Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک متخصص پوست و مو گفت: پيش از هرچيزي بايد عامل ايجاد گزيدگي را دور کنيد چرا که تا وقتي عامل ايجاد گزيدگي در محيط وجود داشته باشد همواره شاهد ايجاد زخم‌هاي جديد خواهيم بود.
به گزارش خبرگزاري آريا از باشگاه خبرنگاران جوان، اميرهوشنگ احساني متخصص پوست و مو درباره گزيدگي توسط حشرات و راهکارهاي مقابله با آن اظهار کرد: يکي از مشکلات شايعي که در فصل بهار و تابستان با آن برخورد مي‌کنيم، گزيدگي توسط حشرات است، اين مسئله در مناطقي که رطوبت هوايي بيشتر دارند مانند مناطق شمالي کشور بيشتر ديده مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي درباره انواع گزيدگي اظهار کرد: گزش حشرات مختلف، ضايعات پوستي متفاوت ايجاد مي‌کند؛ گاهي عوارض ناشي از اين گزيدگي در حد خارش موضعي نمود پيدا کرده و ممکن است باعث بروز مشکلاتي مانند کهير، تاول و حتي واکنش‌هاي عجيبي شود که تا مدت‌ها باقي خواهند ماند، درمان اين اختلالات نسبت به ساير گزيدگي‌ها سخت‌تر است.
احساني ادامه داد: گاهي تشخيص نوع حاد گزيدگي براي درمان بسيار دشوار مي‌شود. در برخي موارد شاهد هستيم که بيماران درمان‌هايي مختلف را براي رهايي از بخش آسيب ديده پوست انجام مي‌دهند و در اين در حالي است که شايد با تشخيص درست گزيدگي و درمان ساده‌تر مي‌توانستيم اثربخشي بيشتر را شاهد باشيم.
اين متخصص پوست و مو گفت: برخي از افراد مستعد گزش هستند و ماهيت پوست آنها به صورتي است که بيش از ساير افراد دچار گزيدگي مي‌شوند، اين اختلال در کودکان شايع‌تر است چرا که پوست بدن آنها هنوز استحکام لازم براي مقابله با نيش حشرات را ندارد و نيش ساده حشرات مانند نيش پشه ممکن است آنها را دچار مشکلاتي حاد مانند تاول کند.
علائم ناشي از گزيدگي حشرات
وي بيان کرد: يکي از شايع‌ترين علائم گزيدگي توسط حشرات ايجاد خارش است اما در برخي موارد اثر گزيدگي بدون خارش باقي خواهد ماند؛ تشخيص اين گزيدگي به صورت باليني و توسط پزشک متخصص انجام مي‌شود و مگر در مواردي مشکوک که با تکه برداري انجام مي‌شود، نيازي به انجام تست‌هاي آزمايشگاهي نيست.
احساني گفت: درمان اثرات ناشي از گزيدگي حشرات خيلي سخت نيست، به ياد داشته باشيد پيش از هر چيزي بايد عامل ايجاد گزيدگي را دور کنيد، چرا که تا وقتي عامل ايجاد گزيدگي در محيط وجود داشته باشد همواره شاهد تکرار آن و ايجاد زخم‌هاي جديد خواهيم بود؛ بهتر است اگر احتمال مي‌دهيد حشرات در لباس فرد باشند، لباس را ضدعفوني کنيد تا از حشرات پاک شود.
اين متخصص پوست و مو ادامه داد: اگر احتمال حضور حشرات در فضاي خانه را مي‌دهيد بهتر است با سم پاشي آنها را از بين ببريد، همچنين اگر مسافري از راه دور به خانه شما آمده است و احتمال ورود حشرات را مي‌دهيد، هر چه زودتر فضا را ضدعفوني کنيد.
وي درباره راه‌هاي درمان گزيدگي اظهار کرد: درمان اين اختلال صرفا درمان علامتي است و استفاده از پمادهاي ضد خارش، پمادهاي ضد التهاب و داروهاي ضد خارش خوراکي کمک بسياري به رفع اين اختلالات مي‌کند اما در مواردي که واکنش‌هاي سيستميک بدن را به همراه دارد، بهتر است با مراجعه به پزشک از عوارض احتمالي آن جلوگيري شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۳۴۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است