Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@17:24:17 GMT

اجرای طرح تاب‌آوری زنان در مناطق سیل‌زده لرستان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۳۴۷۱

اجرای طرح تاب‌آوری زنان در مناطق سیل‌زده لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، چهارشنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه، در اولین جلسه کارگروه بانوان و خانواده که با موضوع سیل و نحوه امدادرسانی به زنان و کودکان برگزار شد، گفت: زنان در حوادث و بلایای طبیعی از دو نظر نسبت به مردان آسیب‌پذیرتر هستند.اول این‌که در حوادث طبیعی وضعیت بهداشت و سلامت زنان به‌دلیل عدم دسترسی به وسایل بهداشتی و آب سالم و تغذیه مناسب در معرض مخاطره است و دوم به‌دلیل این‌که انسجام عاطفی اعضای خانواده از وظایف آنان است و در شرایط بحرانی زنان تمام اندوه ناشی از بحران را در خود فرو می‌ریزند و به همین دلیل مشکلات روحی زیادی را تجربه و تحمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما اکنون وارد فاز دوم امدادرسانی به مردم سیل‌زده هستیم و باید تمام تمرکز خود را بر جذب کمک‌های نقدی مردم و خیرین و تهیه لوازم ضروری منزل نماییم .
پرویزپور با اشاره به اهمیت آموزش‌های تاب‌آوری اجتماعی زنان در مناطق سیل‌زده، ادامه داد: در سال‌جاری طرح تاب‌آوری زنان جوامع محلی با تمرکز بر زنان این مناطق اجرا خواهد شد و تمام تلاش ما این است که به زنان کمک کنیم تا بتوانند در مواجه با بحران‌های به شیوه منطقی برخورد نموده و بنیاد خانواده را حفظ نمایند.
مدیرکل بانوان همچنین به اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: معاونت زنان ریاست جمهوری با همکاری وزارت کار و تعاون اعتباری را برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تخصیص داده است که شامل زنجیره آموزش‌های تخصصی ؛تامین منابع و تجهیزات و فروش محصولات می‌شود و در سال‌جاری اجرا خواهد شد لذا زنانی‌که علاقه‌مند به حضور در این طرح هستند می‌توانند با مراجعه به امور بانوان نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
پرویزپور گفت: در حوزه بهداشت زنان و کودکان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پیگیر اعتباری برای ارائه خدمات مامایی و مشاوره روان‌شناسی به مادران مناطق سیل‌زده هستیم و امیدواریم پس‌از تامین اعتبار این طرح نیز اجرایی شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی امور بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل استاندارد استان از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» از مراکز عرضه خبر داد.
آقای پروهش گفت: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.
مدیر کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری در ادامه خاطر نشان کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش  این کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
مهدی پژهش از عموم هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهده کالا‌های فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضۀ استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟
  • ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود
  • ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بوده است
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • ورود سامانه بارشی جدید به لرستان
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • پرسپولیس - نساجی بدون حضور زنان