Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@17:21:36 GMT

جریان دانشجویی و آمادگی برای فعالیت‌های جهادی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۷۰۳۵

جریان دانشجویی و آمادگی برای فعالیت‌های جهادی

به‌ گزارش ایکنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس این نهاد، دوشنبه 19 فروردین‌ماه در دیدار با نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی گفت: جبهه انقلاب اکنون مواجه با یک امتحان سخت است. این امتحان ایجاب می‌کند که هم در میدان باشیم و هم هم‌افزا باشیم و البته بتوانیم خدمات ارائه‌شده را به سمع و نظر مردم برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصد تحسین نداریم، اما کارهای خوبی در ابعاد بزرگ انجام شده است. ما مدعی هستیم جریان انقلابی، جریان توانمندی برای مواجهه با مشکلات است. از روزهای اول حادثه، بچه‌های انقلابی در بخش‌های مختلف به‌صورت خودجوش یا با همکاری سپاه در درجه اول و کمیته امداد و هلال‌احمر در درجه دوم وارد میدان شدند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: صحبت این است که امروز چه رسالتی بر دوش جریان دانشگاهی است، باید بررسی کرد که چه کارهایی در حال انجام است، چه فعالیت‌هایی باید انجام شود و چه کارهایی از عهده دانشگاهیان درخصوص سیل بر می‌آید. دو مساله ایجاب می‌کند که توسط دانشجویان برنامه‌ریزی برای آن صورت گیرد. یک موج نیاز به خدمت و کمک به مردم سیل‌زده در کشور باید راه بیفتد. حجم وسیع نیازهای مردم، کمک گسترده مردم همه استان‌های کشور را می‌طلبد. دانشگاه می‌تواند نقش موثری در جریان‌سازی عمومی این موضوع داشته باشد. مساله دوم نیاز به کار مداوم است. اکنون جریان دانشجویی آمادگی لازم برای فعالیت‌های جهادی در محل‌های موردنیاز را دارد، اما نیازمند کار و تلاش مداوم هستیم. اگر بتوانیم تقسیم کاری در فضای دانشگاهی داشته باشیم و میل و شوق دانشجویان به خدمت را مدیریت کنیم، می‌توانیم در یک ماه آینده به‌صورت دائمی اعزام گروه‌های مختلف جهادی را به منطقه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اخیرا با دکتر غلامی صحبت کردم و ایشان هم آمادگی مجموعه وزارت علوم را اعلام کرد. قرار شد درصورت لزوم دانشجویان یک هفته بدون احتساب غیبت در کلاس‌های درسی بتوانند مأموریت جهادی خود را انجام دهند و دانشگاه‌ها مانع حضور جهادگران نشوند. حتی دانشگاه‌ها در ایاب و ذهاب دانشجویان کمک لازم را داشته باشند. این انتظار وجود دارد تا با استفاده از گزارش نهادهای حاضر در صحنه، فعالیت‌ها و نیازها احصا شود تا دانشجویان در موقعیت‌های موردنیاز وارد عمل شوند. همچنین انعکاس رسانه‌ای متنوعی از خدمات دانشجویان در مناطق سیل‌زده نیز باید صورت پذیرد تا عموم مردم در جریان قرار گیرند و نظام پیشنهادی فعالیت‌ها را براساس نیازهای میدانی با مشارکت دفاتر نهاد و دانشجویان ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به ظرفیت موکب‌های دانشجویی اضافه کرد: موکب‌های اربعین بسیاری از دانشگاه‌های کشور که در مناطق مرزی یا در مسیر پیاده‌روی مردم تهران فعالیت داشتند، باتوجه به داشتن تجهیزات لازم و نیروی انسانی اکنون آماده کمک‌رسانی هستند که باید ساماندهی شوند. باید قالب‌های مختلفی را که می‌توان به‌ وسیله آن، مشارکت دانشگاهیان را افزایش داد به خدمت گرفت.

رستمی ادامه داد: باید ستادها و قرارگاه‌های امدادی در دانشگاه‌های سراسر کشور تشکیل شود. این ستادها جمعیت داوطلبان را شناسایی و مسجد دانشگاه را برای جمع‌آوری کمک فعال کرده، با اساتید و کارمندان دانشگاه ارتباط بگیرند و پتانسیل آن‌ها را فعال کنند. جریان دیگری نیز باید در سطح کشور تشکیل شود تا این ستادها را به یکدیگر متصل، جریان عمومی را در سطح کشور ایجاد و گزارش‌های این اقدامات را ارائه کند. باید احساس شود که جریان اصلی دغدغه‌مند جریان انقلابی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا نهاد رهبری سیل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برخورد تند و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه و نیز دستگیری جمع زیادی از دانشجویان و اساتید آزادیخواه آمریکایی، دانشگاه پیام نور آمادگی بورسیه و پذیرش این دانشجویان را در مراکز فعال بین الملل این دانشگاه در اقصی نقاط جهان دارد.

تقی زاده همچنین افزود؛ دانشگاه آمادگی دارد ضمن آموزش زبان فارسی به این دانشجویان در رشته مطابق با تحصیل دانشجویان آمریکایی شرایط ادامه تحصیل آنان را فراهم نماید.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به بسترهای مناسب الکترونیکی دانشگاه پیام نور گفت؛ دانشگاه پیام نور با امکانات آموزش الکترونیکی و بهره مندی از آموزش مجازی نیز میتواند این دانشجویان را بورسیه تحصیلی نموده و در رشته هایی که در مراکز بین الملل و مراکز داخلی دائر است در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان آمریکایی تعلیق شده را تحت آموزش قرار دهد.

تقی زاده در پایان با اشاره به هماهنگی های بعمل آمده با رییس مرکز امور بین الملل و نمایندگی های فعال دانشگاه در کشورهایی چون؛ کانادا، آلمان، امارات و دیگر کشورها، گفت : دانشگاه پیام نور این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار خواهد داد.

کد خبر 6096946

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • در آمریکا چه خبر است؟