Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:58:09 GMT

280 فقره جواز تاسیس صنعتی در بوشهر صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۶۵۸۵

280 فقره جواز تاسیس صنعتی در بوشهر صادر شد

بوشهر-ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: در سال 97 تعداد 280 فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری 266 هزار و 240 میلیارد ریال در این استان صادر شد.

به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی محمدی روز چهارشنبه در نشست با مسئولان دستگاه هایی اجرایی استان بوشهر افزود: با صدور این شمار مجوز تاسیس طرح های صنعتی در سال 97 پیش بینی می شود با تحقق کامل 9 هزار و11 نفر در سال های آینده مشغول به فعالیت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: از مجموع 280 فقره جواز تاسیس صنعتی 249 مورد از سوی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان و 31مورد دیگر توسط سازمان مناطق ویژه اقتصادی صادر شده است.
حسینی محمدی اظهارداشت: جوازهای تاسیس صنعتی صادر شده در زمینه های مختلف نظیرصنایع شیمیایی،مواد غذایی، کانی غیر فلزی، محصولات فلزی و غیره است که بیشترین آن شامل کانی غیر فلزی است.
وی ادامه داد: تا پایان سال 97تعداد 739 فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیون و16 هزار و 837 میلیارد ریال و اشتغال 32 هزار و 968 نفردر استان صادر شده که هر کدام با پیشرفت فیزیکی مختلف در حال تکمیل هستند.
حسینی محمدی یادآور شد: طبق وضعیت موجود تاکنون تعداد600 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 199هزار و 218 میلیارد ریال با اشتغال 27هزار و774 نفر در استان بوشهر صادر شده است.
حسینی محمدی اضافه کرد: از مجموع 600 فقره پروانه بهره برداری تعداد 579 مورد از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و 21مورد دیگراز سوی سازمان مناطق ویژه اقتصادی صادر شده است.
وی تصریح کرد: در سال 97 تعداد 47 فقره پروانه بهره برداری واحد صنعتی با سرمایه گذاری 79هزار و 827 میلیارد ریال و اشتغال یکهزار و 591 نفردر استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بخش سرمایه گذاری 16 برابر و در بخش اشتغال 140 درصد رشد داشته است.
7212/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت بهره برداري رونق توليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود

حسین حیدری در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکرد‌ها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضا‌ها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضا‌ها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

حیدری بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند