Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:18:22 GMT

سیلاب به 30 هزار هکتار از مزارع نیشکر در خوزستان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۹۸۲۵۲

سیلاب به 30 هزار هکتار از مزارع نیشکر در خوزستان خسارت زد

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اینکه مزارع پنجمین کشت و صنعت توسعه نیشکر در خوزستان نیز روز جمعه به زیر آب رفت، گفت: سیلاب خوزستان تاکنون به 30 هزار هکتار از مزارع نیشکر خسارت وارد کرده است.

محمود شمیلی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امروز مزارع کشت و صنعت فارابی در اثر ورود سیلاب به زیر آب رفت، بیان کرد: با پیشروی سیلاب به سمت کشت و صنعت نیشکر فارابی، اردوگاه اسکان اضطراری سیل زدگان در این شرکت نیز در معرض خطر آبگرفتگی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بیش از 800 نفر از سیل زدگان روستای دریسیه دارخوین از توابع شادگان در اردوگاه های اضطراری شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی اسکان داده شدند.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به ادامه پیشروی سیلاب به سمت مزارع و تاسیسات و انبارهای شکر کشت و صنعت های توسعه نیشکر، افزود: تاکنون مزارع نیشکر پنج کشت و صنعت از مجموع هفت کشت و صنعت به زیر آب رفته و خسارات فراوانی را در پی داشته است.
شمیلی ادامه داد: باتوجه به هدایت سیلاب به سمت مزارع نیشکر 10 هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت امام خمینی (ره)، بیش 9 هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا ، هفت هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت سلمان فارسی ، سه هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت دعبل خزاعی و 500 هکتار از مزارع کشت و صنعت نیشکر فارابی با طغیان رودخانه ها دچار آبگرفتگی شدند.
وی یادآور شد: ورود سیلاب به مزارع نیشکر شرکت توسعه نیشکر، به دیگر محصولات زراعی و زیرساخت های این شرکت خسارت جدی وارد کرده به طوری که تاسیسات و کارخانه تولید شکر کشت و صنعت نیشکر دهخدا نیز زیر آب رفته است.
وی با اشاره به مشارکت این شرکت در کمک رسانی به مردم روستاهای شعیبیه و ستاد مدیریت بحران خوزستان، گفت: جاده سازی در مناطق سیل زده، ترمیم سیل بندها، خاکریزی، دایک های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها ، تامین غذای کمیته های بحران شهرستان شادگان و کارون و سوخت رسانی به کلیه ماشین آلات فعال در عملیات مهار سیلاب، بخشی از خدماتی است که از سوی کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل در خوزستان انجام می شود.
به گزارش ایرنا، افزایش بارش ها از اول فروردین در کشور و افزایش آورد آب از استان های بالادست به پشت سدهای خوزستان و در نتیجه رهاسازی آب از سد کرخه و دز، باعث طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون و جاری شدن سیلاب در مناطق پایین دست استان شده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
به گزارش ایرنا در سال های اخیر تولید نیشکر در واحدهای هفتگانه درحدود هفت میلیون تن بوده که حدود نیمی از کل محصولات کشاورزی خوزستان را شامل می شود.
عملیات اجرایی واحدهای نیشکری خوزستان از دهه 70شروع و از اوایل دهه 80به تدریج یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.
مجموع زمین های طرح های هفتگانه نیشکر خوزستان حدود 86هزار هکتار است که هر سال بخشی از این زمین ها به صورت آیش یا چرخشی ، زیرکشت گندم و برخی محصولات پاییزی نیز می رود.
9931/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل98 خوزستان نيشكر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۹۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشورگفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.
معین با بیان اینکه در کشور 6 میلیون هکتارزیر سطح کشت گندم آبی و دیم است گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.
وی گفت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.
درسال زراعی گذشته استانهای کردستان، کرمانشاه واصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.
در حال حاضر230 هزارهکتار از اراضی گندم علیه آفت سن سمپاشی شده و قراراست 150هزارهکتار دیگرنیز انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد