Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

خطیب نماز جمعه کرمان: سرسختی شهید مطهری نسبت به انحرافات

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی خطیب نماز جمعه امروز کرمان در محل مصلی امام علی علیه السلام این شهر با بیان اینکه حسن خلق و سخاوت دو خصلتی است که می تواند انسان را بهشتی کند، گفت: در روایات آمده است که سخاوت را با سخاوت و شجاعت را با شجاعت شنجیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه سخاوت فرد نیازمند از متمکن بیشتر است، ابراز کرد: در قرآن آمده است که این افراد با وجود آنکه خود نیازمند هستند اما باز هم به دیگران می بخشند؛ همان گونه که در سیل اخیر مردم در سراسر کشور بسیج شدند.

خطیب نماز جمعه شهر کرمان ادامه داد: گاهی نخریدن جنس نمونه ای سخاوت است و اهمیت این مقوله و حسن خلق در آموزه های دینی ما است تا جایی که پیامبر اکرم (ص) فرموده اند " بدبخت ترین انشان ها به وسیله سخاوت و حسن خلق می توانند بهشتی شوند".

حجت‌الاسلام والمسلمین صباحی با اشاره به روز کار و کارگر و شهادت شهید مطهری عنوان کرد: کارگر و کارفرما از دیدگاه اسلام جایگاه ویژه‌ای دارند و دارای حق و حقوقی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: برخی کارخانه ها را می خرند و وسایل آن را به فروش می رسانند و زمین آن را تبدیل به برج می‌کنند که این اقدامات اصلا قابل قبول نیست چرا که عده زیادی بیکار می‌شوند و معضلات اجتماعی ایجاد می‌شود.

خطیب نماز جمعه کرمان با تأکید بر اینکه شهید مطهری یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار در قبل و بعد شهادت خود برای انقلاب بود، تصریح کرد: ایشان نسبت به انحرافات سر سخت بودند و مستندات زیادی در این زمینه وجود دارد؛ شهید مرتضی مطهری مردم گرا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صباحی در پایان خاطر نشان کرد: شهید مرتضی مطهری با کسانی که به نام سیاست ارزش های دینی را تخریب می کردند مبارزه می کرد.

امام جمعه ریگان:دولت باید جلوی عرضه نفت عربستان و امارات را از مسیر تنگه هرمز بگیرد/ شوراهای شهر و روستا دستاوردها و جلسات را شفاف برای مردم بیان و چیزی را مخفی نکنند

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی درخطبه های نماز جمعه ریگان اظهار داشت:کار یک ارزش والاست و این موضوع باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود تا جایگاه ارزشمند کارگر نیز شناخته شود.

امام جمعه ریگان ادامه داد:رونق تولید یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است و اگر اقتصاد مقاومتی محقق شود تصمیم های سردمداران آمریکایی و صهیونیستی درباره نفت و مسائل اقتصادی دیگر تاثیر نخواهد داشت، امروز آمریکایی ها جنگ نفتی به راه انداخته اند.دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی پاسخ نخواهد ماند.

وی افزود:در مقابله با رفتار خصمانه دولت آمریکا لازم است دولت محترم یک جواب دندان شکن به تحریم نفتی آمریکا بدهد.دولتمردان ما باید به چند نکته توجه کنند:ساخت پالایشگاههای پتروشیمی متعدد در داخل کشور به دست متخصصان داخلی باید انجام شود تا هم از خام فروشی نفت جلوگیری شود و هم تولید و صادرات فراورده های نفتی و پتروشیمی که غیر قابل تحریم هستند را باید در دستور کار قرار دهند.از آنجا که عربستان و امارات در این جنگ نفتی آمریکایی ها را همراهی کرده اند و قرار است ایران را از بازار نفت حذف کنند دولت باید جلوی عرضه نفت عربستان و امارات را از مسیر تنگه هرمز بگیرد.

ایشان بیان داشت:اگر نفت ایران از بازار حذف شود یعنی بازار جهانی نفت با کمبود ۲ میلیون بشکه در روز مواجه میشود. بازی نفتی که امروز امارات ،عربستان و آمریکا امروز به راه انداخته اند آنچنان جرقه های بنزینی دارد که اول دامن آنها را آتش خواهد گرفت.این تنگه هرمز است که قیمت نفت را در بورس جهانی به دستان نظام جمهوری اسلامی رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اعدام و سرکوب شیعیان عربستانی بدست آل سعود، خاطر نشان کرد: دولت عربستان در یک اقدام وحشیانه و ضد حقوق بشری ۳۷ نفر از شهروندان کشورش را به بهانه فعالیت تروریستی اعدام کرد ما این اقدام وحشیانه آل سعود را محکوم می نماییم.چرا امروز سازمان ملل متحد به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل نمیکند.

خطیب جمعه ریگان ادامه داد:چرا سازمان ملل این مهر سکوت را نمی شکند و از کنار این جنایات به راحتی رد میشوند چرا در دادگاههای بین المللی این مجرمین احضار و مجازات نمیشوند، دستگاه وزارت خارجه و قوه قضاییه کشورمان باید در این جنایات ورود پیدا کند.سعودی ها همیشه سعی کرده اند مخالفان خودشان را با برچسب تروریست سرکوب و زندانی و اعدام کنند .

وی با اشاره به سالروز تاسیس شوراهای شهر و روستا و ضمن تبریک این روز افزود: از شوراهای شهر و روستا میخواهیم دستاوردها، فعلالیت ها و جلسات خودشان را شفاف برای مردم بیان کنند و چیزی را از مردم مخفی نکنند.

امام جمعه ریگان در پایان با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری،تصریح داشت:در تعلیم و تربیت ما نیروهای زبده و متخصص و تراز انقلاب در هر جامعه ای به قلم معلم و دست معلم و فکر معلم رقم میخورد.در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر عظیم الشان ترسیم شد معلم نیز میتواند نقش تربیت نیروی انسانی متعهد و کارامد و انقلابی مورد نیاز جامعه و کشور را تامین کند.

امام جمعه رفسنجان:انتصاب سرلشکر سلامی یک پیام برای آمریکایی هاست 

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و اصلاح ذات البین اظهار داشت: مناطق سیل زده همچنان نیازمند کمک هستند ، با وجود مشکلات اقتصادی کمکهای شایان و ارزشمندی از طرف مردم رفسنجان صورت گرفته ، ضرورت دارد باز هم کمک کنید .

وی افزود: کمک های دولت و دستگاههای در برابر این تدریجی بودن کمک های شما ناچیز است، 40 هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده و نیازمند همت مردم نوعدوست و انقلابی است.

رمضانی پور گفت: سیل یک فرصت بزرگ برای خدمات رسانی نیروهای جادی و انقلابی بود که به مناطق سیل زده رفتند و خدمت کردند ،خدمات رسانی روحانیت در مناطق سیل زده در در کنار سپاه ، ارتش، نیروی های انتظامی و مردمی قابل تقدیر است و حق هم همین است.

امام جمعه رفسنجان با گرامی داشت روز شوراها و با اشاره به نقش شوراها در مدیریت شهری و روستایی بیان داشت: در رفسنجان هم در روستاها و هم در شهرها شاهد مدیریت قوی هستیم انصافا کار می کنند و زحمت میکشند و در ارائه خدمات شهری بهسازی آبادانی و زیباسازی کوشا هستند، از طرف شما از شهردار و نیروهای خدوم شهرداری قدردانی می کنم.

وی با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر اظهار داشت: نقش کارگران در رونق بخشیدن به تولید نقش محوری و کلیدی است حیات ملت مرهون کار و کارگر است هم کار و هم کارگر را ببینیم نباید نگاه یک جانبه نباشد کارآفرینی بسیار اهمیت دارد.

رمضانی پور گفت: مردم با خرید کالای ایرانی و خط قرمز دور کالای خارجی از کار و کارگران حمایت کنند، نقطه نظر بدهیم که کدام کالا مطلوب و مرغوب است و کدام نیست اگر بخواهیم روی پای خودمان بایستیم و استقلال اقتصادی پیدا کنیم دل به کالاهای خارجی نبندیم و اینگونه کمک کردیم به اشتغال کشورمان.

خطیب جمعه رفسنجان ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان توسط حکام آل سعود بیان داشت: تجمع نمازگزاران در اعلام حمایت از این شیعیان و انزجار از حکام خبیث سعودی بعد از نماز جمعه انجام می شود.

رمضانی پور با گرامی داشت یاد و خاطره ی آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت: معلم اندیشه اش مهم است اگر بخواهد تجلیل شود باید اندیشه او را تجلیل کرد معلمی یک سبک زندگی ارزشمندی است که قابل الگوبرداری است.

وی افزود: معلم تمام نیرو و توان خود را در بیش از سه دهه از عمر خود می گذارد و در خدمت فرزندان ماست، معلم تنها در مدرسه معلم نیست همه جا باید اکرام و احترام شود با نگاه و رفتارش متربی را تربیت می کند دست همه معلمین را می بوسیم و افتخار می کنیم و تبریک می گوییم ؛مردم به جایگاه بالای انان واقف هستند.

وی در ادامه بیان داشت: باید به آمریکا هشدار داد در خصوص توهین به سپاه مقدس ایران اسلامی مان، آنها نمی دانند که وقتی ناوهایشان بخواهد از تنگه هرمز عبور کند باید از سپاه اجازه بگیرند.

رمضانی پور گفت: شما امریکاییها اینقدر احمق نباشید و به اتاق فکرتان بگویید چه کنید که مردم دنیا، ایران و منطقه نفرتشان نسبت به شما کمک شود نه اینکه خوی قلدریتان را بیشتر کنید؛ جمهوری اسلامی به فضل خدواند ماندنی است و چه بخواهید و چه نخواهید می ماند شما همیشه با شکست مواجه هستید.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: سردار سلامی یک پیام برای امریکاییها است که رهبر انقلاب به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران منصوب نمودند، سردار سلامی عمق نگر و دقیق، استراتژیست باهوش بالا و درایت است، از محبوبیت عمومی برخوردار است و دارای سوابق شغلی درخشانی ، توانایی فرماندهی بالا ، قدرت تحلیل و تشخیص  است، ساده زیست است هوش استعداد فردی مهارت هماوردی منطقیو  توانایی بهره پیری از نقاط قوت سپاه را دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حرف شما مردم امنیت اجتماعی است اگر دلتان می خواهد امنیت همه جانبه برقرار شود نیازمند همراهی و همکاری است، اطلاعات لازم و به موقع به مسئولین امر بدهید اطلاعات کشوری نیروی انتظامی و سپاه در خدمت شما مردم هستند همسو حرکت می کنند و مقابله می شود تا شاهد ناامنی جزء در شهرمان نباشیم.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: معلمان اهمیت به سزایی در جامعه دارند تا جایی که شغل شأن را با شغل انبیا قیاس می‌کنند یعنی آگاهی بخش، انسان ساز؛ اهل معرفت و اهل ایمان و کسانی که در وجودشان می‌توان همراهی عشق، ایمان و اراده را شاهد بود.

معلمی در تربیت نسل آینده بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل تأثیر آن را می‌توان بسیار زیاد دانست و در نتیجه این شغل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که اگر معلمی یک فرد را به درستی تربیت نکند، یک نسل را می‌تواند تحت تأثیر قرار دهد.

اظهار نظر درباره اهمیت شغل معلمی بسیار است اما امروز قرار است از منظر تربیت نسل آتی، انسان سازی، اهمیت شغل معلمی، الگوهای معلمی، فرهنگ و رسالتی که معلمان دارند به شغل معلمی و آموزگاری بپردازیم شغلی که گرانقدر و گران سنگ است و البته بسیار تأثیر گذار.

کادر سازی اهمیت دارد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در گفت وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه معلمی نوعی عشق غیر قابل توصیف می‌طلبد، گفت: در کنار عشق و علاقه باید برای معلمان ویژگی‌هایی هم داشته باشند چرا که گاهی بیان یک کلمه توسط یک معلم می‌تواند سرنوشت دانش‌آموز را تغییر دهد.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه ما امروز در بدنه آموزش و پرورش مان نیاز داریم که کادرسازی از معلمان به خوبی صورت گیرد، ابراز کرد: تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای اینکه در آینده به معلمان خوبی بدل شوند یکی از نیازهای امروز جامعه است که آموزش و پرورش باید به آن توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه معلمان باید چهره‌های بی بدیلی مانند استاد شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند، افزود: شهید مطهری جریان‌شناس خوبی بود یعنی با بصیرت و نگاهی که داشت متوجه همه جریانات روز بود و همه را مورد رصد قرار می‌داد لذا امروز معلم ما باید این طور باشد.

ویژگی‌های بارز شهید مطهری

امام جمعه سمنان با بیان اینکه «دشمن شناسی» از ویژگی‌های بارز شهید مطهری بود، گفت: مطهری منشأ تحولات بزرگ فکری در جامعه اسلامی بود و لذا این شهید گرانقدر به مثابه یک الگوی خوب برای معلمان به خصوص معلمان تازه وارد و جوان‌تر، می‌بایست تبیین شود.

مطیعی با بیان اینکه معلمان باید از خودشان بپرسند که شهید مطهری چه ویژگی‌هایی داشت، ابراز کرد: تداوم راه شهید مطهری یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروز باید مجموعه آموزش و پرورش و معلمان ما به یاد داشته باشند.

وی همچنین به ضرورت تبیین اهمیت دین داری، خداشناسی و معرفت بالله بین جوانان و دانش آموزان از سوی معلمان و آموزش و پرورش شد و بیان کرد: دین برای تمام امور دنیوی و اخروی انسان برنامه دارد و لذا باید نسل جوان معرفت خود را نسبت به مسائل اسلامی بیشتر کند که معلمان و آموزش و پرورش در این موضوع کمال تأثیر را دارند.

تربیت نیروی مؤمن و انقلابی

امام جمعه آرادان نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه معلمان مأموریتی بسیار حساس دارند، گفت: تربیت نیروی انسانی مؤمن، متدین، اهل معرفت، ولایتمدار و بصیر و همیشه در صحنه از جمله مهمترین رسالت‌های معلمان و جامعه آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

حجت الاسلام جلیل شریفی نیا با بیان اینکه مأموریت معلمان در قبال تربیت انسان و انسان سازی، بسیار حساس است، تاکید کرد: تعلیم و تربیت مهمترین وظیفه معلمان است و امیدواریم که با تاسی و الگوگیری از بزرگانی مانند شهید مطهری که اسوه بصیرت، زمان شناسی، معرفت شناسی و … بودند در این رسالت موفق باشند.

وی با بیان اینکه معلمان به واسطه اینکه انسان سازی می‌کنند، تحول زا هستند و این تحولات در جامعه بعضاً بسیار اهمیت دارد، افزود: ممکن است معلمی با یک کلام سخنی را بر زبان بیاورد که آینده یک دانش‌آموز متحول شود و لذا باید گفت معلمی یکی از مهمترین مشاغل است.

معلمی از مهمترین مشاغل

حجت الاسلام احمد نظری مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل دینی نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اینکه معلمی یکی از مهمترین مشاغل و حرفه‌ها است، تاکید کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که شغل معلمی را تا این میزان گران قدر می‌کند، انسان سازی است.

نظری با بیان اینکه جایگاه معلم بسیار در سیستم آموزشی و فرهنگی کشورمان بالا است، افزود: باید این جایگاه والا قدر دانسته و در راستای تقویت آن بکوشیم لذا بر این عقیده هستیم که در سند تحول آموزش و پرورش، می‌بایست معلم در محوریت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه معلمان به خصوص معلم‌های جوان‌تر شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند، تاکید کرد: شهید مطهری نمونه و الگو و اسوه یک معلم در تراز انقلاب اسلامی در تمام ابعاد از تربیت، معرفت، بصیرت، شناخت و… محسوب می‌شود.

شغل انبیا (ع)

یک معلم بازنشسته اما در گفت وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه معلمی را شغل انبیا می‌دانند زیرا کار انبیا بیدار کردن مردم از خواب، آگاهی بخشی، تربیت و در نهایت تغییر در زندگی شأن بود، گفت: به معنای ساده‌تر انبیا برای انسان سازی آمدند و معلمان هم انسان سازهای امروز جامعه هستند.

محمد رحیمیان با بیان اینکه کمتر شغلی به حساسیت و اهمیت معلمی وجود دارد، بیان کرد: یک معلم ۳۰ سال کار می‌کند در این ۳۰ سال دست کم سالی ۷۰ دانش‌آموز را تربیت می‌کند و این یعنی هر یک معلم می‌تواند حال و آینده دو هزار و ۱۰۰ خانواده ایرانی را تحت تأثیر خود قرار دهد و اگر این دانش آموزان خودشان صاحب فرزند و همسر شوند در نهایت شاهد هستیم که یک معلم در ۳۰ سال کار خود بر زندگی ۹ هزار نفر انسان در یک جامعه تأثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه کمتر شغلی در دنیا وجود دارد که چنین تأثیرگذاری را داشته باشد، ابراز کرد: معلم باید خوش رو، آگاه، متقی، بدون غرور و تعصب و البته بصیر باشد و دانش آموزان را نسبت به مسائل ایران عزیز، آگاه ساخته و آنان را حساس بار بیاورد.

توصیه‌هایی به نسل جوان

این معلم بازنشسته که در زمانی سمتی نیز در آموزش و پرورش داشته تاکید می‌کند: معلم می‌تواند یک نسل را در میدان، پای کار و مسئولیت پذیر بار بیاورد و در عوض می‌تواند یک نسل را سرخورده، تنبل و فاقد مسئولیت پذیری بار بیاورد، گفت: معلمی نه تنها بر افراد بلکه بر جامعه تأثیرگذار است.

رحیمیان بیان کرد: توصیه ما به تمام معلمان به خصوص جوان‌تر ها این است که خودشان اهل آگاهی، مطالعه و حساس نسبت به مسائل کشورمان و دین اسلام باشند و تلاش کنند که این حساسیت را به نسل آتیه ساز ایران هم منتقل سازند نسلی که بتواند برای ایران افتخار آفرینی کند.

وی افزود: تنها موضوعی که باید در انتها بگویم این است که هرگز معلمان مناطق محروم را فراموش نکنید معلمانی که بدون چشم داشت با سختی‌های فراوانی به کلاس‌های درس می‌روند و فداکاری و ایثاری می‌کنند که با هیچ پولی جبران نمی‌شود. از دولت می‌خواهیم که قدردان این معلمان بوده و به مسائل معیشتی آنها بپردازد وگرنه این معلمان انگیزه‌هایشان را کم کم از دست می‌دهند درست است که معلمان عاشق کارشان هستند اما فشارهای زندگی نمی‌گذارد که روی کارشان تمرکز داشته باشند.

به گزارش مهر، سخن از اهمیت شغل معلمی تمامی ندارد و در نتیجه تلاش کردیم که تنها بخش کوچکی از اهمیت این شغل به خصوص در زمینه انسان سازی و تأثیر یک معلم بر آینده کشور و جامعه نگاهی بیاندازیم، معلمانی که اسوه و الگوهایی برای همه ما محسوب می‌شوند.

کد خبر 6097024

دیگر خبرها

  • علامه مطهری شخصیت جامع علمی و بصیرتی معاصر است
  • شهید مطهری الگویی وارسته برای نسل امروزی است
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام