت و اخلاق امام خمینی بهرهمند شد؛ حتی در برخی تابستانها که امام در روستای امامزاده قاسم تهران مستقر میشد، وی بهطور شبانهروز از محضر امام بهره میبرد.
عشق و علاقه به امام، حاجآقا مرتضی را در نیمه دوم دهه ۴۰ نیز به نجف اشرف کشاند. وی بعدها به ایران بازگشت و امام جماعت مسجد میرزا موسی (واقع در بازار تهران) شد و به بازاریان درس اخلاق میداد.
وی به علت نارسایی کلیوی در بخش مراقبتهای ویژه بستری بود و در تاریخ ۳۰ تیرماه ۹۷ به لقاءالله پیوست.
حجت الاسلام سید علیاکبر موسوی حسینی
حجت الاسلام حسینی، همزمان با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به رهبری خمینی به صف انقلابیون پیوست و در کسوت معلمی به مبارزه با رژیم پهلوی روی آورد.
برخی اساتید ایشان عبارت بودند از: سیدمحمد حسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، سیدمحمد حسین حسینی طهرانی، صاحب کتابهای معادشناسی و امام شناسی، سیدمحمدحسین بهشتی، آیات عظام جوادی آملی، جعفر سبحانی، خوشوقت و....
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دورههای چهارم و پنجم، مدیریت کل آموزش و پرورش استان تهران، ریاست کمیسیون آموزش و پرورش مجلس، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد حوزه و دانشگاه از دیگر مسئولیت های آن مرحوم بوده است.
مردم این روحانی را با نام «حسینی اخلاق در خانواده» میشناختند؛ چرا که وی در دهه ۶۰ مجری برنامه پرطرفداری بود که از شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش میشد و به مسائل و مشکلات خانودهها میپرداخت.
مرحوم حسینی همچنین از نظر اخلاق، تعلیم و تربیت و عمل به آنها زبانزد خاص وعام بود.
وی در ۷۹ سالگی به علت عارضه قلبی در تاریخ ۳۱ خرداد در بیمارستان مهر دار فانی را وداع گفت.
محمدنبی حبیبی
حبیبی پس از مرحوم حبیبالله عسگراولادی، مسئولیت دبیرکلی حزب موتلفه اسلامی را عهدهدار شده بود.
محمدنبی حبیبی در سال ۱۳۲۴ در روستای باغخواص ورامین به دنیا آمده بود، وی فارغالتحصیل جامعه شناسی از دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد بود. از سوابق وی می توان به استانداری تهران، فارس، خراسان و همچنین شهرداری تهران اشاره کرد.
وی سهشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ به علت ایست قلبی، درگذشت.
سید تقی نوربخش
سید تقی نوربخش (متولد ۱۳۴۱ مشهد –۱۳۹۷ گرگان) پزشک ایرانی بود که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی را بر عهده داشت. او پیشتر عضو هیئت مدیره و قائم مقامِ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بین سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰، قائم مقام رئیس کل سازمان نظام پزشکی بین سالهای ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴، رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران بود. وی همچنین در شهریور ۱۳۹۲ طی حکمی از سوی علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیرعاملی این سازمان منصوب شد.
وی در تصادف رانندگی حین بازدید از گرگان در ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۷ از دنیا رفت.
آیت الله حبیب الله مهمان نواز
آیتالله حبیبالله مهماننواز چهار دوره نمایندگی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری را بر عهده داشت که دو دوره همراه با نماینده خراسان بزرگ و دو دوره کنونی نیز بهطور مستقل نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری بود.
آیتالله مهماننواز متولد سال ۱۳۰۵ در روستای «کاریزک کال» از توابع نیشابور بود و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری مبارزات مردمی در بجنورد و منطقه شمال خراسان را بر عهده داشت.
وی بعد از پیروزی انقلاب، در هجدهم شهریورماه سال ۱۳۵۹، با حکم امام خمینی (ره) بهعنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد و بعد از ۳۲ سال اقامه نماز این شهر، به دلیل کهولت سن از این سمت کنارهگیری کرد.
آیتالله مهماننواز در بیست و سوم تیرماه سال ۱۳۹۱ آخرین نماز جمعه بجنورد به امامت خود را در مصلای امام خمینی (ره) مرکز استان خراسان شمالی اقامه و با مردم این شهر خداحافظی کرد.
وی به علت بیماری و کهولت سن در تاریخ دوم اردیبهشت ۱۳۹۷ در ۹۲ سالگی درگذشت.
آیت الله اسد الله ایمانی
آیت الله اسد الله ایمانی متولد ۱۳۲۶ در شهرستان کازرون بود پدر او محمد صادق ایمانی از علما و متدین منطقه که به رغم داشتن تحصیلات حوزوی به کار بزازی مشغول بود.
جد آیت الله ایمانی نیز به دلیل داشتن علوم دینی فراوان به کربلایی مقدس شهرت داشت.
اسد الله ایمانی دوران ابتدایی و ۳ سال اول دروس حوزوی را در کازرون پشت سر گذاشت و سپس به قم رفت و در محضر علمای بزرگ مشغول به تحصیل شد.
وی در حوزه علمیه قم، کازرون و بوشهر تدریس کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در دانشگاه شیراز مشغول به تدریس شد.
آیت الله ایمانی با حکم امام (ره) در سال ۱۳۵۸ به عنوان نماینده ایشان و امام جمعه کازرون تا سال ۱۳۸۰ مشغول به فعالیت بود.
در سال ۸۰ نیز با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر معرفی شد.
وی در بهمن سال ۱۳۸۷ نیز به عنوان نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز معرفی شد.
مرحوم آیت الله اسدالله ایمانی به دلیل بیماری در اردیبهشت سال جاری استعفای خود را از نمایندگی ولی فقیه در فارس و امامت جمعه شیراز اعلام کرده بود و از چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود.
وی به دنبال یک دوره بیماری سخت، شامگاه دوشنبه هفدهم اردیبهشت در بیمارستان درگذشت.
سید مهدی طباطبایی
مهدی طباطبایی متولد ۱ فروردین ۱۳۱۵ در رفسنجان، روحانی بود او از همفرکان سید نواب صفوی و از گروه فداییان اسلام و از شاگردان و یاران امام خمینی (ره) بود که تجربه نمایندگی مجلس را نیز داشت و به استاد اخلاق مشهور بود.
این روحانی برجسته نماینده مجلس هفتم از تهران و نماینده سابق مشهد و خطیب مشهور اخلاق تهران است و بیشتر در رسانه ملی بحث های اخلاقی می پرداخت.
وی به دلیل عفونت و نارسایی ریه در در نخستین روز ماه مبارک رمضان ۱۳۹۷ دار فانی را وداع گفت.
منبع: مشرق
کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی آیت الله هاشمی شاهرودی انقلاب اسلامی ایت الله مومن شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی محمدنبی حبیبی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
طی سالهای گذشته بخصوص چند سالی که از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران میگذرد؛ کشورها، گروهها و کمپانیهای مختلف در عرصه رسانه، فیلمها و سریالهایی ساختهاند که نه تنها بر خلاف واقعیتهای تاریخی بوده، بلکه حتی برخی از آنها هویت ملی و برخی هویت مذهبی و برخی هر دو را درباره ایران اسلامی نشانه گرفتهاند. فیلمهایی مانند 300 ساخته زاک اسنایدر و یا اسکندر ساخته الیور استون و... یا فیلمها و سریالهایی در مورد زکریای رازی یا خیام و این اواخر نیز سریال حشاشین که به خلافت گروه حشاشین و رهبری حسن صباح و تاریخ گروه او، نمونههایی از آثاری هستند که هویت ملی و اسلامی ما را هدف گرفتهاند. سریالهایی که در آنها قلب تاریخ صورت گرفته و با الهام از منابع دست چندم، چهره شیعیان و مسلمانان بصورت نامناسبی نمایش داده شده است به گونهای که با واقعیت تاریخی فاصلهای بسیار دارد.
اما اکنون صحبت در مورد نقد محتوایی و تاریخی سریال حشاشین و فیلمهایی دیگر از این دست نیست. صحبت این است که چطور این پروژههای بزرگ به ثمر رسیده و ساخته میشوند اما در مقابل هیچ اثری از ما دیده نمیشود؟ و حالا باید چه کنیم؟
گفتوگوی ما با حجتالاسلام دکتر جعفر فخرآذر، مدیر کل فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب درباره ایران و ایرانی هراسیها و کارهایی است که باید برای پایان دادن به این سریال پرتکرار انجام دهیم.
دلایل انفعال در برابر ساخت آثار ضدایرانی
دکتر فخرآذر در ابتدا با بیان اینکه وقتی که فردی به زمین بی رقیب وارد میشود، قطعاً برنده است؛ میگوید: رقیبی که باید در صحنه باشد، ما هستیم و از آنجایی که ما نیز در صحنه حضور نداریم بنابراین رقیب برنده خواهد شد. اما اینکه چرا ما در صحنه نیستیم دلایل متعددی دارد. اولین دلیل آن را به بیانات رهبر معظم انقلاب ارجاع میدهیم. ایشان در نشستی که سالیان قبل با فعالین فرهنگی داشتند در سخنانی صریح و نصیحتی روشنگر فرمودند که سینما برای دین از سخنرانی مفیدتر است. اما این توصیه و جادوی سینما و تاثیر شگرفی که بر اذهان و افکار مردم دارد برای مسئولین فرهنگساز که باید عقبه و پشتوانه این مسئولین باشند در حوزه و دانشگاه جا نیفتاده است. به همین خاطر فکر و ذهن ما به سمت ساخت چنین پروژههایی حرکت نمیکند.
ایشان یادآور میشود: دلایل مالی نیز در این راه دخیل هستند چرا که این پروژهها هزینههای سنگینی دارند. وقتی این نکته را به دلیل قبلی ضمیمه میکنیم یعنی هنوز اهمیت این بحث که هویت ملی و دینی ما در گرو به نمایش درآوردن آنها و نمایش دادن با آثار تصویری است، درک نشده بنابراین بدیهی است که افراد تصمیمگیر و مؤثر، بودجهها را به این سمت سوق نمیدهند اگر چه در سالهای گذشته آثار مثبت آن را هم دیدهاند. آن سالها سریالهایی مانند مختارنامه داشتیم. از مباحث فنی و... که بگذریم، برد خوبی داشت و حداقل در آن برهه، تاریخ خودمان یعنی تاریخ صحیح شیعه را نقل کردیم و در موردش برنامه ساختیم. این سریال در کشورهای اسلامی پخش شد اما اکنون سرمایهها خیلی کمتر به سمت ساخت پروژههای تاریخی میرود چرا که درگیر مباحث سیاسی، اقتصادی و امنیتی شدهایم که البته توجه کردن به آنها ضرورت دارد اما میتواند در اولویتی قرار گیرد که در کنار آنها آثار تاریخی هم وجود داشته باشد.
توصیه امیر مؤمنان(ع): استفاده از تجربیات گذشته در مسیر آینده
مدیرکل فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) در مورد اهمیت تاریخ میگوید: حضرت میفرماید «روزگار بر بازماندگان آن گونه میگذرد که بر پیشینیان گذشت، آنچه گذشته باز نمیگردد و آنچه هم اکنون موجود است جاودان نمی ماند». آن حضرت با تأکید بر اهمیت تاریخ یکی از ستونهای ایمان را توجه به سنتهای پیشینیان میداند و میفرماید «از آنچه بر امتهای مستکبر پیشین از عذاب الهی و کیفرها و عقوبتهای او رسید عبرت گیرید و از قبرهای آنها و آرامگاهشان در زیر خاک پند پذیرید». حالِ ما همیشه با تاریخ ما در ارتباط است و مؤثرین حوزه فرهنگ باید با این مسئله کنار بیایند که فراموش کردن تاریخ، ممکن است حال را دگرگون کند. کما اینکه اکنون نیز اتفاق افتاده و تفکراتی که در مورد هویت ملی و مذهبی ما وجود دارد، در سطح جهان و تحت تاثیر رسانههای غربی دگرگون شده و دستکاری شده است.
دکتر فخرآذر تصریح میکند: اگر میخواهیم هویت ملی و مذهبی را اصلاح کنیم، باید تاریخ را خودمان نقل کنیم. در مورد شخصیتهای تاریخی و دینی و وقایع تاریخی و... صحبت کرده و آنها را به تصویر کشیده و روایتهای دست اول و صحیح را خودمان نقل کنیم. قطعاً کسی که در مقابل هویت فرهنگی ما قرار دارد، وقایع را درست نقل نمیکند. باید به میدان عمل آمده و به صورت قوی روایتهای صحیح را نقل کرده و مانع کار آنان شویم. در دنیای رسانه نیز همینگونه است و در انتشار اخبار آن کسی موفق است که خبر بهتر، دست اولتر و منبع نزدیکتر به واقعه را نقل کند بنابراین در مورد تاریخ نیز باید این کار را انجام دهیم.
راوی روایتهای دست اول تاریخی باشیم
مدیرکل ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح میکند: از یاد نبریم که در مورد تاریخ خود، چه ملی و چه مذهبی باید خودمان صحبت کنیم و بعنوان راوی دست اول نقش بازی کنیم. پیش از اینکه افرادی با غرض و اهدافی مشخص وارد این عرصه شوند، باید گوی سبقت را از آنان گرفته و آثار خودمان را در قالب فیلم و سریال، کتاب، بزرگداشت و... ارائه کنیم تا بتوانیم میدان را از مغرضان بگیریم. مسئولین ما باید ضرورت کار تاریخی و اهمیت فیلم و سریالهای این حوزه را به خوبی درک کنند. در همین راستا بودجه کافی اختصاص پیدا کند و همانطور که به بسیاری مسائل روز مانند مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی اهمیت داده میشود، به مسائل تاریخی نیز پرداخته شود. جامعه نخبگانی که منتقد و یاور کار فرهنگی است با قشر فرهنگی جامعه و بخش ستادی که همان هنرمندان هستند تعامل داشته باشند و دو طرف تلاش کنند سطح آگاهی خود را نسبت به رشتههای هم بالا ببرند. کارگردانان با مفاهیم تاریخی و مذهبی بهتر آشنا شوند و متفکرین تاریخی نیز با اصول سینما آشنایی پیدا کنند تا بتوانند از مرحله منتقد بودن با نگاهی خشک فاصله بگیرند.
حالا باید میدان را در دست بگیریم
حالا امروز در نقطهای ایستادهایم که سیصدها، حشاشینها و... ساخته شده است. حتی برادران اهل سنت در مورد ائمه ما، امام صادق(ع) یا سایر ائمه(ع) سریالهایی ساختهاند و برخی دیگر از مفاخر ما مانند ابن سینا، خیام و... اطلاعاتی ناقص و نادرست ارائه دادهاند. حجتالاسلام فخر آذر در پایان در پاسخ به این سؤال که برخی با هدف تخریب و یا حتی تصاحب هویت ملی و فرهنگی ما کارهایی انجام دادهاند و ما از این قافله عقب هستیم. حالا باید چه کنیم؟ تصریح میکند: حالا که به اینجا رسیدهایم باید با استراتژی دقیق و حساب شده عمل کنیم. حالا نقد کردن، حمله کردن و واکنشهای احساسی نسبت به آثار تخریبگر داشتن نه تنها مؤثر نیست بلکه حتی بیشتر باعث واکنش در سطح جامعه جامعه میشود. باید از امروز بصورت فعال میدان را دست بگیریم و برای پاک کردن ذهنیتی که این آثار در مردم جهان بوجود آوردهاند، خودمان تولید محتوا کرده و در سطح جهانی پخش کنیم. بحث ملی، مذهبی، ائمه(ع)، اصحاب ائمه(ع)، کتابهای ادبی بسیار و... با قالبهای متنوع حماسی، عرفانی، انسانی و دراماتیک محتوایی بسیار غنی را تشکیل میدهند. حتی نیازی نیست جواب آثار قبلی را بدهیم بلکه آثار جدیدی باید بسازیم. باید روح محبت و انسانیتی که در زندگی ائمه(ع) و اهل بیت(ع) ما و آثار شاعران و نویسندگان جاری و ساری بوده، بعنوان یک ایرانی شیعه به تصویر بکشیم تا چهره خشنی که از ایرانی و شیعیان نشان دادهاند زدوده شود. اگر کلام هر یک از حضرات معصومین(ع) را سرلوحه اثر سینمایی قرار دهیم، چهرهای از شیعه و اسلام و ایرانی در جهان منتشر میشود. چهرهای که نه تنها بر ذهن مردم کشورمان و جهانیان ماندگار خواهد بود بلکه چهره واقعی اسلام شیعی و ایرانی مسلمان را در جهان ترمیم خواهد کرد.
مریم احمدی شیروان