Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@04:34:37 GMT

مرکز مکانیزه تفکیک پسماند خشک در مشهد بهره برداری شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۹۶۳۳

مرکز مکانیزه تفکیک پسماند خشک در مشهد بهره برداری شد

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در این مراسم گفت: تغییر روش زندگی و انقلاب صنعتی، برداشت بی رویه از منابع زمین و تولید ضایعات و آلودگی محیط زیست را به دنبال داشته است که اگر این ضایعات کنترل نشود زمین قابل سکونت نخواهد بود.
مهدی یعقوبی افزود: کاهش تولید زباله و بازیافت زباله از مهمترین اقدامات برای حفظ محیط زیست است و در بازچرخی مواد باید به گونه ای عمل شود که زمین کمتر آلوده شده و زباله ها در یک فرآیند به مواد قابل مصرف تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: اولین مرحله بازیافت زباله، تفکیک زباله های خشک از مبدا است که موجب می شود چرخه بازیافت به نحو مناسب انجام شود لذا خانواده ها به عنوان بزرگترین تولید کنندگان زباله باید در این امر کمک کنند.
وی با بیان اینکه مشارکت شهروندان در تفکیک زباله های خشک از مبدا نیاز به فرهنگ سازی دارد گفت: در این زمینه اقدامات مختلف انجام شده و طرح بازیافت از مبدا در 250 مدرسه مشهد تحت عنوان پاکیاران اجرا می شود.
یعقوبی افزود: علاوه بر فرهنگ سازی باید ناوگان و تجهیزات جمع آوری پسماند نیز نوسازی شده و توسعه یابد که در این راستا تاکنون 90 درصد ماشین آلات جمع آوری زباله در مشهد نوسازی شده و امروز نیز 21 دستگاه خودرو جدید مکانیزه جمع آوری پسماند با هزینه 61 میلیارد ریال به ناوگان سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزوده شد.
وی اظهار داشت: همچنین اولین مرکز مکانیزه تفکیک پسماند خشک با ظرفیت 25 تن در روز به بهره برداری رسید و به دنبال ایجاد مرکزی با ظرفیت 100 تن نیز هستیم.

* جمع آوری 230 تن زباله خشک
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: در این کلانشهر روزانه 230 تن زباله خشک از مبادی مختلف نظیر منازل، اصناف، ادارات و مدارس جمع آوری می شود.
ابوالفضل کریمیان افزود: نرم افزار جدید جمع آوری پسماند خشک شهروندان به زودی رونمایی خواهد شد و از طریق این نرم افزار شهروندان می توانند آدرس خود را اعلام کنند تا خودروهای جمع آوری زباله خشک به محل اعزام و زباله ها را جمع آوری کنند.
وی اظهار داشت: در قبال جمع آوری زباله های خشک شهروندان، کیف پول شهروندی آنها برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی یا دریافت وجه نقد شارژ خواهد شد.
وی گفت: بهره برداری از واحد مکانیزه پردازش پسماند در ایستگاه جامع خدمات شهری حدود سه میلیارد ریال هزینه داشته است.
در این مراسم از شهروندانی که در طرح تفکیک پسماند از مبدا با این سازمان همکاری داشتند، قدردانی شد.
روزانه 230 تن زباله خشک از در منازل، ایستگاههای تفکیک زباله، مدارس و اصناف در مشهد جمع آوری می شود.
همچنین روزانه بطور متوسط دو هزار تن زباله در مشهد جمع آوری می شود که 70 درصد آن مواد ارگانیک و دور ریز غذاست که قابلیت بازیافت دارد.
دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی زمین پاک نام گرفته است.
7505/ 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 حمل و نقل عمومی خانواده زباله فرهنگ سازی مشهد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

یحیی عیدی بیرانوند در مراسم روز زمین پاک، اظهار کرد: در اسلام به توسعه فضای سبز و درختکاری سفارش شده است و همه در قبال زیبایی زمین مسؤولیم.

وی بیان کرد: شهرداری بروجرد در غرب کشور، اولین شهری است که برای آبیاری فضای سبز از پساب استفاده می‌کند. در غرب کشور چنین پروژه‌ای شروع نشده است و با این طرح، استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز قطع خواهد شد و یک کار اساسی و زیربنای برای آینده شهر بروجرد است.

او افزود: برای تفکیک زباله با شرکت‌های بومی و غیربومی رایزنی کرده‌ایم و هر شرکت برنامه بهتری برای تفکیک زباله داشته باشد با شهرداری قرارداد خواهد بست.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود