Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات علوم شناختی دانشگاه آزاد قزوین گفت: دستگاه نوروفیدبک بِرِتِل به عنوان اولین محصول تولید شده ملی در قالب یک بازی تعاملی مکانیکی جهت بهبود عملکرد مغز، طراحی و پیاده‌سازی شد.

دانیال سمیعی، رئیس مرکز تحقیقات علوم شناختی دانشگاه آزاد قزوین در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: نوروفیدبک به معنی آموزش دادن مغز توسط خود مغز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در حقیقت مغز با فیدبک هایی (بازخورد) که از بدن و محیط اطراف خود می گیرد به کنترل و تنظیم کارکردهای مختلف جسمی و روانی و تعامل با محیط می پردازد.
سمیعی مطرح کرد: دستگاه نوروفیدبک که در مرکز تحقیقات علوم شناختی دانشگاه آزاد قزوین تولید شده است، یک راه واسط مغز رایانه است که از طریق ارتباط با مغز و انتقال فرامین مغزی به کامپیوتر، می تواند امکان انتقال دستورات از سمت مغز فرد به کامپیوتر را فراهم کند و کاربرد آن فقط در نوروفیدبک نیست و در حوزه های مختلف مانند مطالعات عصب شناسی، درمان و بازهای کامپیوتری کارایی دارد.
رئیس مرکز تحقیقات علوم شناختی دانشگاه آزاد قزوین مطرح کرد: یکی از کاربردهای دستگاه های مشابه نوروفیدبک از طریق طراحی بازی تعاملی، این امکان را به وجود می آورد که فرد با تمرکز کردن بر روی یک دستور خاص، مشکلات ذهنی خود را بهبود بخشد. شاید هم درمان بشود و یا مغز فرد قوی تر شود، به عنوان مثال کودکانی مشکل تمرکز دارند، با بازی های نوروفیدبک از طریق بازی های یارانه ای فرد تحریک شود که تمرکز خود را افزایش دهد و آن فرد برای اینکه بتواند در بازی موفق شود ترغیب می شود تمرکز خود را افزایش دهد که باعث درمان هم می شود.
وی گفت: ویژگی دستگاه نوروفیدبک که دانشگاه آزاد قزوین طراحی کرده است، این دستگاه کاملا مکانیکی است و یک فوتبال دستی بیرون از کامپیوتر است و با آن بازی می کند و این تفاوت را دارد که از ذهن استفاده می شود و اثربهتری روی افراد دارد.
سمیعی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه، بازی فوتبال دستی مکانیز ساده دارد که اکثر افراد با آن آشنایی دارند و همچنین رقابتی بودن بازی که اثر مطلوب تری دارد.
رئیس مرکز تحقیقات علوم شناختی دانشگاه آزاد قزوین اظهار کرد: مطالعات بر روی دستگاه ما گزارشات مراکزی که از این دستگاه استفاده کردند، نشان داده این دستگاه به مراتب از نمونه های خارجی بهتر عمل می کند و اولین دستگاه نوروفیدبک است که در ایران ساخته شده است.
وی بیان کرد: این دستگاه با نام تجاری بِرِتِل در مرکز تحقیقات سیستم‌های هوشمند و علوم شناختی دانشگاه آزاد قزوین مراحل تحقیق، توسعه و طراحی را گذرانده و در شتاب‌دهنده سورس دانشگاه تجاری سازی شده است.
سمیعی تاکید کرد: «بِرِتِل» به عنوان یکی از اولین محصولات تولید شده ملی در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی در کنار محصول دیگری از دانشگاه صنعتی شریف، در موزه ملی مغز من قرار گرفت.این دستگاه در قالب بازی فوتبال دستی و به صورت یک بازی تعاملی مکانیکی، جهت بهبود عملکرد مغز طراحی و پیاده سازی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود

امتداد - اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در هفته جاری در نشست مشترکی با رئیس کل بانک مرکزی، عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ را بررسی می‌کنند.    

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جلسات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری برگزار می‌شود. دستور جلسات این کمیسیون به شرح زیر است:

 

یکشنبه

بررسی طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

الف: ارائه گزارش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در ارتباط با آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص اجرای حکم قانونی موضوع بند الف ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

ب: بررسی گزارش لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی اعاده شده از شورای محترم نگهبان

گزارش مورخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی

دوشنبه

نشست کمیسیون با سازمان توسعه تجارت و نیز بازدید از نمایشگاه اکسپو

سه‌شنبه

بررسی گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ و برنامه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به همراه بررسی گزارش آثار سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی

چهارشنبه

جلسه هیئت رئیسه کمیسیون در خصوص بررسی اخبار روز و نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح و امور نظارتی./

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا کاکتوس پنهان را پیدا کنید+ پاسخ
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل