Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@15:03:12 GMT

وضعیت سد‌های خوزستان عادی است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۷۶۷۷

وضعیت سد‌های خوزستان عادی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داریوش بهارلویی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در روز‌های آینده شاهد پایین آمدن سطح آب در رودخانه کارون در مقطع اهواز خواهیم بود، گفت: در روز‌های اخیر با کاهش خروجی آب از سد‌های استان، حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه از میزان دبی عبوری رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز کاسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آخرین وضعیت سد‌های خوزستان بیان داشت: سد‌ها از وضعیت اضطراری که طی روز‌های گذشته شاهد آن بودیم، خارج شده‌اند.

بهارلویی تصریح کرد: در حال حاضر میزان ورودی آب به سدهای کارون، دز و کرخه بیش از یک هزار متر مکعب بر ثانیه است و خروجی آب از این سد‌ها نیز متناسب با میزان ورودی تنظیم شده است و تقریباً می‌توان گفت که میزان خروجی با ورودی سد‌ها برابر است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت دبی رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز، در ادامه افزود: در روز‌های اخیر حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه از میزان دبی عبوری رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز کاسته شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخشی از آبی که وارد رودخانه کارون می‌شود به دلیل سیلاب‌هایی است که پشت آن وجود دارد نه از سدها، اذعان داشت: با کاهش خروجی آب از سد‌های استان، میزان دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز کاسته شده و در این زمینه اکنون میزان دبی این رودخانه ۲ هزار و ۶۸۰ متر مکعب بر ثانیه است.

یه گفته داریوش بهارلوئی، با توجه به شرایطی که اکنون وجود دارد، در روز‌های آینده نیز شاهد پایین آمدن سطح آب در رودخانه کارون در مقطع اهواز خواهیم بود.

وی در خصوص حجم خالی مخازن سد‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر تمهیدات لازم برای فراهم کردن حجم خالی مخازن سد‌های استان برای مهار سیلاب متعارف در اردیبهشت ماه اتخاذ شده است و در حال حاضر میزان فضای خالی که در درون سد‌ها وجود دارد، برای کنترل آن سیلاب‌های پیش بینی شده، کافی است.

انتهای پیام/گ

حال سدهای خوزستان خوب است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در خرمشهر با شاخص ۱۱۱ و در ایستگاه‌های استانداری و نیوساید اهواز به ترتیب‌های ۱۳۲ و ۱۱۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
همچنین وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، ایستگاه حفاری و پست برق شماره سه اهواز، بهبهان، حمیدیه، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، ماهشهر، مسجدسلیمان و هندیجان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.
وضعیت هوای رامشیر و شادگان با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

دیگر خبرها

  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس