Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@02:56:55 GMT

بخش قابل توجهی از مردم ایران تحت پوشش بیمه نیستند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۱۹۰۶

بخش قابل توجهی از مردم ایران تحت پوشش بیمه نیستند

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: بخش قابل توجهی از مردم کشور فاقد پوشش بیمه‌ای هستند که این چالشی جدی برای کشور است. این در حالی است که به موجب قانون برنامه ششم توسعه بیمه اشخاص اجباری شده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «طاهر موهبتی» (امروز شنبه ۷ اردیبهشت)در کنفرانس ملی بیمه سلامت؛ پوشش همگانی و مدیریت منابع مالی که با حضور وزیر بهداشت و نایب رییس مجلس در محل بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، گفت: رفع موانع حوزه سلامت از مهمترین دغدغه های ما می باشد، تا بتوانیم در این حیطه به تولید دانش و محتوا و علم برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: تأمین منابع مالی چالش جدی بیمه‌های تأمین اجتماعی است. همچنین شاید روزی آی‌تی بحث جدی تلقی نمی‌شد، اما امروزه حیات ما بدون توسعه این بخش میسر نیست. هر چه پیش رویم مسائل جدیدتری پیش می‌آید که برای پاسخگویی به این مسائل نیاز به روش‌های علمی و نوین است.

 

وی عدم پوشش بیمه‌ای برای بخش قابل توجهی از ایرانیان را چالشی جدی برشمرد و افزود: در پوشش همگانی بیمه، ۴۰ میلیون نفر در چند صندوق تحت پوشش ما هستند که با ادغام بیمه افرادی که تحت نظر کمیته امداد بودند برای تجمیع منابع به عدد بالاتری رسیدیم اما هنوز بخش قابل توجهی از مردم کشور فاقد خدمات بیمه‌ای هستند که این چالشی جدی است.

 

موهبتی افزود: یکی از بحث‌های جدی این همایش که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث پوشش همگانی بیمه و حفاظت منابع مالی است که باید پرداختی از جیب مردم کاهش یابد و امروز این عدد به ۲۵ درصد کاهش یافته است. 

 

موهبتی با اشاره به وجود چالش‌هایی در تأمین منابع مالی افزود: باید از چالش‌های سال ۹۵ درس بگیریم. در آن سال ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زیان انباشه به وجود آمد؛ در حالی که در همان سال دولت اقدام به چاپ ۸ هزار میلیارد اوراق کرد که باید گفت اگر این اوراق چاپ نمی‌شدند، ما با حدود ۱۲ هزار میلیارد زیان انباشه مواجه بودیم. بودجه بیمه‌های سلامت ۵ یا ۶ برابر افزایش یافته، اما باز هم بدهی‌های قابل توجهی داریم که باید به آن رسیدگی شود. مصارف و منابع باید به گونه‌ای مدیریت شوند که فشاری به مردم نیاید.

 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: با گسترش زیرساخت‌ها در بحث آی تی حدود دو میلیون نفر رفع همپوشانی صورت گرفته است که باید طی شش ماه آینده پایگاه اطلاعات بیمه شدگان را به شکل جدی آغاز کنیم تا بتوانیم با استعلام این اطلاعات از همپوشانی جلوگیری کنیم. همچنین گسترش زیر ساخت‌های آی تی به کاهش تخلفات در این زمینه کمک می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ۳۱ استان کشور و در هر استان یک شهرستان برای پیشروی در بحث نسخه‌های الکترونیک در حال پایلوت شدن هستند، گفت: ۸۰۰ میلیون بار مراجعه در حوزه سلامت صورت گرفته است و باید که تغییر زیرساخت اجتماعی در این بخش حتی از تغییرات در حوزه آی تی مهم‌تر است. رسیدگی الکترونیک اسناد که از استان اصفهان شروع به کار کرد، یک اتفاق مهم است که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌ها را رصد می‌کند. حذف دفترچه و جایگزینی کدملی در ۶۰۵ بیمارستان دولتی نیز شکل گرفته است. همچنین در ۶ استان مازندران، زنجان، گیلان، فارس، آذربایجان غربی و گلستان نظام ارجاع و پزشک خانواده در حال به سرانجام رسیدن است.

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان نماز جمعه خطبه نماز جمعه آق قلا رونق تولید خطبه های نماز جمعه طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه

به گزارش همشهری آنلاین، مقام‌های ایتالیا اعلام کردند در جریان کاوش‌های پیش از ساخت یک نیروگاه برق در جنوب ایتالیا، یک گورستان پیشارومی به همراه مجموعه‌ قابل توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری کشف شده است.

«رویترز» در این‌باره نوشت این گورستان در «اموروسی» منطقه‌ای در ۵۰ کیلومتری «ناپل» و در جریان کاوش‌ها قبل از ساخت و ساز کشف شده است.

بهترین شواهد تاریخی سالم این مکان در یک محوطه خاکسپاری در حدود ۱۳ هزار متر مربع کشف شده است که قدمت آن به فاصله بین عصر آهن و قرن ۸ تا ۷ پیش از میلاد می‌رسد و ۸۸ مقبره را شامل می‌شود.

در مقبره متعلق به مردان، بقایای سلاح و در مقبره زنان، زیورآلات برنز همچون دستبند و آویز کشف شده است.

به گفته باستان‌شناسان، در این مقبره‌ها تعداد قابل‌توجهی گلدان با اشکال مختلف قرار داشت که بیشتر روی هم چیده می‌شدند و معمولاً زیر پای متوفی قرار می‌گرفتند.

کد خبر 847555 منبع: ایسنا برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی خبر مهم

دیگر خبرها

  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن