Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:10:43 GMT

نهضت تولید اثر در بخش ادبیات پایداری کردستان شکل می گیرد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۸۴۱۶

نهضت تولید اثر در بخش ادبیات پایداری کردستان شکل می گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی ظهر امروز در کارگاه رویکردی در تحلیل و نقد تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی که در سالن اندیشه سینما بهمن سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه استان کردستان از سوی رهبر انقلاب اسلامی با عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش نامگذاری شده است، اظهار کرد: این نامگذاری بدان خاطر است که شهدای کردستان نسبت به سایر شهدای کشور، مظلومانه تر و غریبانه تر به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهدای شاخصی در استان کردستان از جمله خانواده‌های دارای شش شهید، سه شهید و خانواده شهدای ترور در استان کردستان وجود دارند که نمونه مشابهی در سطح کشور ندارد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با بیان اینکه جهت صیانت از میراث معنوی انقلاب اسلامی در کردستان برنامه‌هایی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان تدوین و در حال اجراست، گفت: یکی از بهترین اقدامات صورت گرفته در این راستا، جریان شب خاطره است که به صورت برنامه محوری طی چند سال اخیر در استان برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه در قالب برگزار شب خاطره‌ها تلاش می‌شود تا با زبان هنر، خاطرات رزمندگان و شهدای استان از سوی همرزمان و خانواده‌هایشان بازگو شود، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال شایسته ای از شب‌های خاطره بعمل آمده است که این امر بر اهمیت و نقش این حرکت فرهنگی در اذهان عمومی و جمعیت مخاطب تأکید دارد.

مرادی با اعلام اینکه چند پروژه تاریخ شفاهی استان کردستان در دست جمع آوری و تدوین است، خاطرنشان کرد: راه اندازی جریان و نهضتی برای تقویت تاریخ شفاهی در استان کردستان با تأکید بر انعکاس رشادت‌ها و مظلومیت‌های این دیار است که تا کنون آنگونه که شایسته است، منعکس نشده است.

وی از جمع آوری خاطرات فرماندهان شاخص، پیشمرگان مسلمان استان و سایر نیروهای تأثیرگذار در استان کردستان خبر داد و گفت: طی سال‌های اخیر تیم علمی و پژوهشی با تکیه بر نیروهای بومی استان تشکیل شده که تلاش و همت آنان افقی روشن را برای آسمان تاریخ شفاهی استان شکل خواهند داد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در پایان با اذعان به اینکه پروژه‌های تاریخی شفاهی که در استان کردستان آغاز شده است در نوع خود کم نظیر است، یادآور شد: اقبال و توجه علم و اندیشه به این پروژه‌ها می‌تواند بستر ساز خلق گنجینه‌های فاخر در حوزه تاریخ شفاهی استان کردستان گردد.

این کارگاه یک روزه با حضور جمعی از فعالان عرصه ادبیات پایداری استان کردستان و با حضور علیرضا کمره‌ای از اساتید برجسته کشوری در سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 4598240

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری کردستان ادبیات پایداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد

محمد آدیگوزل زاده دبیر برگزاری کنگره شهدا، گفت: درهفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دستاندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.

دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد‌های استان اشاره نمود و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است. 

آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش می‌باشد و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

وی گفت:تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. 

پیش از این نیز شورای سیاست گذاری و کمیته‌های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور