Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری متوسط تولید زباله در استان به ازای هر نفر را ۷۰۰ گرم عنوان کرد.

شهرام احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، متوسط تولید زباله در استان به ازای هر نفر را ۷۰۰ گرم عنوان و اظهار کرد: این میزان با متوسط تولید زباله توسط هر شخص در ایران تقریباً برابری می‌کند.

احمدی با اشاره به تولید روزانه بیش از ۷۰۰ تن زباله در استان، تصریح کرد: نبود کارخانه بازیافت زباله موجب شده که زباله‌ها به صورت سنتی دفن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر کارخانه بازیافت زباله در استان به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است، که امید است با تأمین مالی این کارخانه تا پایان سال راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه بیشتر زباله‌های تولیدی قابل تفکیک شدن هستند، افزود: در حال حاضر ۶ شهر استان طرح تفکیک زباله از مبدا را اجرایی می‌کنند.

احمدی با اشاره به اقدامات جدی از ابتدای امسال به منظور تفکیک زباله از مبدا، تاکید کرد: نقش فرهنگ‌سازی در اجرای موفق این طرح بسیار مهم است و اجرای این طرح علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، منجر به سلامت کالاهای تولیدشده از مواد بازیافتی می‌شود، همچنین با انجام این کار، بخش زیادی از هزینه‌های جمع‌آوری و ساماندهی زباله حذف می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه اظهار کرد: سال‌های گذشته پسماند عفونی و عادی با هم دفن می‌شد که با پیگیری کارگروه پسماند و همکاری نهادهایی اعم از علوم پزشکی پسماند عفونی به اتوکلاوهای موجود در بیمارستان انتقال و بی‌خطر و کم‌خطرسازی می‌شود.

وی رونمایی از نماهنگ مادر زمین، پاکسازی نمادین چندین منطقه و آموزش‌های چهره به چهره را از جمله برنامه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان به مناسبت روز زمین پاک برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز زمین پاک سرانه تولید زباله منطقه چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری

دریافت 14 MB کد خبر 6096662

دیگر خبرها

  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری